سید جمال ساداتیان: «هنر و تجربه» یک شروع است و باید حمایت شود
گزارش هنرنیوز از نشست خبری فیلم سینمایی« پوسته»؛(2)
سید جمال ساداتیان: «هنر و تجربه» یک شروع است و باید حمایت شود
مشاور تهیه فیلم «پوسته» گفت: هنر و تجربه یک شروع است و باید اطلاع‌رسانی مناسبی خصوصا با کمک شهرداری و رسانه ملی بشود.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸
به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز در این نشست «سید جمال ساداتیان» مشاور تهیه فیلم سینمایی «پوسته» درباره حضورش در این پروژه اظهار کرد: آشنایی‌ام با آل احمد ( کارگردان فیلم) و نوع جنس فیلم‌هایی که کار می‌کردم باعث شد تجاربم در تولید را در اختیارشان بگذارم.

وی مشکلات اساسی این نوع فیلم‌ها را عدم داشتن سالنی برای نمایش عنوان کرد و گفت: هنر و تجربه یک شروع است و باید اطلاع‌رسانی مناسبی خصوصا با کمک شهرداری و رسانه ملی بشود.

ساداتیان در پاسخ به سوالی دیگر درباره مشکلات اکران اینگونه فیلم‌ها اظهار کرد: سینمای ما خیلی بلاتکلیف است و استراتژی مشخصی برای آن نداریم. باید تناسبی بین تولید و عرضه وجود داشته باشد. وقتی فضای اکران اینقدر محدود است باید تناسبی بوجود آورد. همیشه حاشیه‌هایی هم بوده که به اکران فیلم‌ها صدمه زده است.

مصطفی آل احمد کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی« پوسته» هم گفت: گمان نمی‌کردم مشکلی برای ساخت و تولید داشته باشد و با عواملی که انتخاب کردیم، تصور می‌کردیم فیلم در میان مردم مورد استقبال قرار گیرد و هنوز هم چنین پیش بینی داریم.

وی افزود: من به این نوع سینما و فیلم‌های فرهنگی اعتقاد دارم و موفقیت گروه هنر و تجربه این موضوع را نشان می‌دهد. مخاطبان وسیعی داریم که در جستجوی این فیلم‌ها هستند و آثار وزین را می‌خواهند. این مسیر غلطی بوده که برخی مدیران سینمایی به دلیل پایین بودن سطح سلیقه‌شان هدایت کردند در حالی که این نوع سینما همیشه قابل تحسین بوده است.

آل احمد با اشاره به ویژگی‌های «پوسته» گفت: فیلم به لحاظ تولیدی جاده‌ای و بسیار سخت بود. در زمستان که فصل سختی است کار انجام شد. خصوصا بخش ترن و پرواز کایت که بسیار سخت بود،البته فیلمسازی نیستم که در آپارتمان بتوانم فیلم بسازم.

وی درباره انتخاب بازیگران این فیلم گفت: در ابتدا خیلی از بازیگران سینما را لیست کردیم اما وقتی برای نقش اصلی با حمید فرخ‌نژاد صحبت کردیم احساس کردم ویژگی‌های نقش محوری فیلم با او کامل می‌شود. فرخ‌نژاد بازی بسیار نرم و نامحسوسی در «پوسته» دارد که فکر می‌کنم از بازی‌های خوب او است. شاکردوست هم با چهره جدیدی در این کار حاضر شده است.

آل احمد تصریح کرد : برخی دوستان فیلم‌هایی با بودجه‌ها و رانت‌های زیاد می‌سازند که این فریبی بیش نیست. محمد آفریده ثابت کرد که با هزینه کم می‌شود فیلم‌های خوب و منطقی ساخت. اگر امروز به این سینما اجازه کار داده نشود خیانت است و این فیلم‌ها را مردم دوست دارند و هنر و تجربه این را ثابت کرد اگر می‌خواهیم بسیاری از مسائل اجتماعی حل شود راهش فرهنگ، فرهنگ و فرهنگ است.

وی درباره کار آینده‌اش یاد آور شد : دو سال تمام روی فیلمنامه مربوط به جنگ کار کردم و خواستم نگاه جدیدی داشته باشم. سفری هم به پاریس داشتم و کار از آن جا شروع می‌شد اما به خاطر کج سلیقگی‌ها در فارابی مانده است. متأسفانه ارزیاب‌ها نگاه کلیشه‌ای به این نوع کارها دارند در حالی که باید نگاه جدیدتری به جنگ داشت. به خاطر همین مشغول نوشتن فیلمنامه‌ای هستم که تهیه‌کننده‌اش در پراگ است و امیدوارم آن را بسازم.

لازم به ذکر است که فیلم سینمایی پوسته از ۱۹ آبان ماه به مدت سه ماه در ۵ سینمای تهران و مشهد نمایش داده خواهد شد.«پوسته» محصول مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی ومصطفی آل احمد است و در آن حمید فرخ‌نژاد، الناز شاکردوست، مریم کاویانی، حمیدرضا فلاحی و امیرغفار منش به ایفای نقش پرداخته بودند.
کد خبر: 76211
Share/Save/Bookmark