شعیبی: برای ساخت «پرده نشین» همه کارهای حاتمی را تماشا کردم
گزارش هنرنیوز از نشست خبری سریال «پرده نشین»؛ (۲)
شعیبی: برای ساخت «پرده نشین» همه کارهای حاتمی را تماشا کردم
 
تاريخ : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
بهروز شعیبی کارگردان سریال «پرده نشین» در این نشست خبری گفت: من باید ادای دینی به روح آقای علی حاتمی کنم. بدون اغراق می‌گویم که برای «پرده نشین» تمام کارهای حاتمی را تماشا کردم. استفاده از معماری و فضای یکدست نیز به تبع کارهای او بود.

وی یادآور شد: ژیلا سهرابی بازیگری بود که خیلی دوست داشتم با او همکاری کنم و زمانی که برای نقش گپ می‌زدیم به او گفتم وقتی من صدای تو را می‌شنوم یاد آقای حاتمی می‌افتم. او هم به شدت منقلب شد و من فهمیدم او خواهرزاده آقای حاتمی است.

شعیبی در ادامه با بیان اینکه تدوین و صداگذاری سریال همچنان ادامه دارد تصریح کرد: من همچنان نگران بازخورد‌ها و ارتباط تماشاگر هستم و تنها دلخوشی‌ام کار با گروه درجه یکی بود که می‌توانستند در جلو و پشت دوربین جمع شوند و همگی از بهترین‌ها هستند. ما با یک گروه همدل توانستیم به این نتیجه برسیم.

کارگردان سریال پرده نشین درباره انتخاب بازیگران نقش روحانی گفت: آقای آییش زمان انتخاب بازیگر سر نمایش «سقراط» بوده‌اند و محاسن و ظاهرشان به نقش نزدیک بود. انتخاب بعدی ما برق‌نورد بود که خیلی زود با او به نتیجه رسیدیم. من اصلا با او همکاری نداشتم ولی می‌دانستم بازیگر توانمندی است و مطمئن بودم نقش رحیم مهدوی را به خوبی ایفا می‌کند.

سیدمحمود رضوی تهیه کننده سریال «پرده‌نشین» نیز در این نشست گفت: از آغاز سریال «پرده‌نشین» ۲ سال و نیم می‌گذرد و ما از بهمن سال گذشته نیز وارد پیش تولید شدیم قبل از آن قرار بود عبدالرسول گلبن سرپرست نویسندگان و کارگردانی را برعهده بگیرد. اما بعد از انصراف او، گروه نویسندگان بدون سرپرست و با حضور بهروز شعیبی به عنوان کارگردان آغاز به کار کرد.

این تهیه کننده با بیان اینکه این سریال ۳۱ قسمت است و با پخش پشت صحنه در شام غریبان امام رضا (ع) همزمان با آخرین روز ماه صفر به پایان خواهد رسید یاد آور شد: برعکس آنچه همه فکر می‌کنند ناظر‌ها دست و پاگیر هستند بلکه لحظه لحظه حضور این عزیزان کیفیت کار را بالا می‌برد.

مهران رجبی بازیگر نقش احمد علی هم اظهار داشت: من برای نقش احمدعلی دعوت شدم، روی کاغذ قراردادی نوشتم که من گفتم کم است اما هنوز‌‌ همان مبلغ را هم نداده‌اند!




ویشکا آسایش
بازیگر نقش هدی در این نشست گفت: من دوست داشتم با شعیبی کار کنم و از این انتخابم هم خوشحال هستم. من همواره دوست دارم نقش‌های متفاوتی بازی کنم، زمان بازی در سریال امام علی (ع) نقش قطام روی من مانده بود و از بس نقش‌های مشابه به من پیشنهاد می‌شد، خسته شده بودم. در مقطعی تصمیم گرفته بودم کار بازیگری را به این خاطر کنار بگذارم. بعد از آن با فیلم «ورود آقایان ممنوع» به سینما برگشتم.

هومن برق‌نورد بازیگر نقش روحانی در این نشست گفت: من نسبت به صحنه‌هایی که مربوط به منبر رفتنم بود حساسیت داشتم و به شعیبی گفتم متن را از قبل به من بدهد تا خودم را آماده کنم چون بهتر بود که این صحنه‌ها بدون کات ضبط می‌شد تا رشته کلام از دستم در نرود. آقای اسدزاده مشاور مذهبی سریال ما بود که من برای او تلفنی منبر می‌رفتم و او ایرادهای من را تلفنی می‌گرفت.

تراب‌نژاد نویسنده سریال پرده نشین هم در این نشست با اشاره به انجام مرحله تحقیقات توسط طلاب جوان حوزه علمیه گفت: آن‌ها در طول یکسال خاطرات و فضاهای جذاب طلبگی را جمع آوری کرده بودند که ماحصل آن طرحی شد که آقای گلبن آن را نوشت. اما بعد از رفتن ایشان، چارچوب کلی سریال‌‌ همان چیزی بود که او نوشته است ولی ما فقط چند قصه به آن اضافه یا حذف کرده‌ایم تا قصه جذاب‌تر شود.

در ادامه محسن کیایی بازیگر نقش برات‌علی هم گفت: شانسی که من در سینما و تلویزیون داشته‌ام این بوده که همواره پیش افراد خوبی قرار گرفتم. اما معتقدم این سریال از این زاویه به موضوع روحانیت می‌پردازد که ما روحانی خوب هم داریم و کارکرد روحانی خوب در جامعه اینگونه است.

رضا مولایی نقش مجید در سریال پرده نشین هم در این نشست اظهار داشت: نقش من اصطلاحا خاکستری است نه سیاه. مجید آدم دلسوز و رفیقی است اما نمی‌تواند تصمیمات درستی بگیرد. در ۸ قسمت بعدی ماجرا با حضور او جذاب‌‌تر خواهد شد.

سارا بهرامی نقش مائده فرزند هاجر در این نشست گفت: کار کردن با بهروز شعیبی یکی از شانس‌های بزرگ زندگی من بود. جا دارد از کسانی که اینجا حضور ندارند مثل گروه تصویربرداری، صدابردار و عوامل پشت صحنه «پرده نشین» تشکر کنم. عشقی که مخاطبان در این سریال می‌بینند به خاطر اتفاقات خوب پشت صحنه بود و رضوی و شعیبی طی ۶ ماه خاطرات خوبی برای ما ساختند.

سارا رسول‌‌زاده که اولین حضورش به عنوان بازیگر در تلویزیون بود یاد آور شد: خیلی خوشحالم که با یک گروه سالم و حرفه‌ای کار کردم شاید بزرگ ‌ترین لطف خدا به من حضور در این سریال بود. امیدوارم بتوانم دوباره با این گروه کار کنم.
کد خبر: 77535
Share/Save/Bookmark