«مدیران میانه» نقش مهمی در تحول مدیریت دارند
مجتبی شاکری در گفتگو با هنرنیوز:
«مدیران میانه» نقش مهمی در تحول مدیریت دارند
یک کار‌شناس مسائل هنری بر این باور است که همه آن چیزهایی که سبب ایجاد تحول در مدیریت می‌شود در دستان مدیریت ارشد نیست بلکه مدیریت‌های میانه و کار‌شناسان آن حوزه نیز نقش مهمی در این تحول مدیریت برعهده خواهند داشت.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
مجتبی شاکری منتقد سینما و کار‌شناس مسائل رسانه‌ای در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنر نیوز با اشاره به حوزه تلویزیون گفت: من آمدن آقای سرافراز را یک نعمت برای مجموعه رسانه ملی می‌دانم و امیدوارم این تغییر سبب ایجاد انرژی جدیدی در مجموعه صدا و سیما بوجود بیاورد. ضمن اینکه باید بپذیریم که مهندس ضرغامی واقعا بسیار فعال در عرصه رسانه ظاهر شد و تلاش‌های زیادی را برای صدا و سیما انجام داد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: معتقدم نکته مهمی که در مورد رسانه ملی وجود دارد این است که همه آن چیزهایی که سبب ایجاد تحول در مدیریت می‌شود در دستان مدیریت ارشد نیست بلکه مدیریت‌های میانه و کار‌شناسان آن حوزه نیز نقش مهمی در این تحول مدیریت برعهده خواهند داشت.

شاکری با اشاره ایده اولیه و نگارش فیلمنامه ادامه داد: آنجایی که ایده شکل می‌گیرد و آنجایی که قرار است ایده تبدیل به طرح و فیلمنامه شود اگر آن کسی که قلم می‌زند خودش آن اعتقاد را نداشته باشد مثل کسی که کارآمدی نظام و سبک زندگی را قبول نداشته باشد یا خیزشی که دردنیا نسبت به اسلام وجود دارد را قبول نداشته باشد نمی‌تواند فیلمی بسازد که مخاطبش را از این نردبان کارآمدی، نردبان عدالت و نردبان دین مداری به بالا ببرد.

این منتقد تصریح کرد: باید کسانی در عرصه مدیریت – در همه سطوح – وارد بشوند که اهل تساهل و تسامح نباشند به گونه‌ای که داوری‌ها و کار‌شناسی‌هایشان با اغماض نباشد. بلکه باید ایستگاه به ایستگاه همه چیز را بررسی کنند. من بر این باورم کسانی که در جایگاه نظارت و مسئولیت قرار دارند باید دقت نظر بیشتری به خرج بدهند تا بتوانند زیر مجموعه خودشان را به درستی مدیریت کنند. لذا می‌بایستی این ایستگاه‌ها را آقای سرافراز به درستی سوزنبانی کند تا خروجی کار، خروجی قابل قبولی باشد

مجتبی شاکری یاد آور شد: کسی که کارگزار نظام است و مدیریت سینمایی را برعهده دارد باید بداند که وی کارگزار نظامی است که این نظام شاخص‌ها و ویژگی‌هایش را تعریف کرده است و اینگونه نیست که مثلا یک کارگزار سر چهار راه ایستاده باشد و بی‌تفاوت به عبور و مرور باشد بلکه باید بداند که وی کارگزار نظام یک اکثریت است که انقلابی را رقم زدند و پرچمی را بالا کشیدند و باید مطابق به آن فضا عمل کند. لذا متاسفانه برخی از کارگزاران نظام، در دوره‌هایی مبهوت می‌شوند و جایگاه خودشان را گم می‌کنند به طوری که تحت تاثیر برخی از واژه‌های سکولار و لائیک قرار می‌گیرند و تصور می‌کنند هیچ کاری نباید بکنند و فقط باید مثل یک تلفن چی، خط‌ها را به همدیگر وصل کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که نقش یک کارگزار نظام همچون تلفن چی نیست که هر کسی زنگ زد آن را به این یا آن وصل کند. ما در مقابل یک تهاجم جدی قرار داریم و توهم نیست که امریکا برای اینکه ما را در فضای مجازی و فضای ماهواره‌ای و سینمایی منفعل کند، هزینه‌های هنگفتی کرده است. لذا معتقدم یک کارگزار نظام باید بداند پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی است و از‌‌ همان اول باید مراقبت می‌می کردند تا چنین فیلم‌هایی ساخته نشوند. چون آنان می‌دانند که بلاخره این فیلم‌ها بعدا با ترفندهایی مثل وارد شدن به شبکه خانگی به نمایش در می‌آیند.
کد خبر: 79867
Share/Save/Bookmark