سینمای ایران رمق فیلم‌های مساله دار را ندارد
سید سعید سید‌زاده در گفتگو با هنرنیوز:
سینمای ایران رمق فیلم‌های مساله دار را ندارد
تهیه کننده فیلم سینمایی «زیبا‌تر از زندگی» با اشاره به برخی از فیلم‌هایی که تولید و اکرانش سبب حاشیه‌هایی در جامعه می‌شود گفت: مگر سینمای ایران چقدر رمق دارد که برخی‌ها بخواهند با ساخت فیلم‌های مساله دار برای آن حاشیه ایجاد کنند؟
 
تاريخ : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۷
مجید معافی- سید سعید سید‌زاده تهیه کننده فیلم‌های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد ساخت برخی از فیلم‌های مساله دار که هم به هنگام تولید و هم در زمان اکران ممکن است حاشیه‌هایی برای جامعه ایجاد کند افزود: مگر سینمای ایران چقدر رمق دارد که حالا برخی‌ها بخواهند با ساخت فیلم‌های مساله دار برای آن حاشیه سازی کنند؟ معتقدم باید هنرمندان و مسئولین، درک خودشان را نسبت به جامعه افزایش دهند تا فضای آرام و امنِ سینمای ایران بهم نخورد. چرا که هنرمند در این فضای آرام و امن است که می‌تواند گویش خودش را تمرین کند و حرفی را که در ذهن دارد به تصویر بکشاند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» اضافه کرد: معتقدم باید آثار هنرمندان در جهت تقویت فضای امید باشد نه اینکه فضایی را به جامعه تزریق کنند که همه نسبت به همدیگر بدبین باشند. اگر فیلمساز قرار است مساله را هم در فیلمش مطرح کند این مساله نباید به گونه‌ای تولید شود که سبب تشویش اذهان و توهین به تفکرات عده‌ای باشد. عدالت، انصاف و رعایت خطوط قرمز و همچنین آشنایی با مقوله هنر و فیلمسازی از کلیدهای موفقیت فیلمی است که می‌خواهد مساله‌ای از جامعه را بیان کند. سیاه نمایی و یک طرفه به قاضی رفتن جز اینکه سبب بر هم خوردن آرامش جامعه شود سود دیگری ندارد. الان همین چند فیلمی که سال گذشته تولید شدند و قرار بود اکران شوند و حاشیه‌هایی را در فضایی سینمایی ایجاد کرد چرا باید ما شاهد چنین تولیداتی باشیم که اکران این فیلم‌ها حواشی ایجاد کند؟

این تهیه کننده سینمای ایران در پاسخ به این سوال که چقدر هنرمندان را نقد پذیر می‌دانید با بیان اینکه معتقدم باید هنرمندان نقد پذیر باشند اما متاسفانه در حال حاضر هنرمندان ما چنین نیستند ادامه داد: اگر چه تعدادی از هنرمندان نقد پذیر هستند اما لازم است که طیف گسترده تری از هنرمندان و بویژه مسئولین نیز نقد پذیر باشند و با گفتگو و دور هم جمع شدند به یک مفاهمه برسند. چرا که هدف از سینمای ایران، تعالی انسان و جامعه است. هدف جمهوری اسلامی و سربلندی مردم است. اگر هدفمان این باشد به نظرم هم هنرمند، هم مسئولین و هم مردم اهل نقد خواهند بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پنالتی» تصریح کرد: باید بپذیریم جامعه‌ای که نقد پذیر است می‌تواند مراحل رشد را در دوره خودش نظاره گر باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیبا‌تر از زندگی» که فیلمش با مضمون دفاع مقدس قرار است طی همین هفته راهی اکران عمومی شود در باره این فیلم اظهار داشت: امیدوارم این فیلم بتواند ارتباط خوبی با مردم برقرار کند و مخاطبین از تورق کردن دوران دفاع مقدس لذت ببرند.

سید سعید سید‌زاده یاد آور شد: این تهیه کننده سینمای ایران با بیان اینکه فیلم «زیبا‌تر از زندگی» یک روایت صادقانه و یک درام بسیار زیبا است یاد آور شد: به استناد دوستانی که این فیلم را دیدن این فیلم بدون اغراق فیلم خوبی از کار در آمده است و از ریتم منطقی برخوردار است. این درحالی است که این فیلم تقریبا یک فیلم اتوبیوگرافی و شخصیت پردازانه است و از یک شخصیت معاصر سخن می‌گوید. این فیلم به واقعه‌ای از دوران ما اشاره دارد که شاید پرداختن به آن قدری دارای ریسک بود. اما خدا را شکر، فیلمساز به خوبی از پس آن برآمده است و با توجه به اینکه من این فیلم را با مخاطب عام و خاص دیدم هر دو طیف مخاطب مدعی بودند که این فیلم، فیلم جذاب و دیدنی است و می‌تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.


                                             
                                           نمایی از فیلم سینمایی« زیباتر از زندگی»            

لازم به ذکر است که این فیلم در سال ۱۳۸۹ ساخته شده است و نماینده سینمای دفاع مقدس در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بود و توانست سیمرغ بخش جلوه‌های ویژه می‌دانی سیمرغ سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و همچنین عنوان بهترین فیلم را در بخش نگاه ملی این جشنواره از آن خود کند.

«زیبا‌تر از زندگی» داستان زندگی شهید محمدحسین علم الهدی، فرمانده سپاه هویزه و رزمندگانی است که در عملیات نصر به کمک نیروهای مخلص ارتش به یاری مردم روستا‌ها در منطقه جنوب اهواز در دشت آزادگان می‌شتابند. حامد کمیلی نقش این شهید را در فیلم بازی می‌کند.
کد خبر: 77661
Share/Save/Bookmark