خسرو معصومی: دیگر فیلم روستایی نمی‌سازم
گزارش هنرنیوز از نشست نقد و بررسی فیلم «باد در علفزار می پیچد»؛
خسرو معصومی: دیگر فیلم روستایی نمی‌سازم
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۱
خسرو معصومی در نشست نقد و بررسی فیلم «باد در علفزار می پیچد» گفت: اگرچه فضای روستایی مناطق شمال را خوب می‌شناسم اما دیگر فیلم روستایی نمی‌سازم.

نمایش و نقد فیلم سینمایی «باد در علفزار می‌پیچد» با حضور خسرو معصومی کارگردان و حسین عابدینی بازیگراین فیلم در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنر‌نیوز نمایش و نقد فیلم سینمایی باد در علفزار می‌پیچد با حضور خسرو معصومی کارگردان و حسین عابدینی بازیگر این فیلم و بهزاد صدیقی و احمد طالبي‌نژاد به عنوان منتقد 20 مهر در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

در نقد فیلم سینمایی «باد در علفزار می‌پیچد» بهزاد صدیقی به این نکات اشاره داشت: این فیلم در فضای امروز سینما و در سکوت اکران شده است و تبلیغاتی آنطور که باید برای این فیلم صورت نگرفته است در صورتی که در مقایسه با فیلم‌های تجاری و بدنه سینما سالم‌تر و پرمحتوا‌تر است.

وی گفت: فیلم «باد در علفزار می‌پیچد» که به لحاظ فیلمنامه، تکنیک، سبک فیلمبرداری، شخصیت‌پردازی و گفتگو‌ها کمتر ایرادی بر آن وارد است، که در روزگار امروز سینمای ما کمتر کسی به این موضوع می‌پردازد چرا که ساخت این نوع فیلم‌ها شرایط سختی دارد فیلمی که به مسائل انسانی و عاطفی می‌پردازد و جامعه امروز ما از آن بسیار دور شده است.

وی ادامه داد: انتخاب بازیگران در این فیلم براساس شخصیت‌ها است که به واقع گرایی و فضا سازی درون فیلم بسیار نزدیک است وبین بازیگران و فضا هماهنگی وجود دارد.

این منتقد افزود: پایان فیلم بر خلاف شروع ان که بسیار به آن پرداخته شده بود خیلی سریع و غافل‌گیرانه تمام شد و سرگذشت شخصیت‌های منفی کار نامعلوم ماند‌.

خسرو معصومی کارگردان هم در این نشست ضمن اشاره به تصور و فضای ذهنی خود از سینما و اینکه برخی می‌گفتند او نمی‌تواند فیلم به اصطلاح «بفروش» بسازد گفت: بعد از ساخت فيلم سينمايي «پر پرواز» که نشان می‌داد من هم می‌توانم این‌گونه فیلم بسازم، به سمت ساخت فيلم‌هاي روستايي رفتم اما با سه فيلم «رسم عاشق‌كشي»، «جايي در دور دست» و «باد در علفزار مي‌پيچد»، سه گانه روستايي من به اتمام رسيد و از اين بعد ديگر فيلم روستايي نمي‌سازم و در ادامه كارم فيلم‌هاي شهري مي‌سازم.

طالبي‌نژاد در ادامه این جلسه خلاف نظر صدیقی را در مورد پایان نامعلوم کار داشت و معتقد بود پایان باز کار به شعور تماشاگر خود احترام گذاشته و بیننده را به فکر وادار می‌کند تا به راحتی و آنطور که خود دوست دارد برای کار پایانی قائل باشد و اتفاقا پایان باز کار را از نقاط مثبت کار دانست.

طالبی در نقد و بررسی این فیلم گفت: متاسفانه جامعه امروز ما که جامعه‌ای است با بنیاد روستایی از این فضا دور شده است و در خلق تمام آثار هنری‌اش از داستان و رمان گرفته تا فیلم دارد به سمت ساخت فیلم‌هایی می‌رود که مسائل و دغدغه‌اش شهر و مشکلات شهر است و قصد داریم ذائقه‌ای شهری برای خود بسازیم.

کد خبر: 18594
Share/Save/Bookmark