شيخ‌طادي: تلاش كردم تا «شكارچي شنبه» يك فيلم استاندارد آسيايي باشد
 
تاريخ : دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۵
كارگردان «شكارچي شنبه» با بيان اينكه اين فيلم ماهيتي افشاگرانه در مورد صهيونيست‌ها دارد، گفت: با امكانات موجود تلاش كردم فيلمي استاندارد در حد آسيا بسازم.

به گزارش هنر نیوز به نقل از فارس، شب گذشته نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» با حضور «پرويز شيخ‌طادي» (كارگردان)، «محمد قهرماني» (تهيه كننده)، «حسين ملكي» (فيلمبردار)، «محمدتقي فهيم» (منتقد) و «اصغر هاشمي» (مجري) در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.

* «شكارچي شنبه» با يك حركت آفندي با پشتوانه مستنداتي همراه بود

بنا بر اين گزارش، ابتدا مجري از «محمد قهرماني» در مورد سرمايه‌گذاري چنين فيلم سؤال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: مطلع هستيد كه در توليدات سينما، جاي فيلم‌هايي كه حرف براي گفتن دارند خالي است و ما يك حركت آفندي را آغاز كرديم كه با پشتوانه مستنداتي نيز همراه بود.

* «شكارچي شنبه» از مردم فلسطين دفاع مي‌كند

وي در ادامه افزود: ما رسالت خود مي‌دانيم كه از اين فيلم‌ها را سرمايه گذاري كنيم تا در جشنواره‌هاي خارجي نيز حرفي براي گفتن داشته باشيم، اين فيلم از مردم فلسطين دفاع و از ظلم صهيونيست نيز پرده‌برداري مي‌كند.

* «شكارچي شنبه» ذائقه مخاطب را ارتقا مي‌بخشد

قهرماني تصريح كرد: اين فيلم تلاش مي‌كند ذائقه مخاطب را ارتقا دهد و از ديگر سو، پيام‌هاي فرهنگي را نيز در خود جاي داده است.

* «شكارچي شنبه» از جدي‌ترين تجربياتم است

به گزارش فارس در ادامه اين نشست مجري از «حسين ملكي» در مورد فيلمبرداري اين كار سوال كرد كه وي در پاسخ خاطرنشان كرد: در مجموع اين فيلم كار پرزحمتي بود و من خوشحالم كه با اين فيلم در كنار «پرويز شيخ‌طادي» بودم و با او آشنا شدم و مي‌توان به جرات بگوييم كه فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» يكي از بهترين تجريبات من در طول ساليان متمادي به حساب مي‌آيد.

وي در ادامه افزود: دكوپاژهاي «پرويز شيخ‌طادي» كاملاً واضح بود و من با مطالعه، اندازه نماها را مي‌دانستم و لحظات خوبي را با هم در پشت صحنه كار با هم گذرانديم.

* «شكارچي شنبه» اثري براي انتقال پيام است

در ادامه اين نشست مجري از «محمدتقي فهيم» در مورد اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ گفت: امروزه دنيا، دنياي پيام است و آثاري كه در دنيا صرف سرگرمي سازي ساخته مي‌شوند هم پيام خاص خود را دارند.فيلم سينمايي «شكارچي شنبه»، اثري براي انتقال پيام است كه با هدف تغيير ديدگاه و فرهنگ مردم ساخته شده است.

* «شكارچي شنبه» گامي رو به جلو در كارنامه «پرويز شيخ‌طادي» است

فهيم در ادامه افزود: به نظر من اين فيلم با امكانات موجود قابل دفاع است و «پرويز شيخ‌طادي» با ساخت اين فيلم گامي رو به جلو در كارنامه كاري خود برداشته است و در بحث طراحي صحنه و لباس، انتخاب بازيگران، اكساسسوار صحنه و فراز و فرود قصه توانسته در مجموع مخاطب خود را تحت تاثير قرار دهد.

* «شكارچي شنبه» به نفع مؤمنين يهود است

در ادامه اين نشست مجري از «پرويز شيخ‌طادي» در مورد چگونگي ساخت اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ، خاطرنشان كرد: در مجموع اين فيلم به نفع مؤمنين يهود است اما من با امكانات موجود، تلاش كردم فيلمي استاندارد در حد آسيا بسازم و در كنار آن تفكر نژاد‌پرستي را به مخاطبان نشان بدهم كه اگر در كنار خود دشمني نداشته باشند، در خانواده خود به دنبال دشمن مي‌گردند.

در ادامه مجري از «پرويز شيخ‌طادي» در مورد نحوه انتخاب بازيگران سؤال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: مثل هميشه از گروه زيادي تست به عمل مي‌آيد و بعد سراغ مستعدترها مي‌روم.

* «شكارچي شنبه» افشاگرانه است

بر اساس اين گزارش، در ادامه مجري از «محمد تقي فهيم» در مورد اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ گفت: از نقاط ضعف فيلم نيز مي‌توان به عدم حضور كاراكتري كه با آن همذات‌پنداري صورت بگيرد بايد اشاره كرد و شخصيتي وجود ندارد كه مثبت باشد و به دنبال آن ما سير تحول او را دنبال كنيم و در اين فيلم هم ما با سه ضد قهرمان مواجه‌ايم و در مورد نوجوان فيلم نيز تحول معكوس صورت مي‌گيرد و در كنار آن فيلم پر از خشونت نيز است.

فهيم در ادامه افزود: اما در مجموع با تمام اين ضعف‌ها افشاگرانه است و تحليل خوبي نيز پشت اين كار قرار گرفته است.

* صهيونسيم دشمن انسانيت است

در ادامه اين نشست «پرويز شيخ‌طادي»، گفت: در مورد ضد قهرمان و خشونت كار را كاملا قبول دارم اما در مجموع دوست داشتم تفكرات اين گروه را به خوبي اطلاع‌رساني كنم و شناخت اين گروه برايم از اهميت بالايي برخوردار بود. چرا كه صهيونيسم دشمن انسانيت است.

در پايان اين نشست نيز «محمد تقي فهيم» به جمع‌بندي مباحث مربوط به فيلم پرداخت و خاطرنشان كرد: تدوين خوب باعث ارتقاي كار شده است و در مجموع رنگ‌بندي و قاب‌بندي كار نيز زيبا و اين فيلم قابل قبول و قابل دفاع است.

اين منتقد در ادامه افزود: به اعتقاد من صهيونيست به شدت به دنبال استعمار جهان و در جهت سوء استفاده از اعتقادات گام بر مي‌دارد.

به گزارش فارس از حضار در اين نشست مي‌توان به رزيتا غفاري، مجيد مشيري و عليرضا شيخ الاسلام اشاره كرد.

کد خبر: 16262
Share/Save/Bookmark