چهره‌های سینمایی ایران میهمان جشن کودکان توان‌یاب می‌شوند
هم‌زمان با روز جهانی معلولان
چهره‌های سینمایی ایران میهمان جشن کودکان توان‌یاب می‌شوند
چهره‌های سرشناس سینمای ایران به جشن بزرگ بچه‌های دارای نیازهای ویژه دعوت شده‌اند تا لحظه‌های شاد در کنارهم بودن را با این کودکان و نوجوانان تجربه کنند.
 
تاريخ : جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۷
به گزارش هنرنیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ایده تبدیل کتاب‌خانه‌های کانون به مراکز فراگیر - که در آن کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (معلول جسمی‌حرکتی، نابینا و ناشنوا) در کنار دیگر اعضای کانون و زیر یک سقف به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازند - از 12 آذر سال 1380 و با تغییر کاربری مرکز شماره 21 کانون تهران به مرحله اجرا درآمد و پس از آن کانون تهران 4 مرکز و کانون بندرعباس و اصفهان نیز دو مرکز دیگر را به این کودکان اختصاص دادند و روند ایجاد مراکز فراگیر در سه سال اخیر از هفت مرکز فراگیر در کشور به 39 مرکز رسیده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در روز جهانی معلولان راه‌اندازی این مراکز در تمامی استان‌های کشور را - که تعداد آن به 39 مرکز رسیده است - در سراسر کشور جشن می‌گیرد.

در این جشن‌ها کودکان با نیازهای ویژه و توان‌یاب در کنار دیگر هم‌سالان عضو کانون به اجرای سرود می‌پردازند و نمایش‌هایی در این آیین‌ها اجرا می‌شود.

جشن بزرگ کانون تهران نیز از ساعت 14:30 تا 17 روز شنبه 13 آذر 1395 در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برخی از چهره‌های شاخص و بازیگران نام‌آشنا و محبوب سینمای ایران برای حضور در این آیین اعلام آمادگی کرده‌اند.

همچنین تعدادی از مسوولان بهزیستی کشور، آموزش و پرورش استثنایی کشور و فعالان و نهادهای خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه نیز در این آیین حضور خواهند داشت.

مراکز فراگیر کانون با هدف تحقق ایده فراگیری، گسترش عدالت فرهنگی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌مندی بیشتر کودکان دارای نیازهای ویژه از امکانات فرهنگی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: 93519
Share/Save/Bookmark