یکی از سیاست های جشنواره خمسه حمایت جوانان است
گزارش هنرنیوز از نشست خبری تئاتر سوگواره خمسه؛
یکی از سیاست های جشنواره خمسه حمایت جوانان است
نشست خبری تئاتر سوگواری خمسه با هدف حمایت از جوانان در مرکز مشارکت های فرهنگی هنری شهرداری تهران یا حضور دبیر جشنواره امیر حسین شفیعی برگزار شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
به گزارش هنرنیوز؛ امیرحسین شفیعی روز دوشنبه در نشست خبری سوگواره نمایشی، آیینی خمسه گفت: آیین اختتامیه این مراسم در فرهنگسرای ابن سینا در هفتم دی ماه برگزار خواهد شد. قرار است به صورت نمادین در بخش صحنه‌ای تندیس را به محمد علی کشاورز اهدا کنیم. این مراسم با حضور برخی از کارگردان‌ها در منزل این بازیگر پیشکسوت سینما و تئا‌تر برگزار خواهد شد. تلاش داشتیم شیوه جدیدی را برای ایجاد رقابت در میان گروه‌های نمایشی به کار بگیریم.

وی در ادامه گفت: هر نمایش به مدت چهار یا هشت اجرا خواهد داشت که آخرین اجرایشان مورد ارزیابی تیم داوری قرار خواهادگرفت و این فرصتی است برای اینکه گروه‌ها به ضعف‌های خود پی ببرند و آن‌ها راتا آخرین اجرا برطرف نمایند. داروان هم تا چند روز دیگر معرفی خواهند شد.



دبیر سوگواره آیینی خمسه نیز در این نشست خبری گفت: ما دراولین دوره از برگزاری این جشنواره قرار داریم و طبیعی است که در حال آزمون و خطا هستیم و قطعاً سال‌های آینده شاهد برگزاری بهتر آن هستیم.
 
مجید رفیعی: از تمام منتقدین و خبرنگاران در خواست دارم تا ایراد‌های ما را به ما در جلسه‌ای که قبل از اختتامیه برگزار خواهد شد گوش زد نمایند تا به یک آسیب‌شناسی درست از آن برسیم. با توجه به اینکه در ایام صفر به اندازهکافی برنامه‌های سوگواری برگزار شده است نمی‌توان به طور مرتبط این نوع تئاتر‌ها را به نمایش گذاشت برای اینکه در زمان فعلی شرایط و فضا برای آن محیا است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صحنه‌ای، ۱۴ اثر به بخش پایانی راه یافت و در بخش خیابانی این سوگواره نیز از ۱۲ اثر دریافتی ۸ اثر به مرحله پایانی راه یافت.

دبیر سوگواره آیینی خمسه افزود: سعی کردیم آثار در فرهنگسراهای مختلف اجرا شوند و در همه نقاط شهر توزیع مناسبی برای علاقه مندان به این برنامه‌ها را شاهد باشیم.
رفیعی در ادامه گفت: در فرهنگسرای ابن سینا شنبه‌ها شاهد جشنواره نمایشی تحت عنوان نمایش نامه خوانی ایران زمین هستیم. در این جشنواره و فرهنگسرا قرار است از نیروی‌های ج. ان حمایت‌های خوبی صورت بگیرد.
کد خبر: 77274
Share/Save/Bookmark