بیشتر فیلم‌های فجر را دیده‌ایم / فعلا سورپرایز نشدیم
بیشتر فیلم‌های فجر را دیده‌ایم / فعلا سورپرایز نشدیم
یک عضو هیأت انتخاب سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر گفت: با وجود آنکه بیش از نیمی از فیلم‌های رسیده به جشنواره توسط هیأت انتخاب دیده شده، اما هیچ کدام تاکنون ما را سورپرایز نکرده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۲
به گزارش هنرنیوز ، سیدجمال ساداتیان در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: با توجه به زمانبندی اعلام شده برای تماشای فیلم‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، هیأت انتخاب تاکنون دو، سوم فیلم‌ها را دیده و قطعا باید تا دو، سه روز آینده تمام فیلم‌ها دیده شود تا پس از آن هیأت انتخاب جمع‌بندی خود را اعلام کند.

او با اشاره به اینکه در میان فیلم‌های دیده شده تنوع ژانر و موضوع وجود داشته است، گفت: در میان فیلم‌های امسال آثار متعددی با زمینه‌های اجتماعی، طنز و همچنین دفاع مقدس ساخته شده و به نظرم کمی تنوع در بین آثار دیده می‌شود، اما اینکه به لحاظ کیفی چطور ساخته شده‌اند تا مخاطب را جذب کنند بحث دیگری است.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از فیلم‌ها به لحاظ فنی کامل نبوده و بیشتر آثاری که توسط هیأت انتخاب دیده شده است تکمیل شده بودند، ادامه داد: امیدوارم فیلم‌هایی که ساخته شده‌اند در گیشه هم موفق باشند و البته قطعا فیلم‌هایی که مضمون طنز دارند ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار خواهند کرد.

ساداتیان در پاسخ به اینکه با توجه به فیلم‌هایی که برای انتخاب در جشنواره فیلم فجر تماشا کرده چه ارزیابی‌ای از سینمای ایران در سال آینده خواهد داشت؟ گفت: هنوز از طرف هیأت انتخاب نظر جمعی و مشخصی اعلام نشده و به جمع‌بندی نرسیده‌ایم با این حال در مجموع فیلم‌هایی که تاکنون دیده‌ایم متوسط رو به بالا بوده ولی فیلمی که همه را مجذوب کند، هنوز ندیده‌ایم. در واقع آثار قابل توجه و تأملی به این دوره از جشنواره ارسال شده‌اند اما اثری که سورپرایز کننده باشد ندیده‌ایم و شاید در یک سوم باقی مانده فیلم‌ها اثری که ما را سورپرایز کند دیده شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه هیأت انتخاب با استقلال کامل در انتخاب فیلم‌های جشنواره عمل خواهد کرد، افزود: امیدوارم سال آینده برای سینمای ایران سال پررونقی نسبت به آنچه امسال پشت سر گذاشتیم، باشد مخصوصا اینکه برخی از فیلم‌هایی که تاکنون دیده‌ایم ظرفیت جذب مخاطب را دارند هر چند ممکن است نظر مخاطب با هیأت انتخاب تفاوت داشته باشد.
کد خبر: 95850
Share/Save/Bookmark