برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ۷۷ کشور جهان
برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ۷۷ کشور جهان
دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) خبر داد پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی-هنری امام رضا (ع) در ۳۱ استان، ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود.
 
تاريخ : شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
به گزارش هنرنیوز ، اکبر شیخ در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در آستانه دهه کرامت هستیم و از سوم مرداد سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ۱۳ مردادماه سالروز ولادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در دهه کرامت قرار داریم اظهار کرد: امسال همچون سال‌های گذشته پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در ۳۱ استان، ۷۷ کشور، ۲۴۰۰ نقطه از اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود.

وی گفت: رویکرد امسال جشنواره ضمن حفظ تمام دستاوردهای جشنواره‌ قبلی، اهتمام به سوی مردمی‌شدن دارد. ۳۸۳ دستگاه فرهنگی، هنری و نهادهای مردم‌نهاد و اجرایی و فرهنگی در بزرگترین رخداد فرهنگی، معنوی و هنری جهان اسلام یعنی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) مشارکت دارند.

او تأکید کرد: برای مردمی شدن این اتفاق بزرگ باید حضور مردم را پررنگ‌تر از قبل ببینیم و بر همین اساس ما از حوزه هیأت‌های مذهبی که در تمام نقاط کشور فراگیر هستند دعوت کرده‌ایم تا در این جشنواره حضور داشته باشند. به امید اینکه علاقه و عشق نسبت به دهه تکریم در جامعه که دهه شادی و نشاط است بیشتر شود.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) ادامه داد: حدود ۲۲ هزار کانون فرهنگی- هنری مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه، ۲۲۰۰ نهاد دانشگاهی، ۱۴۰۰ پایگاه‌ فعال فرهنگی-هنری در این جشنواره حضور دارند و امیدواریم که با اقدامات انجام شده بتوانیم جشنواره را به سمت مردمی شدن پیش ببریم.

شیخ ادامه داد:‌موضوع دومی که جشنواره امسال را از جشنواره سال‌های گذشته متمایز می‌کند، علاوه بر بُعد مردمیِ آن، این است که ما بسته‌های فرهنگی را به تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ارسال کرده‌ایم تا تمام شهرها، ارگان‌ها، نهادها و شهرداری‌ها و هیات‌های مذهبی بتوانند از این بنرهای تبلیغاتی که مرتبط با دهه کرامت است، استفاده کنند و از این طریق به ترویج شادی در جامعه بپردازند.

او گفت: دهه تکریم، دهه شادی و سرور است و شعار امسال ما نیز این است که «در شادی اهل بیت (ع) شاد باشیم» و جشنواره امسال مزین به این شعار است. ما سعی کرده‌ایم حتی در فضای مجازی نیز در این رابطه فعالیت‌ها و اقداماتی داشته باشیم. خوشبختانه این جشنواره با رشد ۲۰۵ درصدی همراه بوده است.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) ادامه داد:‌ با توجه به اینکه سال ۲۰۱۷ مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است ما در صدد هستیم که در این ایام برنامه‌های ویژه‌ای در مشهد مقدس داشته باشیم که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در هفتم مردادماه و همچنین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی جهان اسلام در نهم مردادماه اشاره کرد. در عصر ۱۲مرداد نیز مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

شیخ تأکید کرد: در حوزه بین‌الملل نیز همکاری‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، سازمان اوقاف و امور خیریه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جامة‌المصطفی العالمیه و... بسیار چشمگیر بوده است و ما در کشورهای مختلف نشست‌های فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ رضوی و اعزام خادمان فرهنگ رضوی را داشته‌ایم و در صدد هستیم که با بیشتر شدن این همکاری‌ها در خارج از کشور ترویج فرهنگ رضوی را داشته باشیم.

او ادامه داد: نزدیک ۴۰۰ عنوان برنامه را در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در زمینه‌های مختلفی از جمله شعر، نمایش، فیلم، تئاتر رضوی، کارهای پژوهشی، علمی، نشست‌های تخصصی و... را داریم.
کد خبر: 94815
Share/Save/Bookmark