مخالف این اظهارنظرم که مردم فیلم‌های دفاع مقدس را دوست ندارند
انسیه شاه حسینی در گفتگو با هنرنیوز:
مخالف این اظهارنظرم که مردم فیلم‌های دفاع مقدس را دوست ندارند
یک کارگردان سینمای ایران گفت: با این ادعا که برخی اعلام می‌کنند سطح سلیقه مردم نسبت به فیلم‌های دفاع مقدس تغییر کرده و آنان دیگر فیلم‌های دفاع مقدسی را دوست ندارند و آنان را نمی‌بینند به شدت مخالف هستم.
 
تاريخ : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
انسیه شاه حسینی کارگردان فیلم‌های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز و در پاسخ به این سوال که برخی از فیلمسازان معتقدند دیگر مردم فیلم‌های دفاع مقدس را نمی‌بینند افزود: من به شدت با این ادعا که برخی اعلام می‌کنند سطح سلیقه مردم نسبت به فیلم‌های دفاع مقدس تغییر کرده و آنان دیگر فیلم‌های دفاع مقدسی را نمی‌بینند مخالف هستم و برای مخالفت خودم هم دلیل قانع کننده‌ای دارم. شما هنگام تشییع جنازه شهدا ببینید که مردم چگونه عاشقانه حتی بعد از گذشت سال‌ها از جنگ در چنین مراسمی حضور پیدا می‌کنند و اشک می‌ریزند. این خیل جمعیت که به صورت خود جوش در چنین مراسمی حضور دارند نشان می‌دهد که مردم هنوز به چنین فضاهایی وفادارند و اگر فیلم‌های خوب و قوی هم در حوزه دفاع مقدس ساخته شود را دوست خواهند داشت و از آن استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم به تماشاگران فیلم‌های دفاع مقدس امیدوار باشیم چرا که استقبال از شهدا با استقبال از فیلم‌های دفاع مقدس می‌تواند هم جهت باشد ادامه داد: نباید فاصله گرفتن به لحاظ بعُد زمانی از دوران دفاع مقدس را به معنی فراموش کردن مردم از رشادت‌ها و ایثارگریهای رزمندگان تلقی کرد. این در حالی است که تاثیر گذشت زمان بر مردم آنان را برای دیدن فیلم‌های خوب دفاع مقدس متوقع‌تر کرده است.

انسیه شاه حسینی در مورد تازه‌ترین اثر سینمایی خود به نام «به کودکان شلیک نکنید» اظهار داشت: در حال حاضر فیلمنامه این اثر سینمایی حاضر است اما با توجه به اینکه خیلی نسبت به مسائل روز حساس شدم لذا تا زمانی که این فیلم به مرحله تولید برسد سعی می‌کنم آخرین تغییرات و رتوش‌ها را بر روی فیلمنامه انجام بدهم.

کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» با اشاره به مدیریت جدید صدا و سیما تصریح کرد: خوشبختانه آقای سرافراز از بچه‌های تلویزیون است و عملکرد ایشان نشان داده که به حوزه کاری خودش بسیار آشنا است. بنابراین من خیلی به مدیریت ایشان امیدوار هستم و بر این باورم که حتما در زمان مدیریت ایشان، ما شاهد تحولات خوبی در عرصه رسانه ملی خواهیم بود. ضمن اینکه آقای ضرغامی هم در دوره مدیریتی خودشان با توجه به شرایط سختی که طی این سال‌ها گذشت عملکرد خوبی از خودشان نشان دادند. یادمان نرود که در زمان مدیریت آقای ضرغامی، جامعه شرایط و لحظات سخت و عجیب و غریبی را پشت سر گذاشت که یکی از آن لحظه‌ها، انتخابات سال ۸۸ بود که ایشان توانستند به خوبی از گردنه‌های حوادث آن سال‌ها عبور کنند.

این کارگردان فیلم‌های دفاع مقدس یاد آور شد: خوشبختانه آقای ضرغامی در مناسبت‌های دفاع مقدس نیز به خوبی از آثار فیلم‌های دفاع مقدس دفاع کردند و حتی فیلم‌های دیده نشده مربوط به انقلاب و جنگ را بدون نگرانی از حاشیه‌ها و بدون مصلحت نگری‌های بی‌مورد در تلویزیون نمایش دادند. این درحالی است که عملکرد ایشان در انعکاس اخبار مورد به جنگ غزه بسیار خوب بود.

انسیه شاه حسینی با اشاره به قدرت رسانه‌ها و تعامل هنرمندان با این حوزه گفت: معتقدم هنگامی که هنرمندان با رسانه‌ها تعامل داشته باشند خواهند توانست همدگیر را تقویت کنند. چرا که باید بپذیریم که حمایت خوب یک رسانه از یک هنرمند علاوه بر اینکه غیرمستقیم آن هنرمند و یا آن اثر هنری را معرفی می‌کند از سوی دیگر، نقش رسانه‌ای خودش را نیز می‌تواند به رخ بکشد. اما هنگامی که رسانه و هنرمند در دو سوی مخالف به ایستند تنها کاربردشان؛ تخریب و تخطئه همدیگر خواهد بود و درنتیجه هر دو می‌توانند برای همدیگر مضر و غیرقابل تحمل باشند.
کد خبر: 76789
Share/Save/Bookmark