نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی افتتاح شد
با حضور معاون صنایع دستی کشور و رئیس موزه فرش
نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی افتتاح شد
نمایشگاه آثار منتخب سومین دوره اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی امروز در موزه ملی فرش افتتاح شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۴
به گزارش هنرنیوز؛ نمایشگاه آثار منتخب سومین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی امروز با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و سیدعبدالمجید شریف زاده مدیر موزه ملی فرش ایران در موزه ملی فرش ایران افتتاح شد.

بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی کشور در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله آثار صنایع دستی مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و آثاری که دارای شرایط ویژه و خلاقیت هنری خاصی باشند نشان ملی مرغوبیت دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته سومین دوره اعطای نشان ملی برگزار شد که ۱۱۴۰ اثر موفق به دریافت نشان شدند که در حال حاضر نمایشگاهی نمایشگاهی از این آثار برپا شده است.

معاون صنایع دستی کشور درباره فواید اعطای نشان به آثار صنایع دستی نیز گفت: با این کار هر سال معدل گیری از آثار انجام می‌شود و در جهت رشد کمی و کیفی به هنرمندان کمک می‌شود از سوی دیگر اعطای نشان می‌تواند برای ارزیابی خود هنرمندان نیز کمک‌کننده باشد.

نامور مطلق درباره آثار صنایع دستی که در مقام جهانی دریافت کرده‌اند نیز تصریح کرد: سال گذشته ۷ هنر صنایع دستی به شورای جهانی صنایع دستی معرفی شد که ۳ عنوان از این هنرها توانست مقام جهانی دریافت کند.

به گفته وی معاونت صنایع دستی کشور تلاش می‌کند تا رشته‌هایی از صنایع دستی که جایگاه خودشان را از دست داده‌اند مجدداً احیا شوند.

بازدید از این نمایشگاه صنایع دستی برای عموم «رایگان» است و علاقمندان می توانند از ۶ تا ۲۱ اردیبهشت با مراجعه به آدرس تهران، خیابان کارگر شمالی، تقاطع خیابان شهید فاطمی، موزه ملی فرش ایران از ساعت ۹ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.
کد خبر: 91098
Share/Save/Bookmark