رقابت شش فیلم در گیشه نوروزی
رقابت شش فیلم در گیشه نوروزی
امسال قرعه به نام شش فیلم افتاده است که تعدادی از آن‌ها در جشنواره فیلم فجر با استقبال مواجه شدند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۱
به گزارش هنرنیوز ؛ هر سال رقابت برای اکران نوروزی در میان تولید کنندگان فیلم‌های سینمایی از شدت و حدت بیشتری برخوردار است و هر کدام از تولید کنندگان در تلاش هستند در اکران نوروزی حضور داشته باشند.

امسال قرعه به نام 6 فیلمی افتاد که تعدادی از آن‌ها در جشنواره فیلم فجر با استقبال مواجه شدند انتظار می رود این فیلم ها مخاطبان را به سالن‌های سینمایی بکشانند تا سال 96 نیز همانند سال 95 که سینماها با فروش بسیار خوبی مواجه بودند، از همان ابتدا با موفقیت همراه باشد.

"ماجرای نیمروز" دومین ساخته محمدحسین مهدویان که در جشنواره امسال توانست با موفقیت بسیاری مواجه شود، اولین گزینه برای اکران نوروزی است. مهدویان سال گذشته با ساخت فیلم "ایستاده در غبار" نگاه همگان را به سمت آثار خود جلب کرد و نوید از حضور یک کارگردان جوان نو اندیش و تازه نفس با ایده‌های جدید ‌داد. او در دومین اثر خود نیز با قدرت ظاهر شد و همچنان نشان داد که می‌تواند آثاری جدید و پر مخاطب برای سینما تولید کند، که علاوه بر جنبه سرگرمی، یک نوع مستندنگاری تاریخ معاصر ایران نیز محسوب شود.

ماجرای نیمروز

در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی و با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان "ماجرای نیمروز" آمده است: در محله‌های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیابان‌ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

"ماجرای نیمروز" به وقایع بعد از خرداد 1360 و عزل بنی‌صدر از مقام ریاست جمهوری و ورود سازمان مجاهدین خلق به فاز مسلحانه می‌پردازد که پیامد آن شهادت تعدادی از شخصیت‌های مهم تاریخ معاصر ایران از جمله آیت‌الله بهشتی و محمدعلی رجایی، همین‌طور جمع زیادی از مردم بی‌گناه بود. فیلم، تلاش‌های چند مامور امنیتی بلندپایه برای کشف، شناسایی و دستگیری نیروهای رده بالای سازمان منافقین را به تصویر می‌کشد.



"سه بیگانه" به کارگردانی مهدی مظلومی و تهیه کنندگی مسعود ردایی در سال 93 تولید شده است. این فیلم پس از مهاجرت مظلومی با مشکلات بسیاری برای اکران همراه شد تا در نهایت در جلسه شورای صنفی موفق به گرفتن سرگروهی در سینما ماندانا شد.

این فیلم داستان سه مأمور خارجی است که برای انجام عملیاتی با یک نقشه دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می‌شوند اما از لحظه ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبرو می‌شوند که برنامه‌های‌شان را به هم می‌ریزد. امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، مجید صالحی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی، حسین محب اهری، رابعه اسکویی، شیوا خسرومهر، علی کاظمی، کیانوش گرامی و حمید لولایی در این فیلم به هنرنمایی پرداخته‌اند.

"یک روز بخصوص" ساخته همایون اسعدیان در گروه آزادی اکران می‌شود. اسعدیان پس از چند سال دوری از سینما این بار با موضوعی اجتماعی به سینما بازگشته است. فیلم درباره حامد است که برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب می‌زند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.

یک روز بخصوص

در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی و افسانه کمالی به هنرنمایی می‌پردازند.

یکی دیگر از فیلم‌های جشنواره امسال که از فیلم‌های پرمخاطب جشنواره هم بود، "گشت ۲" به کارگردانی سعید سهیلی و تهیه‌کنندگی مشترک سعید سهیلی و حمید فرخ‌نژاد است که قسمت دوم کمدی "گشت ارشاد" است. در این فیلم نیز همانند قسمت اول حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی نقش‌آفرینی کرده‌اند و بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی و اسدالله یکتا هم از دیگر بازیگران آن هستند.

گشت 2

در خلاصه داستان "گشت 2" که توسط سعید سهیلی و مهدی محمدنژادیان نوشته شده، آمده است: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می‌روند. عطا دراین مدت درکما بوده و به تازگی به‌هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته است. این سه رفیق دوباره باهم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند، اما پس از تلاش‌های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره....

"آباجان" تازه ترین ساخته هاتف علیمردانی است. فیلمی با حضور فاطمه معتمدآریا، شبنم مقدمی، حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، محمدرضا غفاری، فریبا متخصص که در زنجان دهه شصت می‌گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال‌ها را روایت می‌کند. آباجان زن جا افتاده ای است که در سال های جنگ در شهر زنجان زندگی می کند. پسرش خلیل در جبهه مفقود الاثر شده اما او امیدوار است که خلیل بازگردد، در این میان روابط او با سایر اعضای خانواده و حال و هوای روزهای جنگ نیز به نمایش در می‌آید که دیدن آن خالی از لطف نیست. ضمن این که فاطمه معتمدآریا بار دیگر در این فیلم اوج هنر بازیگریش را به رخ می‌کشد و آباجان را تبدیل به شخصیتی واقعی از همین حوالی می‌کند.

فیلم آباجان

"خوب، بد، جلف" ساخته پیمان قاسم‌خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی و عبدالله اسکندری که این روزها با استقبال خوبی در سینماها مواجه شده است، در مدت تعطیلات عید و ایام نوروز همچنان به روی پرده سینماها خواهد ماند.

در این فیلم پژمان جمشیدی، حمید فرخ‌نژاد، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، بیژن امکانیان، سام درخشانی، امیر مهدی ژوله، آزاده صمدی، علی اوجی، نیوشا ضیغمی، محراب قاسم‌خانی و پیمان قاسم‌خانی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان آمده است؛ یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه‌کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

خوب، بد، جلف

به گفته هنرآنلاین ، با مشخص شدن فیلم‌های اکران نوروز لیست، اکران اول بسته شد و در صورت درخواست تهیه کنندگان می‌توانند از 18 اسفندماه به روی پرده سینماها رفته و اکران نوروزی خود را آغاز کنند.
کد خبر: 94176
Share/Save/Bookmark