فاصله گرفتن از روال مرسوم اجرای برنامه های زنده علمی
در برنامه "راه" صورت می گیرد
فاصله گرفتن از روال مرسوم اجرای برنامه های زنده علمی
فرشاد حسن پور مجری برنامه تلویزیونی "راه" درباره نحوه اجرای این برنامه گفت: در این برنامه به همراه امیریانقی تلاش کرده ایم تا سبک جدیدی از اجرا در این جنس برنامه ها را به کار بگیریم که این رویکرد باعث شده است تا ارتباط زنده و پویاتری با مخاطب ایجاد شود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
به گزارش هنرنیوز ، فرشاد حسن پور مجری برنامه تلویزیونی "راه" در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این شبکه درباره شیوه اجرای این برنامه توضیح داد: برنامه "راه" در واقع یک مستند علمی از جنس آماری است و به موضوعاتی همچون فناوری نانو، موفقیت های ورزشی و جایگاه ایران در ارائه مقالات علمی در سراسر دنیا می پردازد. این اطلاعات و آمار اما در قالب گفت و گوی صمیمانه بین دو مجری که از روال معمول خشک و جدی برخی از برنامه ها دور است، ارائه می شود.

وی افزود: من به واسطه آشنایی قبلی با کارگردانان این پروژه به کار دعوت شدم و با توجه به سابقه های قبلی اجرای برنامه های زنده مان به همراه امیر یانقی سعی کردیم تا سبک جدیدی از اجرا در این جنس برنامه را به کار گیریم. این رویکرد باعث شده است تا ارتباط زنده و پویاتری با مخاطب صورت بگیرد. مجریان در این برنامه عمدتا درباره موضوع و حواشی آن صحبت می کنند و آمار در قالب نریشن ارائه می شود. همچنین نمودارها و ویدئوگراف ها نیز به واسطه گویایی خودشان به بیننده ارائه می شوند تا در خاطر او بمانند و حافظه تصویری شان را درگیر کند.

مجری برنامه "بچه های ایران" با اشاره به این که در حدود ۷۰ درصد از برنامه مجری حضور دارد، ادامه داد: برخلاف مستندهای دیگر که بیشتر بر نریشن و ترکیب تصاویر با آنها متکی است، در این برنامه مجری حضور پررنگ تری دارد و بقیه بخش ها نیز کارهای ویدئوگرافیکی و استفاده از نریشن برای ارائه آمار است.

وی با بیان این که تیمی حرفه ای و کاربلد در تهیه این برنامه همکاری دارند، بیان داشت: من به تازگی برای همکاری به این برنامه دعوت شدم و گروه سازنده را بسیار حرفه ای دیدم. چراکه در شرایط فعلی معمولا مستندسازان چندان خود را به زحمت نمی اندازند که در مکان های مختلفی تصویر بگیرند اما در این برنامه سعی شده است تا بر اساس موضوعات هر قسمت تصویربرداری هم در لوکیشن هایی صورت بگیرد که به موضوع ارتباط دارد. برای مثال اگر قرار است درباره صنعت نفت در کشور صحبت شود، لوکیشن هم پالایشگاه نفت بوده است یا اگر موضوع برنامه فناوری نانو است به سایت های پلیمر سر زده ایم و موضوع مقاله ها و پژوهش ها هم در کتابخانه ملی بررسی شده و با محققان در این فضا گفت و گو صورت گرفته است. این اتفاقات در برنامه باعث می شود تا برنامه به لحاظ تصویری برای بیننده جذاب و متنوع باشد و همچنین طیف های سنی گوناگون از نوجوانی ۱۲ ساله تا پیرمردی ۹۰ ساله آن را مفید بدانند.

حسن پور همچنین گفت: ضمن این که تدوین این کار هم همسو با آخرین سبک های روز دنیا، قاب بندی های زیبا و تصویربرداری که با استفاده از ابزارهای روز گرفته شده است را به هم پیوند می دهد و برنامه تنها از یک گفت و گوی خشک و جدی صرف بین دو مجری تشکیل نمی شود. به طور کلی اگرچه این برنامه ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای است اما به نظرم در مجموع همین ۲۰۰ دقیقه هم نکات مفید و تاثیرگذار و آمارهای جالب توجهی را مطرح می کند.

برنامه راه به تهیه کنندگی امیر فکری و کارگردانی مسعود جورابی و البرز سبحانی در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای برای پخش در دهه فجر آماده می شود.
کد خبر: 78796
Share/Save/Bookmark