دیگر مجوز ساخت فیلم نخواهم گرفت/ایوبی در برابر اتفاقات یا سکوت می‌کند یا موضع نمی‌گیرد
ابوالفضل جلیلی در گفتگو با هنرنیوز؛
دیگر مجوز ساخت فیلم نخواهم گرفت/ایوبی در برابر اتفاقات یا سکوت می‌کند یا موضع نمی‌گیرد
ابوالفضل جلیلی گفت: از همین جا اعلام نمایم که دیگر تا آخر عمرم از این مسئولین فرهنگی مجوز ساخت فیلم نخواهم گرفت و نه دیگر به دنبال پروانه نمایش برای فیلم‌هایم می‌روم
 
تاريخ : سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶
ابوالفضل جلیلی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در ارتباط با استیضاح وزیر توسط مجلس شورای اسلامی این گونه اظهار نظر کرد: مدت‌ها بود علاقه داشتم فردی در مورد استیضاح وزیر از من سوالی بپرسد تا بتوانم نظر خودم را به عنوان کسی که در عرصه فرهنگ فعالیت دارد عنوان کنم. وزیر فعلی ارشاد با من دوستی قدیمی داشته که شاید در حال حاضر خیلی در خاطرش نباشد. اما شخصاً علاقه خاصی به وزیر دارم.

وی در ادامه گفت: یک بار مشکلی برای من پیش آمد دقیقاً زمانی که وی مدیر یکی از شبکه‌ها بود تمام امیدم به این بود که او مشکل من را حل کند زمانی که به او مراجعه کردم به من در ارتباط با آن موضوع گفت: «بی‌خیال شو و دنبال درد سر نگرد.» این حرف وی برای من بسیار جالب بود چون هم مثل من خوش فکر است و هم محافظه کار به همین جهت با وی احساس نزدیکی می‌کنم. این مسئله‌ کاملاً دلی است و اصلاً ارتباطی به مسائل دیگر ندارد که عده‌ای گمان کنند می‌خواهم با این صحبت‌ها رانتی بگیرم. اصلاً قصد ساختن فیلم را هم در اینجا ندارم.

وی با اشاره به اینکه وزیر ارشاد جزو معدود وزیرانی بود که هنرمندان دوستش دارند گفت: جا دارد که از همین جا اعلام نمایم که دیگر تا آخر عمرم از این مسئولین فرهنگی مجوز ساخت فیلم نخواهم گرفت و نه دیگر به دنبال پروانه نمایش برای فیلم‌هایم می‌روم این را صادقانه عرض کردم که ابراز علاقه من به وزیر باعث سوء بر داشت‌های گوناگون نشود دوست داشتم به جای وی به مجلس بروم و از او حمایت کنم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو معدود وزیرانی بوده است که اکثریت جامعه هنری او را دوست دارند و با پان احساس آرامش پیدا کرده‌اند.

جلیلی این چنین ادامه داد: از آنجایی که با بیشتر سینماگران و افراد هنرمند در ارتباط هستم زمانی که درباره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این دوره از آن‌ها سوال می‌پرسم احساس خوشایندی نسبت به وی دارند. حتماً او دارای خصوصیاتی است که مورد علاقه جامعه هنری واقع شده و به نظرم آن مورد حسن اخلاقی است که در درون او وجود دارد. امیدوارم که نترسد و زمانی که به مجلس می‌رود بتواند از خودش دفاع کند چرا که بیشتر شاهد این هستیم که وی در مقابل نظرات مختلف سکوت می‌کند ما به عنوان نیروی کمکی همراه او هستیم.

جلیلی با انتقاد از اینکه رییس سازمان سینمایی قرار بود به من کمکی کند تا فیلمم را در ایران بسازم گفت: به نظرم اگر حجت الله ایوبی در فرانسه زندگی می‌کرد و در آنجا سمت مدیریتی می‌گرفت بسیار موفق می‌شد. وی فردی متدین و عاشق فرهنگ و هنر است از طرفی می‌تواند خوش فکر باشد خشونتی در رفتار و گفتار او دیده نمی‌شود اما خصلتی دارد که نمی‌تواند در اینجا سمت مدیریتی خود را به درستی ادامه دهد. رییس سازمان سینمایی در برابر هر نوع اتفاقی که می‌افتد سکوت می‌کند و موضع خود را مشخص نمی‌نماید. همین که قرار بود مقداری ناچیزی به فیلم من کمک کند تا بتوانم بعد از این همه سال فیلم خودم را در کشورم بسازم و این کار را انجام نداد به نشان دهنده همین موضوع است. به نظرم می‌آید که ترسید وگرنه دلیلی نداشت که این کار را انجام دهد.

وی در پایان گفت: البته باید به صراحت این را عنوان نمایم که اصلاً از دست وی ناراحت نیستم. ما در جمهوری اسلامی به افرادی نیاز داریم که فقط شعار ندهند و در حرف‌‌هایشان از خانواده‌های شهدا دفاع نکنند بلکه باید به صورت عملی وارد عرصه فرهنگ و هنر شوند. آیا این افرادی که از خانواده شهدا حرف می‌زنند اگر پانزده فیلم سینمایی می‌ساختند و به یکی از آن‌ها هم اجازه نمایش نمی‌دادند و از طرفی کمک مالی هم نمی‌کردند باز هم در این سرزمین از دفاع مقدس حرف می‌زدند؟! من تلاش می‌کنم در این زمینه عمل کنم در هر جای دنیا که رفته‌ام از رزمنده‌ها و شهدا و خانواده‌‌هایشان حمایت کرده‌ام آن هم بدون اینکه ذره‌ای چشم داشت به چیزی داشته باشم. گواه حرف من این است که بررسی کنید و ببینید که دولت و سازمان سینمایی در این سرزمین چه کمکی به من کرده است؟! خودم را مدیون خانواده شهدا می‌دانم.
کد خبر: 76455
Share/Save/Bookmark