حجت الاسلام گلپایگانی: کتابخوانی توصیه مؤکد مقام معظم رهبری است
گزارش هنر نیوز از بیست و دومین دوره تکریم کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی ؛/3/
حجت الاسلام گلپایگانی: کتابخوانی توصیه مؤکد مقام معظم رهبری است
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، با اشاره به آیات متعددی که درباره جایگاه و شأن کتاب در قرآن کریم آمده، اصل مساله کتاب را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در قرآن کریم کلمه کتاب زیاد به چشم می‌خورد و جالب است بدانید که در این آیات به کاربرد کتاب هم در دنیا و هم در آخرت اشاره شده؛ به‌طوری که در قیامت وقتی شخصی را احضار می‌کنند کتاب اعمالش را به دستش می‌دهند.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۹

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حضور پررنگ کتاب در ادوار مختلف تاریخ ایران گفت: متأسفانه در طول تاریخ ایران، بیشترین صدمه را از قوم مغول به فرهنگ و کتاب ما زد، به‌طوری که بسیاری از کتابخانه‌های ایران در دوره حمله مغول نابود شد و از این بابت یک خلاء بزرگ را حس می‌کنیم؛ البته بخشی از این خلا در همان دورتان با استقرار حکومت صفویه احیاء شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به نقش علامه مجلسی در احیاء کتاب در کشور اشاره کرد و گفت: فارغ از سایر تألیفات ایشان، ۱۱۰ جلد بحارالانوار ایشان از منابع مهمی است که تاریخ اسلام را از طریق کتاب به نسل‌های بعد منتقل کردند.

وی با اشاره به کتاب‌های «دا» و «من زنده‌ام» از آنها به عنوان آثاری ارزشمند یاد کرد و گفت: کتاب یک شمشیر دولبه است. کتاب مفید را هرچه بخوانید ارزشمند است و نمی‌توان برای آن قیمت و ارزشی تعیین کرد، اما اگر قلمی مسموم کتابی سمی نوشت و منتشر کرد، به همان میزان مضرر و غیر قابل جبران است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی مقام معظم رهبری را بزرگترین مروج کتابخانه عنوان کرد و گفت: ایشان همواره کتاب می‌خوانند و آن را تبلیغ و توصیه می‌کنند، بطوریکه در جایی به بنده گفته‌اند که «من شبی را بدون مطالعه کتاب سر به بستر نمی‌گذارم».

کد خبر: 76545
Share/Save/Bookmark