کارگاه استانی جشنواره شعر فجر در گرگان
با حضور بیش از صد شاعر برگزار می شود؛
کارگاه استانی جشنواره شعر فجر در گرگان
کارگاه استان گلستان دوشنبه ۲۵ام فروردین با حضور استاد مدعو علی آبان، مهرنوش قرباتعلی و اکبر میرجعفری و مسئولین استانی برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷

رویکرد کارگاهی به دلیل امکان پویایی،تحرک و تعامل فکری که در آن وجود دارد، فرصت فراهم تری برای گفتمان و بروز انواع نگاه های شعری فراهم می آورد، کارگاه استان گلستان که در گرگان برگزار شد، این اقبال را داشت که حضور شاعرانی را به همراه داشته باشد که برخی از آنان پس از ۲۰ سال سکوت در جلسه مشارکت داشتند و حضور یافته بودند.
شاعران گرگان و همین طور شاعرانی که از دیگر شهرهای استان گلستان در کارگاه حضور داشتند، به ویژه شاعرانی که در کنار شاعران و اساتید مدعو علی آبان، مهرنوش قربانعلی و اکبر میرجعفری به تعامل و بحث و گفتگو پرداختند، شاعرانی دارای دیدگاه ، دانش و نگره های تئوریک شعری و آگاه از جریان های شعری معاصر بودند، گفتگویی چالشی و پیش برنده در کارگاه جریان یافت، در این کارگاه نمایندگانی از برخی از جریان های شعری مانند شعرحجم ( علی مومنی)،شعر پسا مدرن ( نیما صفار، حبیب موسوی بی بالانی)،شعر سورئال ، موج نو (علی جهانگیری)، بهمن نشاطی، میثم ریاحی و ... از استان گلستان حضور داشتند. میزان استقبال شاعران استان و علاقه مندان شعری به گونه ای بود، که بیش ازظرفیت ۱۰۰ نفری سالن بود و عزیزانی ایستاده و یا در سالن مجاور مباحث را دنبال می کردند.
از دیگر شاخص های این کارگاه حضور شاعران پیشکسوت استان گلستان بود، از جمله چهره هایی چون استاد پرویز کریمی ( از گرگان) که در زمره ی نخستین شاعران شعر نیمایی به شمار می آید و دوست و هم دوره ی احمد شاملو بوده است، استاد حسین دیلم کتویی ( از علی آباد)، استاد مختار رنجیده ( از مینو دشت) که برای نخستین بار جشنواره ای از همراهی آنان برخوردار شده بود.
در بخش شعر اقلیمی، گویش های محلی چهره هایی مانند حسین عبدی حضور داشتند، حسین عبدی از شاعرانی است که با غزل ذوالجناح در ۱۵ سالگی موفق به کسب رتبه ی دوم در جشنواره ی شعری در هند شده است. کارگاه استانی گرگان شامل دوبخش ، بخش تئوریک ،بحث و گفتگو در خصوص ضرورت جریان سازی ادبی و تحلیل موج های ادبی و بخش نقد و بررسی آثار شاعران جوان استان بود، که دو ساعت به طول انجامید، همچنین از دیگر بخش های این برنامه که در ادامه برگز ار شد، شعرخوانی برگزیدگان هشتمین جشنواره ی شعر فجر استان گلستان و تقدیر از شاعران پیشکسوت استان بود، که این بخش نیز زمانی حدود دو ساعت را به خود اختصاص داد.

کد خبر: 70703
Share/Save/Bookmark