برای ساخت فیلم های ضد صهیونیستی پا به رکاب و آماده شهادتیم
جمال شورجه در گفتگو با هنرنیوز:
برای ساخت فیلم های ضد صهیونیستی پا به رکاب و آماده شهادتیم
یک کارگردان پیشکسوت سینمای ایران گفت: ما برای ساخت فیلم هایی با مضامین ضد صهیونیستی و بیداری اسلامی پا به رکاب و آماده شهادتیم.
 
تاريخ : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
جمال شورجه کارگردان با سابقه و پیشکسوت سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه افزود: متاسفانه این حملات بی رحمانه، مسبوق به سابقه است و این رژیم جنایتکار هرازگاهی به دلیل بی کفایتی سازمان های بین المللی و حقوق بشری و با متامع استیلاجویانه خویش به مردم بی دفاع غزه حمله می کند. از این رو معتقدم یکی از راههایی که ما می توانیم در این زمینه عکس العمل نشان دهیم تولید فیلم های سینمایی و آثار مستند در جهت افشای خوی حیوانی رژیم صهیونیستی و ارائه آنان در سطح بین المللی است. به همین منظور من نزدیک به دو سال است که حداقل دو طرح فیلمنامه با مضمون فلسطین و بیداری اسلامی به نام « هانا» و « کلیسای بِت لَحم» به بنیاد سینمایی فارابی ارائه دادم و همچنان منتظر سرمایه گذاری بنیاد فارابی برای همکاری با این پروژه ها هستم.
وی اضافه کرد: معتقدم با توجه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه و بی دفاع غزه الان بهترین فرصت است که مسئولین فرهنگی ، بنیاد محترم سینمایی فارابی و جناب آقای جعفری جلوه و مسئولین فرهنگی این نهاد اگر دغدغه موضوعات فلسطین و مضامین بیداری اسلامی را دارند باید دست به کار شوند و از همه سینماگران برای ارائه آثار دعوت به همکاری کنند. ما هم که اصولا برای چنین حرکت هایی همیشه آستین هایمان بالا است.چرا که حضور ما در سینما، همواره برای ساخت چنین فیلم هایی بوده است. بنابراین من از همین جا برای ساخت هر کدام از این دو فیلمنامه که بحث سرمایه گذاری آن از سوی فارابی حل شود اعلام آمادگی می کنم و امیدوارم تولید این پروژه ها هر چه زودتر - بعد از گذشت نزدیک به دو سال - توسط بنیاد فارابی به جریان بیفتد.
کارگردان فیلم سینمایی «۳۳ روز» تصریح کرد: فیلمنامه های این دو پروژه ،هم اینک در بخش فرهنگی بنیاد فارابی موجود است و اگر از طرف فارابی اعلام آمادگی شود من هم بلافاصله پیش تولید و ساخت آن را شروع خواهم کرد.همان طوری که عرض کردم این دو فیلمنامه ، فیلمنامه های ضد صهیونیستی هستند که در جهت تحکیم و نمایش حضور مردم مظلوم فلسطین در صحنه و مقابله با رژیم صهیونیستی نوشته شده است.
عضو سابق شورای عالی سینما با اشاره به بودجه فیلم هایی که به مضامین فلسطین و بیداری اسلامی می پردازند ادامه داد: باید بپذیریم که بودجه فیلم هایی با این مضامین می بایستی از سوی دولت یا از طرف نهادهایی که دستی بر تولید فیلم دارند همچون سپاه پاسداران، سازمان بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی و غیره تامین شود. چرا که بخش خصوصی چندان رغبتی برای سرمایه گذاری و ساخت این نوع فیلم ها ندارند. البته من این دو فیلمنامه را به برخی از نهادها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی ، سازمان بسیج و سپاه پاسداران برای ساخت ارائه دادم و معتقدم این عزیزان هم می توانند وارد تولید این پروژه ها شوند و سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند این درحالی است که ما هم برای ساخت چنین فیلم هایی همیشه پا به رکاب و آماده شهادت هستیم.
کد خبر: 73692
Share/Save/Bookmark