جزییاتی از بیمه اعضای خانه سینما/ ارشاد مسئول تامین هزینه هاست
جزییاتی از بیمه اعضای خانه سینما/ ارشاد مسئول تامین هزینه هاست
مشاور بیمه ای خانه سینما بیان کرد مسئولیت تامین هزینه بیمه هنرمندان برعهده صندوق اعتباری هنر است.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۴۶
به گزارش هنرنیوز ؛ فروزان صابری مشاور بیمه ای خانه سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بیمه اعضای این نهاد صنفی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه در نظر گرفته شده برای بیمه هنرمندان را در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار داده که اعضای خانه سینما نیز عضو این صندوق هستند.

وی تاثیر این تصمیم را اینگونه توضیح داد: این روند باعث شده که خانه سینما نتواند در سال جاری به صورت مجزا بیمه داشته باشد زیرا وزارت ارشاد بودجه مورد نیاز برای بیمه را کاملا در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار داده است.

صابری درباره دلیل تغییر بیمه اعضای خانه سینما از بیمه ایران ادامه داد: صندوق اعتباری هنر با بیمه جدیدی قرارداد بست و دلیل این امر را پایین بودن قیمت بیمه مورد نظر اعلام کردند. البته بیمه جدید و خدماتی که توسط این شرکت ارائه می شود قابل مقایسه با بیمه SOS و بیمه ایران نیست که تا پیش از این خانه سینما با آنها قرارداد می بست.

مشاور بیمه ای خانه سینما بیان کرد: با توجه به تجربه بیمه دوره های قبل اعضای خانه سینما و امکاناتی که در اختیار اعضای بیمه شده قرار می گرفت، بیمه اخیر نمی تواند انتظارات بیمه شدگان را تامین کند.

وی تاکید کرد: خانه سینما بارها با بیمه مورد نظر ابراز مخالفت کرد و زیر بار آن نرفت و ما بارها گفتیم که ارزان بودن بیمه بدون علت نیست و ممکن است در خدمات رسانی مشکل ایجاد کند. حتی خانه سینما به مدت یک ماه با بیمه SOS قرارداد بست و اعضای خانه سینما به مدت یک ماه عضو این بیمه بودند اما با توجه به تعداد بالای اعضای خانه سینما بودجه هنگفتی باید به شرکت بیمه پرداخت می کردند که در نهایت خانه سینما قرارداد خود با این بیمه را منحل کرد.

صابری با اشاره به اینکه بیمه فعلی تمام تلاش خود را برای ارایه خدمات به هنرمندان کرده است در پایان گفت: با توجه به اینکه بودجه مورد نیاز بیمه هنرمندان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صندوق اعتباری هنر پرداخت می شود، ما اطلاعی نداریم که این بودجه به طور کامل به این صندوق پرداخت شده است یا خیر.
کد خبر: 96011
Share/Save/Bookmark