دانشگاه جامع علمی کاربردی نیاز جامعه امروز است
حجت الاسلام قرائتی تأکید کرد:
دانشگاه جامع علمی کاربردی نیاز جامعه امروز است
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: دانشگاهای علمی کاربردی نیاز جامعه امروز بشمار می روند چراکه مهارتی را با دانش به دانشجو تفهیم می کند.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۴۸
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، حجت الاسلام قرائتی در دیدار با مدرسان و رؤسای مراکز منتخب دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی گفت: امروز بیش از قبل به اساتید مجرب و فرهنگی نیاز است. اینکه استاد دانشگاه آیا می تواند تحول ایجاد کند و آیا می تواند به نحوی با دانشجو برخورد داشته باشد که حس برتری نسبت به دانشجو نداشته باشد؟

وی افزود: انسان باید تواضع داشته باشد به نحوی که اگر کسی سوادش از او بیشتر باشد بگوید، بله، سواد وی از من بیشتر است و از من بیشتر می‌فهمد. این نوع رفتار چیزی را از انسان کم نمی کند بلکه به وی چیزی می افزاید.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه باید در حوزه و دانشگاها و آموزش و پروش تحول ایجاد شود، گفت: باید مدارک بر اساس معلومات باشد نه محفوظات.

حجت الاسلام قرائتی اظهار داشت: باید اطلاعات و دروس در دانشگاه‌ها مرتبط با جامعه، آموزش و مهارت باشد.

وی عنوان کرد: در برخی مراکز هزینه های زیادی برای تبلیغات، جلسات و کنفراس ها داده می شود که می توان در آنها صرفه جویی کرد و مقداری از این هزینه ها را برای حل و باز کردن گره مشکلات جوانان اختصاص داد.

رئیس ستاد اقامه نماز تأکید کرد: هزینه های جمع شده از صرفه جویی‌ها می تواند در امر ازدواج جوانان استفاده شود چراکه امروز روند ازدواج رو به کاهش است و از هر 3 ازدواج، یک ازدواج منجر به طلاق می شود که این روند خیلی بد است.

حجت الاسلام قرائتی تأکید کرد: پژوهشی خوب است که به واسطه آن بشود گره ای از مشگلات جوانان و جامعه را حل کرد.

وی با بیان اینکه چرا شادی در دانشگاه‌ها نیست و چرا بخشی از سایت دانشگاه‌ها اختصاص به شاد کردن جوانان ندارد، گفت: روحانیت نیامده است که تنها بگریاند آن روحانی قوی خواهد بود که بتواند جوانان را بخنداند که به مراتب جوانان زیادی جذب او خواهند شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علمی کاربردی نیاز جامعه امروز بشمار می روند چراکه مهارتی را با دانش به دانشجو تفهیم می کند امروز اگر مهارت نباشد مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

وی گفت: امروزه باید ورزش در دانشگاها مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: 94734
Share/Save/Bookmark