تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری شوش
مدیرکل اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خوزستان:
تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری شوش
مدیرکل اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خوزستان از در نظر گرفتن اعتبار مالی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این استان خبر داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
ماندانا خرم- «افشین حیدری» در گفت‌‌‌وگو با «هنر‌نیوز» از پیش‌نویس و آماده شدن طرح‌هایی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این استان خبر داد و تاکید کرد:"آینده روشنی در انتظار گردشگری این استان است."

وی تاکید کرد: رییس جمهور در سفر به خوزستان بر تبدیل این استان به قطب گردشگری تأکید داشت. در همین راستا استاندار خوزستان از محل منابع مالی استان ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیر ساخت‌های گردشگری در این استان و به اجرا درآمدن طرح‌ها و برنامه‌های گردشگری در نظر گرفت که بواسطه تبادل موافقت نامه‌ای در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

حیدری ادامه داد:از سوی دیگر مدیریت شهری شوش هم در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان است. طرح‌هایی هم آماده بوده که به امید خدا با تخصیص بودجه و اعتبارات به مرحله اجرا در خواهد آمد.

او در ادامه افزود: در بازدید رییس سازمان میراث‌فرهنگی از اثر تاریخی «چغازنبیل» هم طرحی آماده شد که به زودی به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خوزستان ادامه داد: در ابتدای راه برای شوش یک‌ نیم و میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مجتمع‌های رفاهی، کمپ‌های موقت، مراکز خرید صنایع دستی در نظر گرفتیم که به زودی برای اجرای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

او تاکید کرد: مهم‌تر از همه اینکه ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاری برای تاسیس مجتمع‌های رفاهی، تفریحی و گردشگری در این استان هستیم.

حیدری گفت: ما سعی داریم از پتانسیل اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی جهت تأسیس و توسعه آن‌ها استفاده کنیم.

او افزود: به دلیل ظرفیت‌های منطقه شاید ساخت هتل ۵ ستاره به صرفه نباشد اما قطعا استفاده از اقامت‌گاه‌های بوم گردی که در چندین نقطه دیگر از استان هم نمونه آنها را داریم مفید خواهد بود.


کد خبر: 74583
Share/Save/Bookmark