کتابی از جهانگیر هدایت مجوز انتشار گرفت
کتابی از جهانگیر هدایت مجوز انتشار گرفت
 
تاريخ : شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
مجموعه داستان «۱۴ ژانویه ۸ شب» نوشته جهانگیر هدایت پس از ماه‌ها انتظار مجوز انتشار را دریافت کرد.

علی دهقان مدیر انتشارات پوینده از دریافت مجوز نشر کتابی از جهانگیر هدایت خبر داد و گفت: پس از ماه‌ها انتظار، وزارت ارشاد به مجموعه داستان «۱۴ ژانویه ۸ شب» نوشته آقای جهانگیر هدایت مجوز انتشار داد و این کتاب هم اکنون زیر چاپ است.

به گفته مدیر انتشارات پوینده، این کتاب که در بیش از ۱۵۰ صفحه نوشته شده، شامل ۱۹ داستان کوتاه با تِم مسائل اجتماعی و رئال است و اواخر تیرماه روانه کتابفروشی‌ها می‌شود.

مطابق اعلام بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، جهانگیر هدایت داستان نویس متولد ۱۳۱۸ و از خانواده صادق هدایت است. وی سرپرست آثار صادق هدایت و برادرزاده‌ اوست. جهانگیر هدایت دیپلم را از دبیرستان البرز اخذ كرده و در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات انگلیسی به اخذ دانشنامه لیسانس نائل آمده است. بعد از آن در دانشگاه آمریكائی بیروت فوق لیسانس آموزش بهداشت عمومی را كسب كرد و پس از مراجعت به ایران مجدداً در دانشگاه تهران فوق لیسانس جامعه شناسی را به دست آورد. ضمناً یك دوره مدیریت را نیز در دانشگاه ساسكس انگلیس گذراند.

جهانگیر هدایت از ایام نوجوانی به نوشتن پرداخت و تاكنون ۱۲۵ داستان كوتاه، ۲۵۷ مقاله طنز و انتقادی، ۴۱ مقاله علمی اجتماعی، ۱۸ ترجمه از انگلیسی به فارسی، ۱۴۰ مقاله درباره یا مربوط به صادق هدایت، ۲ شعر، ۲ كتاب مستقل مجموعه داستان به نام های «شلاق هوس» (۱۳۴۳) و «مرغابی عشق و ابدیت» (۱۳۵۱)، یك كتاب مكالمات انگلیسی، ۱۰ مقدمه بر آثار صادق هدایت، ۳ كتاب مستقل درباره صادق هدایت، ۳ آلبوم نفیس از صادق هدایت، از او در ایران و خارج از ایران چاپ شده‌اند.
کد خبر: 81747
Share/Save/Bookmark