مهدی شفیعی: انجمن های هنری بهترین تشکیلات برای اداره مجتمع های فرهنگی و هنری هستند
روزی برای تئاتر کرمان؛
مهدی شفیعی: انجمن های هنری بهترین تشکیلات برای اداره مجتمع های فرهنگی و هنری هستند
روز گذشته منطقه جنوب کرمان شاهد حضور مسئولان تئاتر کشور در شهر های جیرفت و کهنوج بود که علاوه بر آیین کلنگ زنی پلاتو شهر جیرفت ، از مراحل آماده سازی پلاتو کهنوج و مراکز فرهنگی و هنری جدید این منطقه بازدید کرده و با هنرمندان تئاتر به گفت و گو نشستند.
 
تاريخ : دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، مدیر کل هنرهای نمایشی در دیدار با هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری شهر کهنوج واگذاری زیرساخت های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی که صرفا نگاه اقتصادی داشته باشند را اتفاقی نا خوش آیند دانست.

وی با اشاره به ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری که با هدف ایجاد فضایی برای فعالیت هنرمندان و فعالیت های فرهنگی هنری در سراسر کشور انجام شده گفت: تجربه نشان داده است که اگر این مراکز به هنرمندان و انجمن های تخصصی هنری واگذار شود باعث رونق دوچندان این اماکن خواهد شد و واگذاری صرفا با نگاه اقتصادی در حوزه فرهنگ اتفاق خوش آیندی نخواهد بود.

شفیعی ادامه داد: ما در تمام استان ها موسساتی داریم به نام انجمن های هنرهای نمایشی و موسسات دیگری که از سوی هنرمندان تشکیل شده اند. اینها بهترین تشکیلاتی هستندکه می توانند فضا های هنری را اداره کنند به این معنی که چراغ آن برای عرضه آثار هنرمندان مدام روشن باشد و خدمات فرهنگی و هنری به مردم داده شود، مردم را به پای کارهای فرهنگی و هنری بیاورد و نشاط را در جامعه حفظ کند و تاثیر گذاری اجتماعی داشته باشد.

مدیر کل هنرهای نمایشی در بخش دیگری از این نشست به تفاهم نامه با استان کرمان و منطقه کرمان جنوب پرداخته و در توضیح آن گفت: با توجه به محرومیتی که در خصوص زیرساختهای نمایشی در کرمان احساس می شد با همراهی مسئولان فرهنگی و هنری استان تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران عالی استان منعقدشد که 5 پلاتو در شهرهای رفسنجان ، بم ، زرند ، سیرجان و جیرفت ساخته شود. امروز کلنگ آخرین پلاتو در جیرفت زده شد و بقیه نیز یا افتتاح شده اند و یا مراحل نهایی را طی می کنند. شهردار جیرفت زمان اتمام کار پلاتو این شهر را دو ماه آینده اعلام کرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در صورت واگذاری این سالنهای کو چک نمایشی به انجمن هنرهای نمایشی و هنرمندان استان آن را تجهیز می کند.

وی افزود: همان ابتدا که این تفاهم نامه منعقد شد قرار بر این بود که یک مقدمه باشد و فاز یک آن به صورت ساخت 5 پلاتو تیاتر به انجام برسد.

وی در بخش دیگر صحبت هایش به هنرمندان این شهر گفت: قطعا با راه افتادن سالن جدید تئاتر ، خیلی اهمیت دارد که پروسه تئاتر دیدن در شهر کهنوج جا بیافتد. پس از ایجاد سالن و تجهیز آن نیاز به ساز و کارهایی دارید که تئاتر تان تبلیغ شود. بیلبردهای شهری ، سایت ها و فضای مجازی ،پرتال انجمن هنرهای نمایشی ،ایجاد بانک مخاطبان و ... نیاز های بعدی شما در فعالسازی این سالن خواهد بود و باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید.

مدیر کل هنرهای نمایشی از آمادگی این اداره کل برای معرفی و حمایت از گروه های حرفه ای که آثاری متناسب با فرهنگ منطقه جنوب کرمان دارند به این منطقه خبر داده و افزود: انجمن را هنرمندان تشکیل داده اند و هنرمندان دغدغه بیشتری در جذب مخاطب و تاثیر گذاری هنر دارند. انتظار می رود که گروههای نمایشی این شهر با بهره گیری از حمایت نهاد های مختلف شهری و فر هنگی و هنری آثار قابل توجهی تولید کنند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری گسترده نمایش های خیابانی و توجه هنرمندان استان به این گونه نمایشی پیشنهاد داد که برنامه ای در قالب یک رویداد تئاتر خیابانی ویژه منطقه جنوب کرمان برگزار شود و گفت: برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان توافقات اولیه انجام شده انشا الله در سال آینده شاهد برپایی یک رویداد ملی تئاتر خیابانی در این منطقه باشیم.
کد خبر: 94310
Share/Save/Bookmark