دیدارهای پارلمانی و دانشگاهی امروز دکتر بروجردی/هفته فرهنگی ایران وبلغارستان برگزار می‌شود
دیدارهای پارلمانی و دانشگاهی امروز دکتر بروجردی/هفته فرهنگی ایران وبلغارستان برگزار می‌شود
دیدار های اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امروز با مقامات فرهنگی بلغارستان ادامه پیدا کرد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۴
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، بروجردي در دیدار با نايب رئيس كميسيون فرهنگي پارلمان بلغارستان بر توسعه روابط فرهنگي دو كشور با توجه به زمينه هاي مشترك نژادي دو ملت تاكيد كرد. همچنين در این دیدار برگزاري هفته فرهنگ بلغارستان در ايران و هفته فرهنگ ايران در بلغارستان مورد تاكيد طرفين قرار گرفت.

در ادامه این دیدارها رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با رئيس فرهنگستان علوم بلغارستان دیدار و بر تقويت تعاملات فرهنگي دو كشور تاكيد كرد.

همکاری با دانشگاه صوفيه برای همكاري بيشتر علمي

اشرف بروجردی همچنین با رییس دانشگاه صوفيه دیدار کرد. بروجردی در این دیدار كتابخانه ملي را نهادي براي عرضه دانش پژوهشگران به جامعه دانست و تاكيد كرد اين دانش است كه زمينه رشد و تعالي جامعه را فراهم مي آورد. او در ادامه ابراز اميدواري كرد: تعاملات علمي و فرهنگي دانشگاه صوفيه و سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران به‌ويژه در حوزه مطالعات خاورميانه و ايرانشناسي فرصتي براي شناخت بيشتر مردم دو كشور را فراهم آورد.

رئيس دانشگاه صوفيه هم در این دیدار با تاکید بر تقویت ارتباطات فرهنگی گفت: معرفي تمدن ايران زمين به مردم كشورمان موجب افتخار است. وي همچنين بر مشاركت دانشگاه صوفیه درهمایش ها و سمینارهای تخصصی سازمان اسناد در حوزه ايرانشناسي تاکید و از این موضوع ابراز خرسندي كرد.
اشرف بروجردي همچنین در ديدار با رئيس دانشگاه كتابداري و فناوري اطلاعات بر تعامل علمي دو نهاد علمي در حوزه تبادل استاد و دانشجو تعريف زمينه هاي جديد پژوهشي مشترك و برگزاري كارگاهها و سمينارها تاكيد كردند.
کد خبر: 95337
Share/Save/Bookmark