قصه میدان های نارمک در یک کتاب روایت می شود
قصه میدان های نارمک در یک کتاب روایت می شود
چهارمین مجموعه داستان با عنوان «صد داستان» شامل داستان‌های کوتاه یوریک کریم‌مسیحی درباره میدان‌های منطقه نارمک تهران منتشر شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
یوریک کریم‌مسیحی از انتشار چهارمین مجموعه داستان خود با عنوان «صد داستان» از سوی نشر هرمس خبر داد و گفت: منطقه نارمک تهران که در آن به دنیا آمده‌ام و زندگی می‌کنم به من این ایده را داد که صد قصه را درباره آن بنویسم. این منطقه شاید تنها نطقه‌ شهری است که ۱۰۰ میدان کوچک در دل خود دارد و همین میدان‌ها به من ایده تالیف این مجموعه داستان را دادند.

وی ادامه اد: این کتاب حجم تقریبی ۴۶۰ صفحه دارد و هر داستان آن نیز به طور متوسط چهار تا پنج صفحه است. من نمی‌توانم به این داستان‌ها عنوان مینی‌مال را آنطور که مرسوم است بدهم و عنوان داستان کوتاه مناسب‌تر است.

کریم‌مسیحی افزود: داستان‌های این کتاب به هم مرتبط نیستند. شاید تنها عنصر مشترک موجود در آنها زندگی واقعی مردمی باشد که در محل رخداد آن زندگی می‌کنند. این قصه‌ها گاهی به جغرافیا و فیزیک یک میدان یا منطقه مرتبط می‌شود و گاهی هم در آن منطقه رخ می‌دهد.

این نویسنده تصریح کرد: برخی از این داستان‌ها ناشی از تجربیات واقعی من است اما در همین موارد نیز تنها ۵ تا ۱۰ درصد از آنچه در قصه رخ می‌دهد مبتنی بر واقعیت باشد و باقی ساخته ذهن خیال‌پرداز نویسنده است.

به گفته کریم مسیحی پنجمین مجموعه داستان وی نیز با عنوان «نفس عمیق» نیز از سوی نشر آموت در دست انتشار قرار گرفته است.

از وی پیش از این نیز سه مجموعه داستان با عنوان «طبقه همفک»، «رویا، خاطره، شادی و دیگران» و «بزرگراه بزرگ» به انتشار رسیده است.
کد خبر: 77670
Share/Save/Bookmark