رسانه ها در راستای فرهنگ بیمه تلاش کنند
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی :
رسانه ها در راستای فرهنگ بیمه تلاش کنند
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به هنرنیوز گفت: با اقداماتی که طی دوسال گذشته با شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش داشتیم از سال آینده در کتاب علوم اجتماعی ، به منظور فرهنگ بیمه ، درسی به نام «تامین اجتماعی» در تمام سطوح در نظر گرفته خواهد شد.
 
تاريخ : شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۴
به گزارش هنرنیوز، دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی طی نشست خبری با موضوع آسیب دیدگان ساختمان پلاسکو، ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه گفت: امیدواریم عملیات آوار برداری سریعتر به اتمام برسد و از تعداد شهدا و مجروحین کاسته شود

وی افزود: اقداماتی را که ما از ساعات اولیه انجام دادیم این بوده که کلیه مراکز درمانی و بیمارستانی سازمان تامین اجتماعی به حالت آماده باش در آمدند.

نوربخش خبر داد مستمری شهدایی که تحت پوشش تامین اجتماعی بودن بدون تشریفات معمول و در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

این مدیر ارشد تامین اجتماعی ادامه داد: کارگران ساختمان پلاسکو که بیکار شدند از امروز تمهیداتی انجام شده که در اداره امور کار جنوب غرب مراجعه کنند و شعبه 26 تهران هم در آن مستقر است و اسناد بیمه شده آنان را بررسی خواهند کرد یا به کارگاههای دیگر معرفی می شوند یا ازهمین ماه ، بیمه بیکاری برای آنان برقرار خواهد شد و از همین ماه نیز پرداخت خواهد شد.

به گفته وی ، صد در صد هزینه‌های درمانی آسیب دیدگان تحت پوشش تامین اجتماعی بر عهده سازمان است و اگر هم مبلغی پرداخت کرده باشند عودت داده خواهد شد.

دکترنوربخش ادامه داد: طی هماهنگی با بانک رفاه قرار شده از محل وجوه سازمان و بانک تسهیلاتی با سود کم به کارگاه‌هایی که کارگران را پذیرش می‌کنند ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه از 1200 واحد در پلاسکو حدود 560 واحد فعال بودند خاطرنشان کرد: 1500 میلیارد تومان منسوجات از بین رفته و بیش از 3000 کارگر بیکار شده‌اند. لذا میثاق ببندیم که پوشاک ایرانی بخریم تا هم ایجاد اشتغال گردد و سبب نقدینگی شود و به احترام خون شهدا این فاجعه غم انگیز و تا پایان سال لااقل پوشاک ایرانی بخریم تا تولید ملی تقویت شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز پرسید چرا برای بیمه شدن کارگران ساختمان پلاسکو تلاشی نشده است از رسانه ها خواست تا در راستای فرهنگ بیمه در جامعه تلاش کنند.

وی همچنین ادامه داد: با اقداماتی که طی دو سال گذشته با شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش داشتیم از سال آینده در کتاب علوم اجتماعی ، درسی به نام «تامین اجتماعی» در تمام سطوح در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر: 93924
Share/Save/Bookmark