هفتاد و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز آغاز شد/ آثار ایرانی در بخش افق ها
هفتاد و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز آغاز شد/ آثار ایرانی در بخش افق ها
هفتاد و چهارمین دور از جشنواره بین المللی فیلم ونیز شامگاه چهارشنبه در شمال ایتالیا، با حضور دو فیلم ایرانی کار خود را آغاز کرد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۳
به گزارش هنرنیوز و به نقل از ایرنا در رم، هفتاد و چهارمین دور از جشنواره فیلم ونیز از شامگاه چهارشنبه طی مراسمی با حضور میهمانان ایتالیایی و بین المللی و بازیگران معروف، شخصیت های فرهنگی و سیاسی از جمله سرجو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا کار خود را آغاز کرد.

ایران با دو فیلم در این دور از جشنواره فیلم ونیز شرکت کرده است. فیلم 'ناپدید شدن' ساخته علی عسگری و فیلم 'بدون تاریخ، بدون امضا' ساخته وحید جلیلوند، هر دو در بخش افق ها شرکت کرده اند.

این جشنواره از سوی فدراسیون بین المللی انجمن های تولید کنندگان سینمایی 'FIAPF ' نیز برسمیت شناخته شده است و شامل بخش مسابقه 'ونیز 74' ، بخش خارج از مسابقه، بخش 'افق ها' ، بخش سینما در باغ، بخش واقعیت مجازی ونیز'، ونیز کلاسیک و بخش 'اکران های ویژه' می شود. همچنین بخش های مستقل و موازی نیز شامل بخش های هفته بین المللی منتقدان و روز مولفان می شود.

مجموعا 21 فیلم در بخش مسابقه 'ونیز 74 ' برای کسب جایزه شیر طلایی به رقابت با یکدیگر می پردازند و با اکران فیلم Downsizing ساخته 'الکسندر پین' با بازیگری 'مت دیمون' این رقابت ها آغاز شد.

علاوه بر جایزه شیر طلایی که به بهترین فیلم اهدا خواهد شد، هیات داوری این جشنواره که روز 9 سپتامبر (18 شهریور) خاتمه می یابد، جوایز دیگری از جمله جایزه شیر نقره ای به عنوان جایزه بزرگ داوری، شیر نقره ای برای بهترین کارگردانی، جام ولپی برای بهترین بازیگر مرد و زن، جایزه بهترین صحنه آرایی، جایزه ویژه داوری، جایزه 'مارچلو ماسترویانی' به یک بازیگر جوان و نوظهور اهدا می کند.
کد خبر: 95139
Share/Save/Bookmark