«فضای مجازی» و دست پُر «روابط عمومی‌ها» در انعکاس اخبار
«فضای مجازی» و دست پُر «روابط عمومی‌ها» در انعکاس اخبار
امروزه روابط عمومی‌ها به مدد فضای مجازی، دست پُری در انعکاس بی‌واسطه اخبار برعهده دارند به طوری که می‌توان از آن به‌عنوان پنجره‌ای برای نشر دیدگاه‌های روابط عمومی‌ها یاد کرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۵
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ؛ هرساله برای جامعه روابط عمومی کشور، روزهای پایان اردیبهشت‌ماه، شور و شوق دیگری دارد چراکه بعد از سالها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران این عرصه، روز «۲۷ اردیبهشت» به‌عنوان روز «روابط عمومی و ارتباطات» نام‌گذاری شده است.

روابط عمومی‌ها را می‌توان به‌درستی، حافظ و پل ارتباطی یک سازمان با آحاد مردم و همچنین اصحاب رسانه‌ها دانست.

بی‌شک، روابط عمومی تنها نمی‌تواند در یک روز خلاصه شود چراکه مسئولیت‌هایی که بر دوش این دوستان قرار دارد چنان گسترده، تخصصی و گاهی همراه با استرس است که به‌حق حرفه روابط عمومی را «ششمین شغل پراسترس در جهان» نام نهادند و این عنوان، حتماً مدیریت توانا همراه با تفکر، استراتژی و هوشمندی به‌موقع در انعکاس اخبار را می‌طلبد.

روابط عمومی سازمان‌ها و مؤسسات؛ علاوه بر اینکه می‌توانند با تهیه و تدوین محتوای رسانه‌ای برای معرفی نهادهای زیرمجموعه‌های خویش؛ خدمت رسان سازمان خود باشند از سوی دیگر، با تعامل با کارشناس‌های حوزه کاری خود و رسانه‌ها می‌توانند ویترین خویش را با برگزاری جلسات و نشست‌های کارشناسی و خبری، بیش از پیش پُربارتر سازند.

امروزه روابط عمومی‌ها به مدد فضای مجازی، دست پُری در انتقال بی‌واسطه اخبار خود با مردم‌دارند به‌گونه‌ای که می‌توان از این فضا به‌عنوان پنجره‌ای با افق گسترده برای انعکاس دیدگاه‌های دقیق روابط عمومی‌ها یادکرد.

اگرچه ورود به فضاهای مجازی لازمه «سرعت» است اما اگر «دقت» مورد فراموشی قرار بگیرد. بی‌شک، تبدیل به پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها خواهد شد که جمع‌کردن آن نیز، معضل بزرگی به شمار خواهد آمد.

گاهی اوقات؛ برخی از روابط عمومی‌ها با نیت پوشش اخبار سازمان‌های خود، به فکر رایزنی‌های «بیشتر از معمول» با بعضی از رسانه‌های کشور می‌افتند تا با نزدیکی سازمان خود با این رسانه‌ها؛ همواره در صدر اخبار قرار بگیرند در حالی که این نوع قرابت‌ها می‌تواند نقش انتقادی رسانه‌ها را به شدت کاهش دهد.

دوستان روابط عمومی از سوی دیگر نیز به لحاظ روحی و شخصیتی باید آدم‌های خونگرم، صمیمی و کوشایی باشند تا بتوانند واکنش‌های سریعی نسبت به اخبار، رویکردها و اهداف خود داشته باشند و با ارائه اخبار دقیق، صادقانه و به دور از مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی – جناحی، از تحریف و سوءاستفاده خبرگزاری‌های ضدانقلاب و معاند جلوگیری کنند.

بدون شک در عصر ارتباطات که هر گوشی همراه؛ می‌تواند نقش یک رسانه را ایفا کند ارائه اخبار ناقص، غیر شفاف و تحریف‌شده از سوی روابط عمومی‌ها، حتماً به‌منزله ریختن آب به آسیاب بنگاه‌های سخن‌پراکنی‌های خارج نشین خواهد بود؛ امری که باید تمامی روابط عمومی‌ها با دقت و به‌دور از توجیه‌های اداری از آن اجتناب کنند.
کد خبر: 98622
Share/Save/Bookmark