هنرمندی که نسبت به غزه واکنش نشان ندهد هنرمند نیست
مهدی عظیمی میرآبادی در گفتگو با هنرنیوز:
هنرمندی که نسبت به غزه واکنش نشان ندهد هنرمند نیست
یک تهیه کننده سینمای ایران با اشاره به فاجعه انسانی در غزه گفت: اگر هنرمندی نسبت به چنین فاجعه بزرگی واکنش متناسبی نداشته باشد حتما باید نامش را از جرگه هنرمندان حذف کند.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۲
مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کننده سینما و مدیر مسئول دو هفته نامه سینمای خانگی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد جنایت رژیم صهیونیستی برعلیه مردم بی دفاع غزه افزود: هنرمند متعهد باید نسبت به اتفاقاتی که در جهان رخ می دهد احساس تعهد داشته باشد. جریانی مثل کشتار مردم غزه و بویژه کودکان این شهر، اتفاق کوچکی نیست که یک هنرمند نسبت به آن بی تفاوت باشد بلکه او باید نسبت به این فاجعه انسانی، واکنش متناسبی داشته باشد و الا باید به رفتارهای انسانی و دریافت درک انسانی خویش تجدید نظر کند.
وی اضافه کرد: هنگامی که فاجعه بزرگی مثل غزه اتفاق می افتد اگر ما وظیفه ای نسبت به افشاگری این جنایات نداشته باشیم و نتوانیم واکنشی در خور توانایی خودمان داشته باشیم. پس به چه درد جامعه می خوریم؟ نباید هنر فقط امکانی برای منفعت طلبی و فرصت طلبی افراد باشد و تنها برای حفظ موقعیت و جایگاه اقتصادی فرد مورد استفاده قرار بگیرد.اگر چنین است باید نام خودمان را از جرگه هنرمندان حذف کنیم و به صف کاسبکاران که همواره در پی سوء استفاده های مالی هستند بپیوندیم.
تهیه کننده فیلم سینمایی« سیب و سلما» ادامه داد: هنرمند یعنی تعهد داشتن نسبت به اتفاقاتی که در جامعه روی می دهد.لذا در مقابل ماجرای غزه باید هر کسی درحد توانایی خودش نسبت به این واقعه اسف ناک، واکنش نشان دهد.
عظیمی میرآبادی با بیان اینکه بحث پرداختن فیلمسازان به حوزه مقاومت و بیداری اسلامی از سوی بزرگان مملکت توصیه شده است یاد آور شد: معتقدم مسئولین باید آمادگی این را داشته باشند تا اگر از سوی فیلمسازان طرح ها، ایده ها و فیلمنامه هایی برای ساخت آثار در این زمینه به آنان ارائه شد آمادگی پذیرش آن را داشته باشند. اگر چنانچه چنین امکاناتی فراهم نیست باید مسئولین فرهنگی کشور تلاش کنند تا این امکانات هر چه زودتر برای سینماگران مهیا شود.
این مدیر سابق سینمایی خاطر نشان کرد: خود هنرمندان و فیلمسازان هم باید به این موضوع توجه داشته باشند که اگر بحث مقاومت و بیداری اسلامی را در آثار خودشان جدی بگیرند نتیجه آن منجر به جلوگیری از چنین فجایعی خواهد شد. آن دسته از فیلمسازان که همواره مدعی نگاه انسانی و حقوق بشری در فیلم های خود هستند. چه نگاهی انسانی تر از این که می باید جلوی کشتار ناجوانمردانه مردم به خصوص کشتار زنان و کودکان را گرفت. اگر هنرمندی ادعای رفتار و هنر انسانی را دارد باید در این حوزه خودش را به اثبات برساند.
به گفته مدیر مسئول دو هفته نامه سینمای خانگی ، محافظه کاری در حوزه هنرمندان متعهد معنایی ندارد و هنرمندان متعهد باید نسبت به سایر هنرمندان نسبت به چنین اتفاقاتی حساس باشند و با عکس العمل های مناسب ، رسالت فرهنگی خودشان را به اثبات برسانند.
مهدی عظیمی میر آبادی گفت: خلق آثار با کیفیت در رابطه با افشاگری جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و نمایش آنان در سرتا سر جهان می تواند همچون موشک های فرهنگی، خواب را از چشمان دشمن برباید.
کد خبر: 74268
Share/Save/Bookmark