هزینه ساخت «عاشقانه» چقدر بود؟
هزینه ساخت «عاشقانه» چقدر بود؟
هومن كبيرى یکی از تهيه‌كنندگان سریال «عاشقانه» در گفت‌وگویی از جزئیات هزینه تولید این سریال سخن گفت
 
تاريخ : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۱
به گزارش هنرنیوز ، هومن کبیری یکی از تهیه‌کنندگان سریال شبکه نمایش خانگی «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی که در شبکه نمایش خانگی توزیع شد، در گفتگو با خبرگزاری مهر جزئيات هزينه توليد این سریال را اعلام کرد.

در بخش هایی از این گفتگو آمده است:

-فصل اول «عاشقانه» زمین خورده بود. در حالی که بازیگران ۲، ۳ ماه بود که قرارداد داشتند ولی فیلمبرداری صورت نمی گرفت همین امر باعث شده بود ما پول بپردازیم در حالی که خروجی نداشتیم. «عاشقانه» در شرایط ایده آل باید هفت میلیارد تومان هزینه می داشت ولی بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای ما خرج داشت.

-هزينه هر قسمت «عاشقانه» چیزی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان بود . ما به هیچ بازیگری چهره ای به جز یکی، دو مورد برای هر ماه حضور، بالای صد میلیون تومان ندادیم.

-فیلمبرداری ما زیاد طول کشید و توقف سریال در زمان تولید باعث افزایش برآورد شد ولی مجموع قرارداد همه بازیگران ما بیش از ۵ میلیارد تومان نشد.

-برآورد تولید یک سریال پرستاره مثل «عاشقانه» باید برای هزار دقیقه تولید ١٢ تا ١٣ میلیارد تومان باشد که تولید با ٧ میلیارد نقدینگی باید به درآمدزایی همزمان و پخش همزمان برسد در صورتی که یک فیلم سینمایی پرستاره با ٩٠ دقیقه یا ١٠٠ دقیقه تایم مفید هزینه تولیدش تا ۵ میلیارد هم می رسد از همین رو باید عنوان کنم هزینه های ما بسیار معقول بود و بخش اعظمی از هزینه های تولید از محل پخش تامین شد. به نظرم این پروژه در قد و قواره خود، جواب داد و پول خود را هم بازگرداند. اگر جواب نمی داد من اصلا به این سمت نمی رفتم.

-در این سریال ۱۰ بازیگر چهره داشتیم و ۶ ماه کار تولید طول کشید یعنی چیزی نزدیک به ماهی هشتصد میلیون تومان. وقتی ماهی هشتصد میلیون تومان را بین ۱۰ بازیگر تقسیم کنید می شود چیزی نزدیک به ماهی ۸۰ میلیون تومان برای هر نفر.

-برای مثال گلزار با ما رفاقتی دارد و قطعا دریافتی او از پروژه ما با پروژه های دیگر تفاوت هایی دارد. او هیچوقت از ما عدد زیادی نخواسته و توقع زیادی از ما نداشته است. من معتقدم او ارزشش را دارد.
کد خبر: 97182
Share/Save/Bookmark