هیچگاه خواننده غیر مجاز نبودم
گزارش هنرنیوز از رونمایی آلبوم «وارونه»؛
هیچگاه خواننده غیر مجاز نبودم
گزارش هنرنیوز از نشست مطبوعاتی آلبوم «وارونه» کاری از امیر مولایی امروز ۲۶ شهریور ماه با حضور امیر مولایی، ‌سعید معظمی مدیر شرکت فرهنگی نای و نی، محمد کلهر تنظیم کننده آهنگ‌ها، مهرداد نصرتی برگزار شد.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۳
به گزارش هنرنیوز در ابتدای این نشست امیر مولایی در معرفی این آلبوم که به‌گفته پس از ۱۶ سال انتظار منتشر شده است گفت: آلبوم وارونه ۱۰ ترک دارد اکثر قطعات آن را خود ساخته‌ام اما در تنظیم آن از سلیقه برخی از دوستان استفاده کردم از این میان می‌توانم به محمد کلهر که در میکس و مستر آهنگ همکاری داشته است اشاره کنم.

وی ادامه داد: نزدیک به سه سال جمع آوری این آهنگ‌ها طول کشیده است و من ترانه‌های آن را خیلی دوست دارم. انتشار آلبوم وارونه قریب به ۲۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است و کاری کاور نیست.

مولایی درباره اسپانسر بیان کرد: بدون وجود اسپانسر یک هنرمند نمی‌تواند کاری کند و در راستای تولید و انتشار این آلبوم دوستان خوبی به من کمک کردند. احمد مصیب‌زاده و منصور الگونه حامیان فکری و مالی من بودند.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۷۸ آلبومی از من منتشر نشده و ماکت بود و مجوز برای اجرای صحنه‌ای داشت اما در همان روز اول جلوی کار گرفته شد و من از این موضوع دل زده شدم. در این مدت نیز کار کردم و همه کارهایم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز شعر و کار گرفته چراکه اساسا چهارچوب تفکراتم به شکلی نبوده که مانع از گرفتن مجوز شود اما کارهای تصویری پیشین دلیل اصلی ممنوع التصویری من بود. هیچگاه خواننده غیر مجاز نبودم و تمام آثارم تا به حال از وزارت ارشاد مجوز دارند اما بدلیل پخش ویدئوهایم مدتی ممنوع الکار بودم.

مولایی درباره عنوان آلبومش تشریح کرد: وارونه برایم خیلی معنا دارد و فکر می‌کنم برای خیلی‌ها هم همین‌طور است در آغاز سه عنوان برایم در اولویت قرار داشت که به پیشنهاد کلهر عنوان «وارونه» را برای آن انتخاب کردم.

محمد کلهر در تکمیل سخنان مولایی گفت: ما به دنبال اسمی خاص بودیم که بتواند در ذهن مخاطب جای باز کند اما در میان نام‌هایی که در نظر داشتیم وارونه را ترجیح دادم با توجه به اینکه خیلی از اتفاقات در این آلبوم به طور برعکس افتاد و ما مجبور شدیم تعدادی از قطعات را که دوست داشتیم حذف کنیم و ترک‌های دیگری را جایگزین کنیم ضمن اینکه در حوزه موسیقی دوستان به صورت وارونه وارد موسیقی می‌شوند یعنی کارشان را در ابتدا به صورت زیرزمینی آغاز می‌کنند و بعد به اجرا می‌پردازند.

مولایی در معرفی کار و سبک آلبوم خود بیان کرد: سبک کارم راک، جاز و بلوز است البته در این آلبوم به خاطر اینکه برخی‌ها درخواست کرده بودند پاپ کلاسیک هم دارم.

وی درباره تاثیر آگاهی خواننده از آهنگ سازی عنوان کرد: آهنگسازی روی خوانندگی تاثیر خوبی دارد چرا که بهتر است خواننده موسیقی و یا حداقل نت را بشناسد.

این خواننده پاپ با بیان اینکه به دنبال مخاطب خاص است، درباره عملکرد دفتر موسیقی بیان کرد: عملکرد دفتر موسیقی تغییر کرده است در زمان ارائه کار گفته شد که کار بازبینی خواهد شد و این اتفاق بدون هیچ مشکلی افتاد و آلبوم مجوز گرفت.

سعید معظمی با یادی از ناصر عبداللهی گفت: در سال ۱۳۷۸ به واسطه کاری که با ناصر عبداللهی داشتم با امیر مولایی آشنا شدم و معتقد هستم اتفاقی در صدای وی است که اگر رخ دهد می‌تواند وی را به آرزوهایش برساند.

محمد کلهر هم درباره معرفی هنرمندان با انتشار کلیپ تصریح کرد: ما خیلی خواننده‌ها داشتیم که کلیپ داشتند و آلبوم منتشر کردند اما مانا و جاویدان در میان مردم نبودند. معتقدم خیلی از کارهایی که شناخته می‌شود به دلیل شعر و ملودی که دارد پرطرفدار می‌شود چراکه وقتی خواننده آلبوم دوم را منتشر می‌کند آن محبوبیت پیشین را نمی‌بیند این اتفاق بیشتر در زمینه کارهای کاور رخ می‌دهد زیرا پیش از یک خواننده دیگری آن را خوانده است و شهرت موقت همچون حباب پس از یک سال فراموش می‌شود. خواننده‌ای که صدایش خوب باشد همچون یک موج آرام می‌آید معرفی می‌شود و می‌ماند.

مهرداد نصرتی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آشنایی با آهنگ‌سازی چقدر در خوانندگی کمک کننده است بیان کرد: جریان موسیقی با دهه پنجاه متفاوت است خواننده‌ای که روی استیج می‌آید یا آلبوم منتشر می‌کند باید ایدئولوژی داشته باشد و در ساخت ملودی‌ها، نوع پردازش شعر به آن توجه کند. مهم‌ترین رویکرد فرهنگی شرکت نای و نی توانایی افرادی است که باعث مانایی کار می‌شود اگر هنرمند دیدگاه روشنی داشته باشد با نوع تفکر و ذات موسیقایی خود اتفاقی را برای مخاطب طراحی می‌کند که بهتر از اتفاقی است که یک آهنگ ساز به وجود می‌آورد.

وی اعلام کرد: از روز اول مولایی پیگیر کار بود و انتخاب شعر، نوع تنظیم و... نشان از نگاه مثبت وی از انتخاب ملودی، ادبیات سبک و سیاق کار و حتی زندگی‌اش دارد. او سال‌های زیادی زحمت کشیده است و ممنوع الکار بوده است ولی امروز خوشحالم که کارش روی صحنه اجرا می‌شود چرا که وجود چنین افرادی لازم است.

مریم حیدرزاده، لیلا اوتادی ،مریم شجاعی، یاسر معتمدی از جمله افرادی بودند که در این جلسه حضور داشتند .
کد خبر: 74817
Share/Save/Bookmark