رضوانی: بخش بیداری اسلامی نمایانگر خیزش فرهنگی اسلام در خاورمیانه است
گزارش هنرنیوز از تور ویژه بازدید خبرنگاران از آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران؛/۱/
رضوانی: بخش بیداری اسلامی نمایانگر خیزش فرهنگی اسلام در خاورمیانه است
تور ویژه خبرنگاران برای بازدید از مراحل آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران صبح امروز با حضور جمعی از خبرنگاران و مسئولان بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۷


به گزارش هنرنیوز، در این بازدید و در مراحل ساخت و ساز و تکمیل سازه‌ها و غرفه‌های نمایشگاه داریوش رضوانی قائم مقام رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن اشاره به فعالیت‌های خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی نمایشگاه کتاب و مردم گفت: ظرف دو هفته گذشته وزیر محترم راه و شهرسازی و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراحل آماده‌سازی نمایشگاه کتاب بازدید به عمل آوردند تا در جریان فعالیت‌ها قرار گیرند.
وی با بیان این مطلب افزود : سازه‌های ما در نمایشگاه در مرحله نهایی غرفه بندی است. 

بازدید از بخش بیداری اسلامی
 

رضوانی با اشاره به ساخت این بخش گفت: این قسمت بخش بیداری اسلامی است که با همکاری مؤسسه روایت فتح و نمایشگاه کتاب نمایانگر ابعاد خیزش فرهنگی اسلام در منطقه و سرنگونی رژیم‌های غاصب خواهد بود که در حال آماده سازی است. 

در ادامه بازدید حسین صفری

نمایشگاه حدود ۱۲۵ هزار متر مربع است و ۷۵ هزار متر مربع آن فضای باز است که در بحث ایمنی‌سازی و مقاوم نمودن سازه‌ها در فضای باز، تدارک در این خصوص اندیشیده شده است
مدیر اجرایی این دوره از نمایشگاه گفت: امسال برای نمایشگاه کتاب سال ویژه‌ای است چراکه شرایط عمرانی مصلی محدودیت‌هایی را برای ما پیش آورد اما برای تک تک آن موارد، تدابیری اندیشیده شده است.
وی افزود: مترو بهشتی ورودی اصلی خواهد بود که در ورودی اصلی درب نمایشگاه باجه اطلاع‌رسانی خواهد داشت تا همشهریان و بازدیدکنندگان بتوانند به سهولت به بخش‌های مختلف نمایشگاه آشنایی و دسترسی پیدا کنند.
صفری با اشاره به امور سازه‌های نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه حدود ۱۲۵ هزار متر مربع است و ۷۵ هزار متر مربع آن فضای باز است که در بحث ایمنی‌سازی و مقاوم نمودن سازه‌ها در فضای باز، تدارک در این خصوص اندیشیده شده است.
مدیر اجرایی نمایشگاه درباره ستاد مدیریت بحران شهر تهران گفت : طبق تقاضای قبلی ما، این ستاد در همه شرایط آماده به کار است و در این خصوص هماهنگی‌های لازم انجام شده است. 

بازدید از بخش ناشران بین‌الملل
 

قائم مقام بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در حال حاضر تخلیه بار در حال انجام شدن است و این اتفاقی بود که از سال‌های قبل وعده آن داده شده بود.
وی افزود: گرچه تخلیه بار در مصلی مقدور نیست برای مسائل امنیتی آن، پیش‌بینی‌های خاص خود انجام شده است تا مشکلی پیش نیاید.
رضوانی با اشاره به همکاری هواپیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: هواپیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است با ۷۰٪ تخفیف جابه جایی کتاب‌ها را انجام خواهند داد،‌ در حال حاضر کتاب‌های ناشران خارجی در گمرک است و به زودی پس از آماده‌سازی غرفه وارد بخش بین‌الملل خواهد شد و ورودی آن غرفه‌ها از درب بهشتی خواهد بود.

کد خبر: 39609
Share/Save/Bookmark