هُرم تابستان هم حریف سینماروها نشد!
هُرم تابستان هم حریف سینماروها نشد!
آغاز دومین ماه از فصل تابستان برای بسیاری از فیلم ها خوش یمن بود به طوری که تقریباً تمامی فیلم های تازه اکران شده افزایش فروش داشتند.
 
تاريخ : جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۴
به گزارش هنرنیوز ، «هزارپا» که هنوز به هفته سوم اکران نرسیده مجموع گیشه اش از مرز ۱۱٫۵ میلیارد هم عبور کرده است. نکته جالب اینکه این فیلم در هفته ای که گذشت حدود پنج میلیارد تومان فروش داشت. با روندی که ساخته ابوالحسن داودی این روزها در گیشه دارد به احتمال فراوان فروشش تا هفته آینده از مجموع گیشه «مصادره» هم عبور خواهد کرد و در صدر فیلم های پرفروش سال ۹۷ قرار می گیرد.

«هزارپا» هم اکنون در سطح کشور ۱۲۵ سینما در اختیار دارد. این میزان سالن نسبت به هفته قبل باز هم افزایش داشته است. اضافه شدن سینماهای «هزارپا» در حالی هفته به هفته ادامه دارد که برخی فیلم ها همچنان به دنبال یافتن سانسی مناسب برای اکران فیلمشان می گردند!

در جلسه روز دوشنبه شورای صنفی نمایش قرارداد اکران فیلم «شعله ور» در سرگروه کورش به ثبت رسید. سرگروهی که هم اکنون در اختیار «هزارپا» قرار دارد.

بنا به اعلام روابط عمومی «شعله ور»، ساخته حمید نعمت ا… قرار است از ۲۴ مردادماه در گروه کورش روی پرده رود. با توجه به ادامه نمایش این روزهای برخی فیلم های دیگر جدول حتی پس از سقف ۱۰ هفته، تجربه ثابت کرده بعید است فیلم جدید داودی نیز در تاریخ اعلام شده (پس از شش هفته نمایش) از سینمای سرگروه پایین کشیده شود. مگر اینکه به گفته سخنگوی شورای عالی اکران، دستورالعمل اجرایی کمیته انضباطی کارگروه اکران از سوی سازمان سینمایی هر چه زودتر به تأیید برسد و دیگر تخلفی نیز صورت نگیرد.

«تگزاس» دومین فیلم پرفروش هفته است. این فیلم پس از حدود ۱۳ هفته اکران همچنان با ۶۵ سینما در سطح کشور به نمایش خود ادامه می دهد. فروش کل ساخته مسعود اطیابی در حال حاضر از مرز ۱۳ میلیارد تومان هم عبور کرده است.

«دشمن زن» افت فروش جزئی داشت و همچنان مانند هفته قبل در رتبه سوم جدول فروش هفتگی قرار دارد. ساخته کریم امینی هم در تهران و هم در شهرستان ها چند سینمایش را از دست داده است. فروش کل این فیلم به مبلغی حدود دو میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان رسیده است.

«خاله قورباغه» با ورود به هفته چهارم اکران افزایش فروش قابل توجهی داشت و حالا در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است. این فیلم در تهران ۳۰ سالن دارد و به طور همزمان در ۴۶ سینمای شهرستان ها به نمایش خود ادامه می دهد. مجموع فروش ساخته افشین هاشمی توسط پخش کننده اش ۸۶۰ میلیون تومان اعلام شده است.

«به وقت خماری» باز هم افزایش فروش داشت. این فیلم با ورود به هفته چهارم اکران همچنان از گیشه خوبی برخوردار است. ساخته محمدحسین لطیفی با ۲۸ سینما در تهران و ۳۱ سینما در شهرستان ها حدود ۹۴۰ میلیون تومان فروش داشته است. مجموع فروش این فیلم ظرف چند روز آینده به طور قطع از مرز یک میلیارد تومان هم عبور خواهد کرد.

«به وقت خماری» از امروز سینمای سرگروهش، سینما ایران را در اختیار فیلم «من دیوانه نیستم» به کارگردانی علیرضا امینی قرار می دهد.

افت فروش «خجالت نکش» همچنان ادامه دارد. ساخته رضا مقصودی در حال حاضر در تهران ۱۰ سالن دارد. همزمان با پایتخت، ۱۶ سینمای شهرستان ها نیز نمایش این فیلم را برعهده دارند. «خجالت نکش» در مجموع تهران و شهرستان ها حدود چهار میلیارد و ۷۶۶ میلیون تومان فروخته است.

«دلم می خواد» در هفته ششم اکرانش و با چند نمایش مردمی با حضور بازیگران مطرحش مقداری افزایش فروش داشت. ۹ سینما در تهران نمایش این فیلم را برعهده دارند.

تعداد سینماهای ساخته بهمن فرمان آرا در شهرهای مختلف نیز به ۱۳ سالن رسیده است. فروش کل این فیلم پس از ۴۰ روز نمایش به گفته پخش کننده اش به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده.

«دلم می خواد» نیز از امروز جای خود را در سرگروه زندگی به فیلم «کاتیوشا»ی علی عطشانی می دهد.

«مرداد» پس از ۲۵ روز نمایش در مقایسه با هفته گذشته مقدار جزئی بیشتر فروخت اما همچنان در رتبه های پایین جدول فروش هفتگی قرار دارد. ساخته بهمن کامیار در تهران هشت سینما دارد. این فیلم به جز تهران هم اکنون در سه سینمای شهر مشهد و یک سینمای شهر اصفهان در حال نمایش است.

مجموع گیشه «مرداد» به رقمی حدود ۸۱ میلیون تومان رسیده.

در جلسه روز دوشنبه شورای صنفی نمایش قرارداد فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب هم در گروه سینمایی «جوان» پس از پایان نمایش فیلم «مرداد» به ثبت رسید.

فروش هفته گذشته «عصبانی نیستم» و «چهارراه استانبول» تقریباً مشابه بود.

«عصبانی نیستم» در تهران شش سینما دارد و به جز پایتخت همزمان در سه شهر دیگر در حال نمایش است. فروش کل این فیلم بنا به اعلام سایت سینما تیکت حدود سه میلیارد و ۵۵ میلیون تومان است.

«چهارراه استانبول» هم این روزها در دو سینمای تهران و پنج سینمای شهرهای مختلف به نمایش خود ادامه می دهد. فروش کل این فیلم نیز در سایت سینما تیکت سه میلیارد و ۴۹ میلیون تومان اعلام شده است.

جالب اینکه مجموع گیشه هر دو فیلم «چهارراه استانبول» و «عصبانی نیستم» در روزهای پایانی اکران تقریباً نزدیک به هم است.

بانی فیلم
کد خبر: 96697
Share/Save/Bookmark