مسئولین یکی یکی پا پس کشیدند
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نمایش «باغ دلگشا»؛
مسئولین یکی یکی پا پس کشیدند
نشست خبری «باغ دلگشا» در تالار وحدت با حضور پری صابری (کارگردان) علیرضا شجاع نوری (بازیگر) حجت سیدعلیخانی (مدیرتولید) برگزار شد.
 
تاريخ : شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
پری صابری در ابتدای نشست رسانه ای « باغ دلگشا» که امروز در تالار وحدت برگزار شد، گفت: در ابتدا باید بگویم زمانی که تصمیم گرفتم این نمی‌ش را با موضوعیت سعدی به روی صحنه ببرم همه چیز را به جان خریدم چرا که به آن اعتقاد کافی داشتم و می‌دانم که حتماً برخی اب این نمایش خوششان نخواهد آمد. افراد زیادی متعصابانه به سعدی علاقه داند و گمان می‌کنند که هر آنچه را که آن‌ها فکر می‌کنند دوست دارند در صورتی که اگر با برخی از آن‌ها روبرو شوید متوجه خواهیم شد که کلیاتی از سعدی می‌دانندو یا حتی شنیده‌اند. سعدی بعد‌های زیادی دارد ما هم باید به بعد عرفان آن نگاه کنیم و همچنین بحث طنز آمیز بودن و نوع نگاه سعدی که به نظرم طنز فاخری در آثار او وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است. او معلم اخلاق است و به نظرم همین که در سر در سازمان ملل شعری از این شاعر را نوشته‌اند با گویای این حرف بنده و چند وجهی بودن این شاعر باشد.

کارگردان نمایش «مرغ باران» افزود: در این نمایش موسیقی همانند عضله‌ای آن است و نمی‌توان آن را جدا کرد در این صورت عریان می‌شود. ساخت این موسیقی بر اساس و نوع بازی بازیگران شکل گرفته است و از قبل چیزی را آماده نکرده‌ایم. خیلی‌ها منتقد این کار بنده بودند و می‌گفتند که ما نمی‌دانیم تو چطور می‌خواهی این کار را انجام دهیم من فقط پاسخ دادم با جسارت زنانه خودم.

وی در ادامه افزود: ما باید قدر این فرهنگ و تمدنمان را بدانیم و آرزو دارم روزی بتوانیم از آن به خوبی استفاده کنیم. به نظرم در خاورمیانه غول‌های زیادی خفته‌اند که باید آن‌ها را بیابیم و به نمایش دربیاوریم. ذخیره فرهنگی ما بیش از این موارد است که بخواهیم دنبال چیزی بگردیم.

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به این که از کسی طلبکار نیست و تحصن نخواهد کرد گفت:بنده از کسی طلبکار نیستم و توقع کمک کردن هم از کسی نداریم اما فکر کنم برای همچین کاری که یک نمایش ملی به حساب می‌آید مسئولان باید بیش از این‌ها یاری می‌رساندند در صورتی که اصلاً این گونه نبوده است. گرچه تئا‌تر از لحاظ مالی جوابگوی بنده نیست اما به لحاظ معنوی بنده را راضی می‌کند چرا که همیشه فکر کردم که من به این آب و خاک مدیون هستم و باید دینم را به گونه‌ای ادا کنم.

علیرضا شجاع نوری گفت: بنده پیشا پیش از اهالی تئا‌تر و نمایش به دلیل این حضور عذر خواهی می‌کنم و آمده‌ام که یاد بگیرم و درس پس دهم اما دعوت از یک پیشکسوت تئا‌تر به نام پری صابری باعث شد تا قبول در این نمایش و در تئاتر حضور پیدا کنم از آن روز تلاش کردم تا از هر نظر خودم را به این نمایش برسانم با تمرینات بدنی و سایر تمرین‌هایی که مربوط به تئا‌تر است تلاش دارم تا از عهده این نقش بر بیایم. بنده در دوران دانشجویی که در آمریکا بودم در چند تئا‌تر دانشجویی فعالیت کردم و اندک تجربه‌هایم  در تئاتر به آن دوران بر می‌گردد.

حجت سیدعلیخانی مدیرتولید نمایش در ادامه گفت: همه ما به وضعیت تئا‌تر آشنا هستیم مدیران زیادی برای اجرای این نمایش قول همکاری داده بودند که متاسفانه زمانش که رسید یکی یکی پا پس کشیدند. و در حال حاضر بنده تنها با اعتبار کارگردان اثر که کار کردن با او برایم افتخار و برزگی است جلو می‌روم. به نظر بنده این نمایش یک پروژه ملی به حساب می‌آید و برای همچین پروژه‌ای مسئولین از بالا‌ترین سطح تا خرد‌ترین مقام‌ها باید ما را یاری می‌کردند.

نمایش «باغ دلگشا» نوشته و کار پری صابری از روز پنج‌شنبه ۹ مردادماه رأس ساعت ۱۹ در تالار وحدت به صحنه می‌رود.
کد خبر: 73683
Share/Save/Bookmark