رسانه ملی به سمت کوچک شدن بدنه فربه‌اش حرکت کند
علیرضا سبط احمدی در گفتگو با هنرنیوز:
رسانه ملی به سمت کوچک شدن بدنه فربه‌اش حرکت کند
علیرضا سبط احمدی گفت: در هر دوره انتخاب رییس سازمان صدا و سیما بنا به نیاز جامعه به درستی انتخاب شده بود. دکتر محمد سرافراز با تجربه ای کهدر عرصه بین الملل داشته است می تواند تغییرات درستی را در برنامه ها ایجاد کند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۸
علیرضا سبط احمدی تهیه کننده سریال‌های تلویزیونی از جمله مجموعه «خوب، بد، زشت» در ارتباط با نشست‌ها و جلساتی که میان هنرمندان و برنامه سازان برگزار می‌شود گفت: به نظرم باید جلسات و نشست‌هایی فراهم شود که افراد به جای اینکه در روبروی هم دیگر قرار بگیرند کنار هم بنشینند و نظرات و هم را در ارتباط با مباحث مختلف بشنود. به بالندگی هم کمک کنند در چنین شرایطی است که می‌توانیم بر روی همدیگر تاثیرات مثبتی بگذاریم. البته برای برگزاری چنین جمع‌هایی باید از قبل اهدف خودمان را مشخص کنیم و از پیش تعیین کنیم تا در‌‌ همان راستا پیش برویم.

وی در اامه افزود: در عصری زندگی می‌کنیم که مردممان پرسش گر شده‌اند و البته با هوش، آن هم به دلیل پیشرفت تکنولوژی در این زمینه‌های است. در حقیقت مردم در جریان جزیی‌ترین اتفاقات روز قرار می‌گیرند. پس باید برای رسانه خودمان به درستی برنامه ریزی کنیم.
او در ارتباط با تغییر رییس سازمان صدا و سیما گفت: نزدیک به بیست و نه سال است که در رسانه ملی فعالیت می‌کنم و تا به این لحظه چهار رییس صدا و سیما را دیده‌ام و با مدیریت آن‌ها در این سال‌ها در سیما کار کرده‌ام. در هر دورهای به نظرم مدیران بسیار هوشمندانه انتخاب شده بودند و به درستی در راستای فضای موجود در کشور حرکت می‌کردند. این نوع انتخاب‌ها نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری در بطن تمام اتفاق‌هایی که در جامعه وجود دارد هستند و اطلاع کافی از شرایط موجود دارند.

سبط احمدی با شاراه به دوران سخت مدیریتی عزت الله ضرغامی گفت: دوران مدیریت عزت الله ضرغامی بسیار سخت بود و وی با شجاعت در این راستا حرکت کرد. او فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد در شرایطی که تحریم‌ها و سیاست‌های بیرونی برای کشور ما دوران خاص و سختی را به وجود آورد ه بود رسانه ملی به درستی توانست اتفاق‌ها را کنترل و به تصویر بکشد. در برخی اوقات شرایط داخل کشور ملتهب می‌شد که باز مسئولیت او را سنگین‌تر می‌کرد مثلاً اتفاقاتی که در سال هشتاد و هشت افتاد نیاز به یک مدیریت درست و همچنین اطلاع رسانی داشت که مردم به لحاظ فرهنگی در جریان سیاست‌هایی که پش این فتنه بود قرار بگیرند. تقابل برخی جناح‌های دولتی با رسانه ملی یکی دیگر از موضوعاتی بود که در طی این سال‌های اخیر نیاز به مدیریت داشت.

وی در ادامه گفت: کنار آمدن با این جریان‌ها و تصمیمات درست گرفتن نیاز به یک مدیریت شجاعانه‌ای داشت که رییس پیشین رسانه ملی تاحد زیادی به درستی عمل کرد. او در آغوش افراد صاحب نام و منصب نیافتاد. برخی از مشکلات که در روند مدیریتی وی وجود داشت تا حد زیادی تحمیل شده بود. نمی‌توان کمبود بودجه را ندید گرفت. تحریم‌ها فشار زیادی را به رسانه ملی آورد.

تهیه کننده مجموعه «زمانی برای دوست داشتن» با اشاره به اینکه بودجه سازمان صدا و سیما باید افزایش یابد گفت: بودجه سازمان صدا و سیما با این وسعت و وظیفه خطیری که دارد بسیار کمتر از برخی نهاد‌هایی است که تاثیر فرهنگی پایینی دارند. باید بازنگری دوباره‌ای شود و برای این مشکل فکر اساسی کرد. بودجه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس تورم موجود در کشور افزایش پیدا می‌کرد که این اتفاق نیافتاده است.

وی با اشاره به سابقه سرافراز در عرصه بین الملل گفت: رییس جدید دوره رسانه ملی بیست سال در عرصه بین الملل صدا و سیما فعالیت داشته است. در یک دهه اخیر بسیار شرایط در عرصه بین الملل خاص بوده است. از انتخاب سرافراز خوشحال هستم چرا که با فضای رسانه‌ای بین الملل آشنایی دارند.

سبط احمدی گفت: به نظرم با توجه به تجربه سرافراز کمترین جابه جایی را خواهیم داشت. دکتر سرافراز چیزی از رییس پیشین کمتر ندارد بلکه در عرصه بین الملل تجربیات بهتری نیز دارد که قطعاً در مدیریت سازمان بی تاثیر نخواهد بود.  البته باید دقت داشت در دوره گذشته مسیر‌هایی طی شده است تا آن‌ها را هدفمند دنبال کنیم و به حال خود ر‌ها نشوند. امیداواریم سازمان به سمت کوچک شدن بدنه فربه بی‌خاصیت حرکت کند.

وی در پایان رو به رییس سازمان صدا و سیما گفت: به عنوان کسی که در تولید سریال‌ها و مجموعه‌های مختلفی حضور داشته ام از رییس سازمان صدا و سیما در دوره جدید تقاضا دارم به افرادی که داری سابقه روشن و شفاف هستند اعتماد کند. زمانی که به من اعتماد شود می‌توانم خودم را در کارم نشان دهم. به برنامه ساز‌های که سابقه روشنی دارند به راحتی می‌توان اعتماد کرد. اطمینان دارم که ما می‌توانیم مخاطب را پای تلویزیون بنشانیم. ما می‌تانیم رسانه ملی را به سمت پیش برد اهدافش حرکت دهیم. پیکره اصلی بسیاری از افرادی که در سینما موفق شده‌اند جزو هنرمندانی هستند که درتلویزیون فعالیت داشته‌اند.
کد خبر: 77356
Share/Save/Bookmark