ظهر امروز شوش جهانی شد
معاون میراث فرهنگی در گفت و گو با هنرنیوز/1؛
ظهر امروز شوش جهانی شد
در ساعت ده و پانزده دقیقه صبح امروز به وقت محلی آلمان، پرونده شوش در سی و نهمین اجلاس جهانی در شهر بن با حضور احمد جلالی نماینده ایران در یونسکو، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، افشین حیدری مدیر میراث فرهنگی استان خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده و فیروزه سالاری معاون دفتر ثبت جهانی، مطرح شد و با تاکید همه کشورهای عضو و دریافت همه آرا با اقتدار در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.
 
تاريخ : شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸


محمد حسن طالبیان در گفت و گو با خبرنگار میراث فرهنگی هنرنیوز؛ ضمن اعلام خبر فوق با اشاره به ارایه گزارش ایکوموس و سخنرانی سفرای کشورهای مختلف از جمله لبنان، قطر، جمهوری کره، ترکیه، سنگال ، فیلیپین ، هند، چین، آلمان، پرتغال، قطر، مالزی، کرواسی، فنلاند، قزاقستان، صربستان، الجزایر، ژاپن، ویتنام، پرو، کلمبیا گفت: تمامی این کشورها به جمهوری اسلامی ایران به خاطر معرفی چنین سایت ارزشمندی به جهان تبریک گفتند و بر ارزش‌های برجسته جهانی شوش تاکید کردند و در عین حال حفظ و نگهداری از این سایت را افتخاری برای ایران و جهان برشمردند.

مسئول تدوین پرونده‌های ثبت جهانی افزود: اتصال شوش باستانی که دارای لایه های مختلف تمدنی است با دیگر مراکز تمدنی جهانی در این دوره از تاریخ مسلما همکاری‌ها و حمایت‌های جهانی را به دنبال خواهند داشت. حفظ ارزش‌های تاریخی، فرهنگی، شروع پژوهش‌ها در کل منطقه و معرفی شایسته به مخاطبین مختلف همچنین کنترل و هدایت توسعه شوش از جمله مواردی بود که در برنامه مدیریتی دراز مدت شوش آمده است.

وی اظهار کرد: پشتیبانی مسئولین استانی و محلی، استاندار و نمایندگان مردم، شهردار و اعضا شورای شهر، و مردم شریف شوش باعث اجماع جهانی برای شوش شد. تلاش بی وقفه دو ساله برای ساماندهی دوباره شوش مورد تقدیر ویژه قرار گرفت و بار دیگر،همکاری نزدیک ایران با ایکوموس جهانی و مرکز میراث جهانی و ارائه گزارشات فنی و تخصصی و ارایه پرونده ای جامع، به عنوان الگوی همکاری خوب در دنیا مورد تاکید اعضا کمیته میراث جهانی قرار گرفت .

طالبیان در پایان ابراز داشت: این موفقیت بزرگ را به ملت شریف ایران بویژه خوزستانی‌های ارجمند و اهالی گرامی شوش تبریک و تهنیت می گوییم باشد که ایران فرهنگی بیش از گذشته در جهان سرافراز و سربلند باشد.
کد خبر: 81766
Share/Save/Bookmark