«آقای سماع» به برج آزادی می‌رود
به مناسبت هشتصدمین روز میلاد مولانا
«آقای سماع» به برج آزادی می‌رود
به مناسبت هشتصدمین روز میلاد مولانا کنسرت «آقای سماع» در برج آزادی برگزار خواهد شد. در این کنسرت موسیقی تلفیقی با همراهی سماع قونیه و استفاده از اشعار مولانا به نمایش گذاشته می‌شود.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴

به گزارش هنرنیوز،‌هر سال در کشور ترکیه در تاریخ ۱۵ مهر ماه مراسمی باشکوه به مناسبت تولد مولونا برگزار می‌شود. امسال در شهر تهران هم به مناسبت هشتصدمین روز میلاد مولانا کنسرت «آقای سماع» به آهنگسازی امیر حسین حسنی‌نیا برگزار می‌شود.
پروژه موسیقایی «آقای سماع» پیش از این در تالار اندیشه، استانبول، دبی و تابستان امسال در تالار رودکی به روی صحنه رفته است. موسیقی تلفیقی با همراهی سماع قونیه و استفاده از اشعار حضرت مولانا برنامه اجرای این گروه در کنسرت برج آزادی خواهد بود.
در این اجرا امیرحسین حسنی نیا (آهنگساز ، بربت و همخوان)، وحید قاسمی (پرکاشن)، امیرحسین جعفری (گیتار آکستیک و همخوان)، اشکان ماهری (گیتار الکتریک)، راحله فیروزی (چنگ ایرانی و همخوان)، علیرضا مغراضی (کمانچه)، محمود خیرگو (ساز کوبه ای و طراح دکور) و سینا مشفقی (دف و ستار و همخوان) به هنرنمایی خواهند پرداخت.
کنسرت «آقای سماع» روز ۱۵ مهر ماه و در ساعت ۱۹:۳۰ و در سالن اصلی برج آزادی برگزار خواهد شد. قیمت بلیت‌های این کنسرت از ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

کد خبر: 74899
Share/Save/Bookmark