شاعران و داستان نویسان برتر "جایزه ادبی ایران" معرفی شدند
 
تاريخ : يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۹
"جایزه ادبی ایران" که نخستین دوره آن برگزار می شود برگزیدگان خود در دو بخش داستان و شعر را معرفی کرد.

به گزارش هنرنيوز به نقل از مهر، "جایزه ادبی ایران" که به صورت دوسالانه برگزار می شود در بخش داستان داوری را به بلقیس سلیمانی، علیرضا محمودی ایرانمهر، احمد آرام، حسین لعل بذری و کامران محمدی سپرده بود و در بخش شعر نیز رضا کاظمی، جواد گنجعلی، حمید تقی آبادی و فرهاد مرادی کار بررسی و داوری آثار را برعهده داشتند.

در بخش داستان رتبه اول به "پنتی منتو" نوشته آتیلا اسکندانی، رتبه دوم به "ماهی های کف رودخانه" از مهدی رجبی و رتبه سوم به داستان "خواهری" نوشته سپیده سیاوشی اختصاص یافت.

همچنین داستان‌های "دوران" از هادی کیکاووسی، "اشباح پشت پنجره" نوشته سینا آذین، "آسانسور" از سیما غفوری، "آوازهایی که باد برد" نوشته مجید پورولی کلشتری، "نجات و برگرداندن توی ظرف" از محمدرضا زمانی و "لب‌های مامان برق نمی‌زند" نوشته شیرین اسحاقی از سوی داورا شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش شعر ناهید عرجونی، غلامرضا سلیمانی و طیبه نیکو به عنوان سه شاعر برتر معرفی شدند و در بخش تقدیری‌ها از رویا زرین، مجید عزیزی، آنیما و محمود کویر تجلیل شد.

در این جایزه ادبی تمامی جوایز به صورت کمک هزینه چاپ کتاب است که از سوی برگزارکنندگان جایزه ادبی ایران به برگزیدگان اهدا خواهد شد. این جایزه که به صورت دوسالانه برگزار می شود در دور نخست با دبیری محسن سراجی برگزار شده است.
کد خبر: 14291
Share/Save/Bookmark