مستند «اهل سنت ایران» آماده نمایش شد
پخش از ۵۲ شبکه تلویزیونی کشورهای اسلامی
مستند «اهل سنت ایران» آماده نمایش شد
محسن اسلام زاده کارگردان مستند «اهل سنت ایران» از آمادگی نمایش این مستند در آستانه عیدسعید فطر از شبکه‌های عضو اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی نظیر العالم، المیادین و ... خبر داد.
 
تاريخ : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸

محسن اسلام زاده کارگردان مستند «اهل سنت ایران» در آستانه عید سعید فطر از تولید مستندی تحت عنوان «اهل سنت ایران» خبر داد و گفت: قرار است این مستند در ۵۲ شبکه تلویزیونی عضو اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی به نمایش درآید.
وی در مورد مراحل تولید این مستند افزود: راوی این فیلم «احمد مصطفی»، تحلیل گرِ مسائل سیاسی از کشور مصر است که به منظور آشنایی با اهل سنت ایران به کشور عزیزمان سفر می کند و طی سفری زمینی به طول ۱۱ هزار کیلومتر با علماء، شخصیت ها و رسم و رسومات اهل سنت آشنا می شود.
اسلام زاده ادامه داد: این مستند ۶۰ دقیقه‌ای به سفارش مرکز مستندسازی حقیقت است و تحقیقات آن از بهمن ماه سال ۹۱ آغاز و تصویربرداری در مرداد و شهریور ۹۲ در استانهای گلستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی انجام شد.
وی در پایان به یکی از ویژگی ژ‌های سریال «اهل سنت ایران» اشاره کرد و گفت: در لایه دوم این فیلم، فرهنگ و هنر ایران بیشتر دیده می‌شود تا جایی که ما در پنج منطقه برای اجرای موسیقی محلی برای متن کار داشتیم تا مخاطب خارجی با فرهنگ ایران و مفاخر اهل سنت بیشتر آشنا شوند.
عوامل این مستند عبارتند از: احمد حسن مصطفی از مصر راوی، سیدسلیم غفوری تهیه کننده، محسن اسلام زاده تحقیق و کارگردان، حجت السلام براتی و علیرضا کمیلی مشاورین پروژه، عباس عقبایی تصویربردار،اسماعیل علیزاده تدوین، علی جعفر از سوریه عکاس، مهدی خوش نژاد دستیار تدوین و گرافیست، مصطفی حریری نویسنده، علی پورعبادی گرافیک تصویری، مهرداد جلوخانی صداگذار، مجری طرح مرکز فرهنگی میثاق.
مستند «اهل سنت ایران» قرار است به زودی از شبکه های عضو اتحادیه رادیو تلویزیونهای کشورهای اسلامی همچون العالم، المیادین، پرس تی وی و الاتجاه پخش شود، همچنین این مستند در اولین حضور جشنواره‌ای خود در جشنواره سینما حقیقت شرکت خواهد کرد.

کد خبر: 73700
Share/Save/Bookmark