هجده برنامه فرهنگی و هنری بمناسبت روز جهانی موزه در کاخ سعدآباد
مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد خبر داد:
هجده برنامه فرهنگی و هنری بمناسبت روز جهانی موزه در کاخ سعدآباد
مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از هفده برنامه فرهنگی و هنری که بمناسبت روز جهانی موزه ها و هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در این مجموعه تدارک دیده شده ،خبرداد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶
به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد،مهندس سید بیوک موسوی ضمن گرامیداشت هفته میراث فرهنگی به تشریح برنامه های این هفته و روزجهانی موزه پرداخت و گفت : مجموعه سعدآباد۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه با برنامه هایی شامل نمایشگاه گروهی آثار هنرهای سنتی در نگارخانه سعدآباد و نمایشگاه آثار خوشنویسی و تذهیب هنرمندان معاصر ایران (مهرنگاران) در موزه خط و کتابت میرعماد به استقبال روز جهانی موزه رفت.

وی همچنین به رونمایی از آخرین آثار ارزشمند نگارگری استاد محمود فرشچیان اشاره کرد و بیان داشت: روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه سعدآباد میزبان استاد گرانقدر نگارگری محمود فرشچیان بود که طی مراسمی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،اصحاب رسانه و جمعی از دوستداران هنر از دو شاهکار اخیر وی با عناوین "سیمرغ" و "محیط زیست" در محل موزه فرشچیان رونمایی شد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افزود: چندین نمایشگاه تخصصی در موزه های سعدآباد برگزار می شود که می توان به نمایشگاه عکس خانم منا زارعی با عنوان "درهای بسته" ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت در موزه هنرهای زیبا،کارگاه مرمت اشیا جهت آشنایی بازدیدکنندگان مجموعه با مرمت سفال و نقاشی رنگ و روغن ،اشاره کرد.

مهندس موسوی افزود :دراین هفته طی مراسمی ساعت ۱۰ صبح روز ۲۸ اردیبهشت همزمان با روز جهانی موزه از برادران امیدوار ،جهانگردان معاصر ایران با همراهی گروه طبیعت گردهای ماجراجو تجلیل و قدردانی خواهد شد.

مدیر مجموعه سعدآباد همچنین از برگزاری نمایشگاه در کاخ موزه های سبز و ملت در این هفته خبر داد و گفت:همزمان با روز جهانی موزه نمایشگاه آثار مرتبط با رویدادهای ایران و جهان در دوره پهلوی دوم در کاخ موزه ملت و نمایشگاه منتخبی از ظروف چینی با نقش رضا خان و ثریا اسفندیاری و همچنین نمایشگاه عکس از دوران پهلوی اول و دوم با همکاری موزه آلبوم های سلطنتی در کاخ موزه سبز گشایش می یابد.

موسوی توضیح داد:از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته نشست تخصصی خوشنویسی در موزه خط و کتابت میرعماد با عنوان "بررسی جریانهای خوشنویسی معاصر ایران" (خط نستعلیق) در ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه و کارگاه آموزشی کودکان از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در مرکز کودک و نوجوان سعدآباد می باشد.

وی همچنین با اشاره به نمایشگاههای اواخر هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در موزه هنرهای زیبا گفت : نمایشگاه نقاشی مینیاتور استاد محمد علی زاویه ۳۱ اردیبهشت و نمایشگاه نقاشی رنگ و روغن "حلقه دوست" آثار استاد سام قباد زاده ۷ خردادماه در این موزه افتتاح خواهد شد.

مهندس موسوی بیان داشت:موزه بهزاد با نمایشگاه آثار شاهین عرب و شفیعه جهرانی با عنوان "چشم اندازهای فرهنگی و ابنیه تاریخی " و موزه پوشاک سلطنتی با نمایشگاه "کالکشن شهرزاد" و همچنین موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد تاریخی سعدآباد با نمایشگاه «میراث فرهنگی ایران، مشاهیر و سیاستمداران» به همراه پخش فیلم مستند«اصفهان» بصورت آپارات روز جهانی موزه و هفته بزرگداشت میراث فرهنگی را گرامی می دارند.

گفتنی است مجموعه سعدآباد با ۱۷ موزه وکاخ موزه و۱۱۰ هکتار فضای منحصر بفرد باغ موزه در تمام ایام سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی می باشد.
کد خبر: 91511
Share/Save/Bookmark