مستند بهترین ژانر برای ترسیم شخصیت سردار دل‌هاست
حمید بهمنی بیان کرد:
مستند بهترین ژانر برای ترسیم شخصیت سردار دل‌هاست
یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی فقط قهرمان نظامی کشور نبود، بلکه منش و اخلاق ویژه‌اش او را در همه زمینه‌ها شاخص کرده بود و مستند بهترین ژانر برای ترسیم ابعاد گوناگون شخصیت سردار دلهاست.
 
تاريخ : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۹
به گزارش هنرنیوز ، حمید بهمنی، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌‌وگو با ایکنا با بیان این‌که سردار سلیمانی اسوه‌ای است که تا ابد نامش در ایران جاودان خواهد شد، اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی قلب همه ایرانی‌ها را شکست. من زمانی که خبر شهادت ایشان را شنیدم، درست مانند این بود که یکی از نزدیکانم را از دست داده‌ام.

وی افزود: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه قهرمان ملی بود، اسوه اخلاق و دیانت هم برای ملت ایران محسوب می‌شد. او نماد بارز امنیت بود، زیرا در سال‌هایی که داعش خطرش به شدت احساس می‌شد به همراه مدافعان حرم با جان و دل از امنیت ایران حفاظت کرد.

کارگردان فیلم دفاع مقدسی «آن مرد آمد» اظهار کرد: سردار سلیمانی در زمینه‌های فرهنگی هم دغدغه‌مند بود. از سال ۷۰ می‌دانستم او به شدت به سینما علاقه‌مند است و برای رونق آثار دفاع مقدسی هر کاری که از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد. حضور او در پشت صحنه فیلم سینمایی «۲۳ نفر» نیز گویای همین امر است.

بهمنی با ذکر اینکه همیشه حسرت می‌خورد که چرا در هشت سال دفاع مقدس در کنار سردار سلیمانی نبود، گفت: علاقه من به سردار شهید به زمان دفاع مقدس برمی‌گردد. در دوران جنگ محل خدمت ما هیچ‌وقت در یک جبهه نبود و همیشه در حسرت آنم که چرا در ایام دفاع مقدس نتوانستم همدوش وی علیه بعثی‌ها بجنگم.

غم سنگینی بر قلب آزادگان دنیا نشست

وی با بیان اینکه عشق به سردار سلیمانی فقط به ایران و مردمش خلاصه نمی‌شد، ابراز کرد: میلیون‌ها نفر در سوریه و عراق عاشقانه سردار سلیمانی را دوست دارند و بسیاری از عراقی‌ها و سوری‌ها خود را مدیون او می‌دانند. سوگ سردار فقط مختص شیعیان نیست و بسیاری از آزادگان جهان از این واقعه ناگوار اندوهگین‌اند، زیرا خطر داعش فقط به خاورمیانه محدود نبود و فاجعه‌ای بود که کل جهان را تهدید می‌کرد.

این کارگردان اظهار کرد: شهید بهشتی گفتند: «ما راست‌قامتان تاریخ هستیم». همچنین حضرت امام(ره) فرمودند: «بکشید ما را، ملت ما قوی‌تر می‌شود». در همین راستا شهادت سردار سلیمانی یا سردار همدانی باعث می‌شود که ملت ایران قوی‌تر شود و در این میان فقط رسوایی و روسیاهی نصیب آمریکایی‌ها خواهد شد، زیرا حالا جهانیان ارتش آمریکا را بزرگترین تروریست دنیا می‌دانند. آمریکایی‌ها دائماً با شعار مبارزه با تروریسم دست به ترور و کشتار می‌زنند، اما این اقدام آن‌ها هیچ توجیهی ندارد و آن‌ها دست به ترور فردی زدند که سدی محکم در مقابل تروریسم بود.

شهادت پایان راه نیست

بهمنی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی درس مهمی برای ایرانیان است، اذعان کرد: سردار سلیمانی با شهادتش به ملت ایران نشان داد که شهادت پایان راه نیست، بلکه نقطه اوج است و راه شهدا پس از شهادت هم پایان نمی‌یابد، آرمان‌های مردم این سرزمین توسط جوانان این مرز و بوم ادامه می‌یابد. امثال شهید حججی پرورش یافته مکتب سلیمانی‌ها هستند.

ین فیلمساز با اشاره به اینکه رسالت اهالی هنر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار خطیر است، تصریح کرد: سینماگران می‌توانند در قالب آثاری با محوریت مقاومت، آرمان‌های شهید سلیمانی را ادامه دهند. رویکرد حائز اهمیت دیگر فیلم‌هایی است که در آن مبارزات شهید حججی روایت می‌شود، زیرا او اکنون یک چهره بین‌المللی است و نیازمند آنیم تا نسل‌های آینده هم با آرمان‌های ملی ایرانیان مأنوس شوند.

وی متذکر شد: امیدوارم شهادت سردار سلیمانی باعث بیداری سینماگران شود تا سینما از فضایی که در آن گرفتار شده رهایی یابد و به سمت آثاری پیش رود که در آن آرمان‌های انقلاب اسلامی روایت شود، چون هم‌اکنون سینما درگیر آثاری سطحی و مبتذل شده است و در بسیاری از فیلم‌های جدی سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد.

این سینماگر با توجه به اهمیت مستند‌سازی درباره شخصیت سردار سلیمانی اظهار کرد: مستندسازان می‌توانند نقش مهمی در این حوزه داشته باشند و قطعاً سینمای مستند در این باره کارکرد بهتری دارد، زیرا مستند با ظرفیت‌های فراوانش همچون واقع‌گرایی می‌تواند سیمای سردار سلیمانی را بهتر ترسیم کند.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم شهادت سردار سلیمانی گام استواری در راه نابودی استکبار جهانی و صهیونیسم‌ها باشد، زیرا در ایران اسلامی پویندگان راه سردار سلیمانی فراوان‌اند. البته هیچ‌کس نمی‌تواند جای خالی او را پر کند، اما فرهنگ ایثار همچنان جریان خواهد داشت.
کد خبر: 97849
Share/Save/Bookmark