امیدی به ادامه ساخت سریال «نون خامه‌ای» با این مدیریت نیست
کاظم راست گفتار در گفتگو با هنرنیوز:
امیدی به ادامه ساخت سریال «نون خامه‌ای» با این مدیریت نیست
کارگردان سریال طنز «نون خامه‌ای» گفت: بعید است که با این مدیریت و با این سیستم امیدی به ادامه ساخت سریال «نون خامه‌ای» داشت.
 
تاريخ : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴
کاظم راست گفتار کارگردان سریال طنز «نون خامه ای» که بیش از یکسال است ادامه این سریال به دلیل کمبود منابع مالی شبکه یک متوقف شده است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز افزود: متاسفانه با وجودی که هزینه ای برای ۳۰ درصد ساخت سریال «نون خامه ای» از سوی شبکه اول شده است اما این سریال بیش از یک سال است که به دلیل مسائل مالی تلویزیون همچنان متوقف مانده است. اما امیدواریم که هر چه زودتر مدیریت صدا و سیما برای از سر گیری این سریال تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: با وجودی که تولید این سریال به خوبی به پیش می رفت اما کار در مقطعی به دلیل نبود بودجه متوقف شد و تاکنون هم هیچ اطلاعات دقیقی هم تلویزیون به ما نمی دهد که آیا می خواهد این پروژه ادامه یابد یا خیر؟ من برای ادامه این پروژه جلسات زیادی با تلویزیون داشتیم ولی هنوز به نتیجه قطعی برای ادامه یافتن این سریال نرسیدیم.

کارگردان فیلم سینمایی« چک» با بیان اینکه برای ادامه سریال همچنان با تلویزیون پیگیربوده است اظهار داشت: اما بعید می دانم که با این مدیریت و با این سیستم بتوان امیدی به ادامه این سریال داشت.

راست گفتار تصریح کرد: اگر چه ممکن است برخی از بازیگران این سریال به دلیل گذشت زمان بیش از یکسال تغییراتی در تیپ و چهره آنان شده باشد اما هر گاه تلویزیون برای ادامه یافتن این سریال اعلام آمادگی کند من نیز آماده ام اما متاسفانه مشکلات مالی تلویزیون در این سالهای اخیر بسیار زیاد بوده است به طوری که شنیدم چندین پروژه دیگر تلویزیونی نیز به دلیل کمبود منابع مالی متوقف مانده است.

وی در پاسخ سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید مگر تلویزیون هنگامی که یک سریالی را آغاز می کند تعهدی برای پایان دادن آن ندارد گفت: چون تلویزیون ایران قائم به مدیر است لذا کافی است که فقط یک مدیر تلویزیون تغییر بکند بنابراین کُل سیستم تغییر می کند و متاسفانه سریال « نون خامه ای» هم شامل همین تغییر مدیریت شد چرا که ما این سریال را در زمان مدیریت آقای «عباس اکبری» که مدیر فیلم و سریال شبکه یک را بر عهده داشتند کلید زدیم اما بعد از چندی ایشان تغییر کردند و شخص دیگری به نام آقای «رحمان سیفی آزاد» این سمت را برعهده گرفت و چون ایشان تعهدی برای ادامه این سریال نداشتند لذا تصمیمی هم برای ادامه آن اتخاذ نکردند و این شد که این سریال بیش از یکسال است متوقف مانده است.

این کارگردان تلویزیون و سینما در پاسخ به این سوال که چه راهکاری را برای برون رفت از سریال هایی دارید که همچون « نون خامه ای» دچار کمبود مالی تلویزیون شدند تصریح کرد: فقط باید امیدوار باشیم که خداوند، مدیرانی را نصیب هنرمندان بکند که سطح شعور فرهنگی آنان لااقل بالاتر از هنرمندان باشد تا بتوانند ما را هدایت کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشویم!

به گفته وی برای فاز اول سریال « نون خامه ای» حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و عقلانی به نظر نمی رسد که با صرف این هزینه و با وجودی که فیلمنامه این اثر بارها از سوی تلویزیون مورد تائید قرار گرفته است این پروژه به دلیل مشکلات مالی مورد بی مهری تلویزیون قرار بگیرد.

کاظم راست گفتار در مورد آخرین مرحله فیلم « کیش و پات » با بیان اینکه این فیلم به سفارش شبکه یک برای تولید در شبکه خانگی تولید است افزود: فیلم کیش و پات هم اکنون در مراحل آخر صداگذاری است و به احتمال قوی تا یک ماه دیگر آماده پخش خواهد شد.

قصه سریال « نون خامه ای» به جوانانی بر می گردد که علاقه زیادی برای وارد به عرصه سینما دارند اما ناآشنایی آنها با نحوه‌ ورود، باعث پدید‌ آمدن ماجراهای خنده ‌داری می‌شود.

محمدرضا هدایتی، ملیکا شریفی‌نیا، فریده دریامجد، علی اوسیوند، بهنوش بختیاری، مریم سعادت، ساقی زینتی و ... از جمله بازیگران «نون خامه‌ای» می باشند.
کد خبر: 75889
Share/Save/Bookmark