وضع معیشتی افراد در مطبوعات خوب نیست
گزارش هنرنیوز از بیست و مین آیین گشایش نمایشگاه مطبوعات و خبرگاری‌ها؛
وضع معیشتی افراد در مطبوعات خوب نیست
بیست و مین آیین گشایش نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلی تهران ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مدیران برگزار شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۰
در ابتدای مراسم آییم گشایش نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ضمن عرض تبریک برای گشایش نمایشگاه و خوشامد گویی و همچنین عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) افتخار می‌کنیم که در‌این مکتب خودمان را حسینی می‌دانیم. هر انسانی برای کسب آزادی جان خودش را می‌دهد و انسان‌هایی که برای به دست آوردن آزادی قیام می‌کنند بسیارند که جان شان را در این راه می دهند. شعار ما آزادی مسئولانه است. آزاده بودن یعنی دست آویز هیچ گروه و حزبی نبودن و نگرش مان وابسته به هیچ جناحی نباشد. البته آزادی مسئولانه به این معنی که باید چهارچوب را رعایت کرد و از دروغ و شایعه سازی و کوچک نمایی پرهیز کنند.

وی در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند به این موضوع جامعه عمل بپوشاند رسانه‌ها باید به دنبال آزادی باشند و برای آن تلاش کنند اما نه برای آزادی بی‌قید و شرط. مطبوعات همیشه به دنبال پاسخ هستند چرا که خود را نماینده مردم می‌دانند اما نباید این گونه برداشت شود که خودشان به کسی نباید پاسخ گو باشند. دولت عقیده دارد با رعایت موازین باید بررسی و نظارت بر مطبوعات را با تشکیل یک نظام صنفی درست به خود آن‌ها واگذار نماید. و تلاش داریم این اتفاق از طریق مجلس نیز پی گیری شود. خوشبختانه توجه به بخش خصوصی و کوچک کردن دولت در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد. باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرد  رسانه‌ها دانشگاه هستند و رفتار آن‌ها تبدیل به کنش‌های اجتماعی خواهد شد.

در ادامه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که برای آیین گشایش در این مراسم حضور داشت گفت: امیدوارم شعاری که انتخاب شده است تحقق یابد و آزادی مسئولانه موردی است که برای ما بسیار اهمیت دارد. امروز حیاط اجتماعی مردم دچار مشکل است و باید بدانیم که رسانه یک امر تفننی نیست. اصولاً یک فکر خلاق می‌توان از رسانه‌ها استفاده نماید. باید رسانه‌هایی متنوع و وسیع تری داشته باشیم. نظام صنفی مطبوعات بسیار اتفاق خوبی است و ما از آن استقبال خواهیم کرد. با تشکیل نظام صنفی خودشان می‌توانند به کارشان نظارت داشته باشند و از این بابت یک آرامش خاطر بدست خواهند داشت. باید مسئولیت ها را به خود رسانه‌ها واگذار نماییم.

وی در ادامه گفت: چند نکته واجب است که بگویم یکی توجه رسانه‌ها به امنیت جامعه است و آن‌ها باید گزارشات خوب و دقیقی بدهند تا مسئولین بتوانند رسیدگی به موضوع مطرح شده در در راس برنامه های خود قرار دهند مثلاً در همین اتفاق اسید پاشی در اصفهان باید قباحت این کار بیان شود تا همگان آن را درک کنند و رسانه‌ها در این امر می‌توانند کمک رسان خوبی باشند. در بخش دیگری که رسانه ها نیز باید توجه داشته باشند وضع اقتصادی مردم و جامعه است چند مورد مانند تحریم و مدیریت ناصحیح این وضع را تشدید کرده است البته دولت توانسته اخیراً در مسیر‌های درستی گام بردارد اما همچنان با آنچه که در نظر داریم فاصله داریم.

در قدم بعدی می‌توان مسائل هسته‌ای را مطرح کرد‌‌ همان چیزی که نکته مورد توجه رسانه‌ها است. تیم گفتگو کننده همراه با یک مسیر عقلانی به راه خود ادامه می‌دهد و این نیز می‌تواند باعث خوشحالی شود. البته خواهشی از وزیر دارم که وی کمی برای وضع اقتصادی خبرنگاران و اصحاب رسانه طرح ریزی کند و آن را در شکل لایحه به مجلس بدهد تا ما در کمترین زمان بتوانیم با تصویب آن به اصحاب رسانه کمک کنیم. چرا که اگر این دوستان و خانواده‌‌هایشان در آرامش باشند قطعاً در همراهی فکری جامعه ثمر بخش‌تر می‌توانند عمل کنند.
کد خبر: 76176
Share/Save/Bookmark