نمایشگاه عکس پارسه از منظری دیگر
از 29 اسفند تا 14 فروردین؛
نمایشگاه عکس پارسه از منظری دیگر
نمایشگاه عکس پارسه از منظری دیگر، به همت بنیاد پژوهشی پارسه پاسارگاد، از ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۳ الی ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ در محل محوطه میراث جهانی تخت جمشید برگزار خواهد شد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۸
به گزارش هنرنیوز؛عکسهای این نمایشگاه تخت جمشید را از نگاه خاص عکاس آن داریوش محمدخانی به نمایش در می آورد. این نمایشگاه اولین مجموعه از سری عکسهای گرفته شده در تخت جمشید است که تعداد ۲۰ عکس از این مجموعه ۶۰۰ عکسی در اینجا به نمایش در آمده است. در این عکسها سعی بر آن شده است که گوشه ای از آثار شناخته شده و یا کمتر دیه شده در تخت جمشید با نوع نگاه خلاقانه عکاس همراه باشد. عکسها بیشتر با فیلتر قرمز گرفته شده، به همین دلیل کنتراست و سیاهی تصویر تشدید گردیه و همین امر باعث شده است که تخت جمشید از منظری خاص به حالتی رویا گونه و شگفت انگیز ارائه گردد که بصورت عادی هرگز دیه نمی شود. 




داریوش محمدخانی متولد ۱۳۵۱ آباده، استان فارس، کارشناس ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران است.مدرس دانشگاه های مختلف هنری در کشور ازجمله پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد، دانشگاه شریعتی و... است. در ۱۵۰ نمایشگاه و بینال عکاسی در داخل کشور و در کشورهایی نظیر دانمارک، ایتالیا، ترکیه، ارمنستان، چین و ... شرکت کرده است.
 
او برگزار کننده ۹ نمایشگاه انفرادی عکاسی در ایران و در خارج از ایران در پاریس، تونس و مسکو بوده است. ایشان دارای بیش از ۴۸ لوح تقدیر و سپاس نامه از جشنواره های مختلف (از جمله مدال طلا سوره، مدال برنز هفتمین بینال عکاسی فیاپ، روبان آبی و سبز فیاپ و ...).
 
وی دارای سه عنوان کتاب تألیفی بنامهای سین هستی، تحریف در عکاسی به جهت تبلیغات و بوطیقای عکاسی است.
کد خبر: 80081
Share/Save/Bookmark