بعضی از فیلم های تلخ را طبقات مرفه سینما می سازند! / پرداختن به «دختران جوان» ویژگی این دوره از جشنواره
ابراهیم اصغری در گفتگو با هنرنیوز:
بعضی از فیلم های تلخ را طبقات مرفه سینما می سازند! / پرداختن به «دختران جوان» ویژگی این دوره از جشنواره
یک تهیه کننده سینمای ایران با اشاره به فیلم های تلخ جشنواره فیلم فجر گفت: باید این فیلم ها بیش از اینکه برای مردم نمایش داده شوند برای مسئولینی که یا خوابند یا خودشان را به خواب زدند نمایش داده شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۰
ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم سینمایی« بهشت از جنوب شرقی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد آخرین وضعیت این فیلم گفت: این فیلم شهریور امسال به کارگردانی آقای احمد کاوری پس از مرحله پیش تولید وارد فیلمبرداری شد و ما حتی بخش هایی از فیلم را هم در استان سیستان و بلوچستان ضبط کردیم اما به دلیل مشکلات اقتصادی که از طرف ارگانی که قرار بود از فیلم حمایت کند پیش آمد کارمتوقف شد اما طبق قول هایی که داده شد امیدواریم بزودی طی یکی دو ماه آینده، پیش تولید و فیلمبرداری دوباره آن آغاز شود.

وی ادامه داد: ما با همه عوامل فیلم بعد از اینکه فیلم متوقف شد تسویه حساب کردیم و در شروع دوباره با تغییر در عوامل و بازیگران کار را کلید خواهیم زد.

تهیه کننده فیلم سینمایی«شورشیرین» با اشاره به فیلم های جشنواره فیلم فجر و در پاسخ به اینکه نظر شما در مورد مضامین تلخ اکثر فیلم ها چیست یادآور شد: درست است که فیلم ها از مضامین تلخی برخوردار بودند اما این تلخی ها واقعیت های جامعه هستند. ضمن اینکه بسیاری از این فیلم ها به لحاظ هنری خیلی خوب ساخته شده بودند هر چند که می دانیم تولید اینگونه فیلم ها ، کام مخاطب را تلخ می کند.

اصغری با بیان اینکه این فیلم ها بیش از اینکه برای مردم نمایش داده شود باید به مسئولینی که یا خوابند یا خودشان را به خواب زدند یا برای قشر مرفه نمایش داده شود اظهار داشت: البته بخشی از اقشار مرفه جامعه همین مسئولین و وابستگان آنان هستند و این فیلم ها هیچ تاثیری در میان آنان نخواهد داشت و شاید فقط برای لحظاتی متاثر شوند! اما بلافاصله این قشر زیاده خواه به زندگی شاهانه خودشان ادامه خواهند داد.

این تهیه کننده اظهار داشت: بخشی از این فیلم های تلخ را برخی از طبقات مرفه سینما می سازند یا ایده پردازی می کنند که حتی بر روی خودشان هم تاثیری ندارد! این درحالی است که در مقابل این سینماگران، ما شاهد سینماگرانی هستیم که برای ساخت فیلم مجبورند ماشین و خانه و زندگی خودشان را بفروشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی« پنج شنبه آخرماه» تاکید کرد: متاسفانه مسئولین و طبقات بالای اجتماع آنقدر از طبقات پایین فاصله گرفتند که دردهای اقشار محروم برای این قشر، فقط لحظاتی سر تکان دادن و ابراز تاسف است در حالی که این فیلم ها باید برای مسئولینی که اقتصاد کشور را برعهده دارند نمایش داده شوند چرا که آنان هستند که بیشتر طرح هایی را که اجرایی می کنند متاسفانه در حمایت از طبقه مرفه جامعه است و توجه ای به مشکلات طبقه محروم ندارند. بسیاری از این فیلم ها به مشکلاتی می پردازند که ریشه در مسائل اقتصادی جامعه دارد که همه آنان ناشی از فقر اقتصادی و فرهنگی است.

ابراهیم اصغری گفت: موضوعی که در این دوره از جشنواره خیلی مشهود بود. پرداختن به «دختران جوان» اجتماع بود و شاید بتوان از این مورد به عنوان ویژگی فیلم های این دوره از جشنواره یاد کرد.

وی با ابراز تعجب از این موضوع افزود: یا واقعا طی یکی دو سال گذشته، موضوع دختران جوان به مساله حادی در جامعه رسیده که ما خبر نداریم یا اینکه فیلمسازان دست به دست هم دادند تا این موضوعات را مطرح کنند.

این تهیه کننده سینمای ایران در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم های تلخ می توانند در اکران عمومی بازگشت سرمایه داشته باشند گفت: باید بپذیریم که مردم به اندازه کافی در جامعه و زندگی خود شان تلخی ها را لمس می کنند لذا وقتی به سینما می آیند بیشتر دوست دارند فیلم های شاد ببینند اما شاید تعدادی از همین مردم ، تمایل داشته باشند دردهای اجتماع را هم در یک قالب هنری تاثیرگذار تماشا کنند حتی اگر متاثر کننده باشد. اما در مجموع، معتقدم بخش زیادی از فیلم های این دوره از جشنواره فجر ، توفیق زیادی در جذب مخاطب نخواهند داشت مگر اینکه تعداد محدودی از این فیلم ها تا زمان اکران ، بتوانند حاشیه هایی را برای جذب مخاطب بتراشند!
کد خبر: 88885
Share/Save/Bookmark