هنرمندان جوایز خود را دریافت کردند
در آیین اختتامیه چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی ؛
هنرمندان جوایز خود را دریافت کردند
هنرمندان عاشورایی ؛ جوایز خود را در «آیین اختتامیه چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی» دریافت کردند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۹
به گزارش هنرنیوز ؛ عصر روز گذشته 17 بهمن 1401 ،« آیین اختتامیه چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی» با حضورعلی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری، محمدرضا سنگری، مدیر دفتر ادبیات پایداری و دبیران بخش های مختلف سوگواره در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

عبدالحمید قدیریان دبیر بخش نقاشی در این مراسم با بیان اینکه تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم از فضای فرهنگی عاشورا استفاده کرده و هنرمندان و جوانان را با این حماسه آشنا کنیم ادامه داد: چه زیباست که هنرمند در مفهوم والای عاشورا زیست کند و مبتلا به صفت عاشورایی و اهل بیت باشد.

دبیر بخش نقاشی چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی بیان کرد: بخاطر اتفاقات اخیر جامعه، برگزاری چهاردهمین سوگواره به تعویق افتاد و درست است که به واسطه این اتفاق ضربات و آسیب‌هایی به برگزاری این رویداد هنری وارد شد اما اتفاق خوبی در این اواخر رخ داد که باید شکرگزار آن بود و آن این است که ایجاد این فتنه ما را بیدار کرد.

وی سوگواره هنر عاشورایی را بهانه‌ای دانست تا هر سال برآوردی از سطح نگرش دینی در جوانان و هنرمندان داشته باشیم تا بتوانیم خود را ارتقا بخشیده و به نزدیکی فرهنگمان به تمدن نوین جهانی کمک کنیم.

در بخش دیگر آیین اختتامیه چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی، خانم صادق‌پور به عنوان عضو نگارستان حوزه هنری از افتتاح نمایشگاه مجازی سوگواره هنر عاشورایی خبر داد و گفت: بازدیدکنندگان از نمایشگاه مجازی می‌توانند با مراجعه به سایت نگارستان به نشانی https://negarestan.hozehonari.ir/ به آثار هنری این رویداد هنری رای دهند.

وی افزود: در قرعه‌کشی نمایشگاه مجازی سوگواره عاشورایی، از میان رای دهندگان به ۵ شرکت‌کننده و ۵ هنرمند کمک هزینه سفر به کربلا اعطا خواهد شد.

درادامه محمدرضا سنگری مدیر دفتر ادبیات پایداری به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب (س)، به جمله‌ای از جرج جرداق درباره واکنش افراد در هنگامه رویارویی با لحظات سخت اشاره کرد و گفت: سختی‌ها جایگاه شناخت انسان است و در لحظات سخت و دشواری‌ها، انسان‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ گروه اول انسان‌های حادثه گریز هستند که گاه در پی یک حادثه اتفاق دردناکتری را رقم می‌زنند. دسته دوم کسانی هستند که حادثه‌پذیر هستند یعنی راه حل برای مسائل پیدا می‌کنند. این دسته افراد صبوری و شکیبایی می‌کنند و راه رهایی را می‌یابند و دسته سوم افرادی هستند که در افقی فراتر قرار می‌گیرند و به گفته جرج جرداق، امیر المومنین (ع) و حضرت زینب (س) در این زمره قرار دارند.

وی دسته سوم را افراد واقعه آفرین دانست که در زمان مشکلات نبض لحظه‌ها را به دست می‌گیرند. و حضرت زینب (س) را شخصیتی معرفی کرد که منتظر حادثه نمی ماند بلکه خود حادثه آفرین می شود.

پایان بخش این مراسم نیز معرفی برگزیدگان و تقدیرشدگان به شرح زیر بود:

در بخش پرچم و کتیبه : اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی ۵۰ میلیون ریالی از عمار ابوالفتحی از استان تهران و خورشید حسنوند از استان لرستان و وحید یعقوبلو از استان قم با ارائه دو اثر لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی سوگواره را از آن خود کرد.

در بخش کمیک استریپ یا پی‌نما : لوح تقدیر و جایزه نقدی ۵۰ میلیون ریالی به میر پیمان احمدی پوری نعیم از استان آذربایجان شرقی، محمد صالحی درآبادی از استان تهران، داریوش تشکری صباغ از استان خراسان رضوی، فروغ السادات شفیعی از استان خوزستان و حمیدرضا گلین امیریان از استان قزوین و جایزه رتبه سوم این بخش که شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریالی بود به سید تقی رضائی از استان خراسان شمالی اهدا شد.همچنین جایزه رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی به فاروق روحی از استان خراسان رضوی اعطا شد. هیات داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته رتبه اول ندانست.

در بخش طراحی پوستر: جایزه رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریالی به نعیمه فاضلی از استان اصفهان و جایزه رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی به محمدحسین مویدی از استان قم اعطا شد. جایزه رتبه نخست این بخش که شامل تندیس سوگواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی بود نیز به مهدی مصطفوی از استان فارس تقدیم شد.

در بخش تایپوگرافی : جایزه رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریالی به فاطمه جعفری از استان قم تعلق گرفت و فرناز نصیری پور از استان کرمانشاه جایزه رتبه دوم این بخش را که شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی۱۰۰ میلیون ریالی بود، از آن خود کرد. جایزه رتبه اول شامل تندیس سوگواره، دیپلم افتخار و و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی نیز به وحید یعقوبلو از استان قم اهدا شد.

در بخش نقاشی : جایزه رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریالی به سجاد گمار از استان همدان و جایزه رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی به عبدالرسول شریفی از استان کهکیلویه و بویراحمد اختصاص یافت و لیلا افشار جایزه رتبه اول این بخش را که شامل تندیس سوگواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی بود را دریافت کرد. هیات داوران در بخش نقاشی دیجیتال اثری را شایسته کسب مقام ندانست.

در ادامه نیز؛ کتاب چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی توسط علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، عبدالحمید قدیریان دبیر بخش نقاشی و گودرزی دیباج داور بخش نقاشی این دوره سوگواره، رونمایی شد. همچنین آثار برگزیدگان این دوره سوگواره هنر عاشورایی در گالری خانه عکاسان به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: 99046
Share/Save/Bookmark