چند متر مکعب عشق جایزه ها را درو کرد/ هراس از یک اس ام اس /حرکت خودش جوش کیمیایی برای دعوت از تقوایی/ حرکات موزون یک بازیگر قدیمی!
گزارش هنرنیوز از هفدهمین جشن خانه سینما؛
چند متر مکعب عشق جایزه ها را درو کرد/ هراس از یک اس ام اس /حرکت خودش جوش کیمیایی برای دعوت از تقوایی/ حرکات موزون یک بازیگر قدیمی!
شب گذشته عمارت مسعودیه میزبان وزیر ارشاد، معاون سینمایی ، خانواده محترم شهدا و جمع کثری از اهالی سینما و علامه مندان به سینما بود تا خانه سینما در هفدهمین جشن خود ، تندیس های خودش را به برندگان رشته های مختلف اهدا کند.
 
تاريخ : شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸
به گزارش هنرنیوز ، در این مراسم که اجرای برنامه آن به احسان کرمی سپرده شد در ابتدای برنامه همایون اسعدیان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما با حضور بر روی صحنه و قبل از قرائت سخنان خود به اس ام اس هایی اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه از چند ساعت قبل یک خبرگزاری شروع به جوسازی کرده است که انگار ما تحت فشار مسئولین در آراء خانه سینما دست برده‌ایم در حالی که من به عنوان یک فیلمساز و همکار شما به تمام کسانی که امشب تندیس می‌گیرند و حتی کسانی که موفق به کسب جایزه نمی‌شوند اطمینان می‌دهم که شورای صیانت به خوبی بر روند آراء نظارت کرده و هر کس در این زمینه ادعایی دارد اعاده حیثیت خواهیم کرد.

سپس اسعدیان به قرائت متنی پرداخت که در بخشی از آن به شدت نسبت به شرایط امروز سینمای ایران و موج فیلم‌های کمدی نازل انتقاد شده بود.

به گزارش خبرنگار هنرنیوز، ناصر تقوایی فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران که در این مراسم حضور داشت و برای اهدای جوایز بر روی صحنه دعوت نشده بود در یک حرکت خودش و هنگامی که مسعود کیمیایی برای اهدای یکی از جوایز بر روی صحنه دعوت شده بود با عنوان اینکه بوی تقوایی می آید از وی دعوت کرد که بر روی صحنه بیاید که با استقبال حاضرین در مراسم روبرو شد. تقوایی طی سخنان کوتاهی از دعوت ایوبی برای فیلمسازی خبر داد و گفت: من بر خلاف خیلی از شایعات هیچ مشکلی برای فیلمسازی ندارم و اتفاقا چندین بار آقای ایوبی و سایر دوستان دعوت کردند که فیلم بسازم ولی به تجربه دیدم در این سال‌ها معمولا وقتی برای تهیه‌کننده فیلم می‌سازید آن چیزی که خودتان می‌سازید نیست.

وی ادامه داد: خیلی خوب است که ما سالی یکبار دور هم جمع شویم من پیشنهاد بهتری ندارم مگر اینکه بیشتر دور هم جمع شویم و بیشتر درباره سینما حرف بزنیم و به هر حال با سابقه‌ای که سینما در کشور ما دارد امروز یک وضعیت اسثتنایی داریم و سینما توانسته جای شعر را بگیرد در حالی که شعر هویت تاریخی ماست و امیدوارم بتوانیم قدر این موضوع را بدانیم.

مسعود کیمیایی هم که طی سخنانی یاد آور شد: من ترجیح می‌دهم حرف نزنم چرا که پر از گلایه هستم و این حرف‌ها را برای هم نسلان خود در آینده‌ای نزدیک نگه می‌دارم.

یکی دیگر از نکات جالب این مراسم تقدیر از پرویز شاهین خو بازیگر ۱۰۵ ساله ایران بود که همچنان با روحیه بالا و به قول خودش همچون یک جوان آرزو کرد که سالها زنده باشد تا بتواند برای مردم ایران هنرنمایی کند. هنگامی که مجری او را برای تقدیر به روی صحنه دعوت کرد. همایون اسعدیان با گرفتن دست وی او را تا بالا آمدن صحنه همراهی کرد و همچنان کنار او ایستاد. شاهین خو که از تشویق مداوم تماشاگران می گریست و اشک هایش را پاک می کرد گفت: تشکر می‌کنم از خانم‌ها و‌ آقایانی که تشریف آوردند و من را تشویق کردند. من ۱۰۵ سال دارم و در این ۱۰۵ سال خیلی پستی و بلندی در سینما و تئاتر دیدم و استقامت کردم. خدا را شکر که امشب نتیجه‌اش را دیدم خیلی حرف است که ۱۰۵ سال کسی از عمرش بگذرد و هنوز بتواند مثل جوانان بخواند و حالا من می‌خواهم برایتان بخوانم و سپس شروع به آواز خواندن کرد که با تشویق حضار روبرو شد و در این لحضه احسان کرمی مجری برنامه هم خطاب به شاهین خو گفت: آقای شاهین خو اجازه بدهید من هم شعری بخوانم و شروع به خواندن تولد تولد تولدت مبارک کرد و کیک تولد وی را بر روی صحنه آوردند و شاهین خو که به وجد آمده بود چند لحظه ای به حرکات موزون پرداخت ! به گونه ای که مجری و همایون اسعدیان سعی کردند این برنامه را به سرعت به پایان برسانند این درحالی بود که تماشاگران از این سرزنده بودن این بازیگر کهن سال و قدیمی ، متعجب و به وجد آمده بودند! هنگامی که شاهین خو به حرکات موزون پرداخت مجری برنامه به شوخی گفت: «آقای شاهین خو دوست دارید کمپوت برایتان چه بیاوریم!» این برنامه در حالی اجرا شد که وزیر ارشاد در این لحظه حضور نداشت اما هنگامی که علی جنتی با تاخیر وارد مراسم شد. مجری بعد از خوش آمدگویی؛ به شوخی به علی جنتی گفت: « آقای جنتی جایتان خیلی خالی بود، بخصوص که ما یک مراسم صد سالگی داشتیم که بعدا باید بابت این مراسم، حساب پس بدهید!»

به گزارش خبرنگار هنرنیوز برگزیدگان هفدمین جشن خانه سینما در رشته های مختلف به شرح ذیل معرفی شدند :

بخش اقلام تبلیغی و اطلاع رسانی:

عنوان بندی:
دیپلم افتخار برای «رخ دیوانه» ساخته فراز اسکندری

پوستر:
تندیس برای بابك يادگاران براي «ماهي و گربه»

تیزر:
ديپلم افتخار برای فیلم «خانوم» ساخته محراب مشهدبان

آنونس:
تندیس برای فيلم «سيزده» ساخته مهدي سعدي

عکس:
ديپلم افتخار و تنديس براي ايران انتظام براي فيلم «تابو»

استعداد تازه (فیلم اول)
تنديس و ديپلم افتخار برای جمشيد محمودي کارگردان «چند مترمكعب عشق»

بهترين جلوه های بصری
تنديس و ديپلم افتخار برای بهنام خاكسار براي فيلم «مهمان داريم»

بهترین جلوه های ویژه میدانی
تنديس و ديپلم افتخار برای حميد رسوليان براي فيلم «نهنگ عنبر»

بهترین چهره پردازی
تنديس و ديپلم افتخار برای سعيد ملكان برای «نهنگ عنبر»

بهترین صدابرداری
تنديس و دیپلم افتخار برای پرويز آبنار برای «ماهي و گربه»

بهترین صداگذاری
تنديس و ديپلم افتخار برای اميرحسين قاسمي براي «در دنياي تو ساعت چند است؟»

بهترين طراحي لباس
تندیس و دیپلم افتخار ايرج رامين فر براي فيلم «در دنياي تو ساعت چند است؟»

بهترین طراحی صحنه
تنديس و ديپلم افتخار برای آبتین برقی برای «چند متر مکعب عشق»

بهترين نقش مكمل زن
تنديس و ديپلم افتخار برای پانته آ پناهي ها براي فيلم «گس»

بهترین نقش مکمل مرد
تنديس و ديپلم افتخار برای نادر فلاح براي بازی در «چند متر معكب عشق»

بهترین تدوین
تنديس و ديپلم افتخار برای سپيده عبدالوهاب برای «چند متر مكعب عشق»

بهترین موسیقی
تنديس و ديپلم افتخار برای كريستف رضاعی براي فيلم «ماهی و گربه»

بهترين بازيگر نقش اول زن
تنديس و ديپلم افتخار برای مریلا زارعی برای «شیار ۱۴۳»

بهترين بازيگر نقش اول مرد
تنديس و ديپلم افتخار برای ساعد سهيلي براي فيلم «چند متر مكعب عشق»

بهترین فیلمبرداری
تنديس و ديپلم افتخار برای همايون پايور براي فيلم «در دنياي تو ساعت چند است؟»

بهترین فیلمنامه
تنديس و ديپلم افتخار برای جمشيد محمودي برای «چند متر مكعب عشق»

بهترین کارگردانی
تنديس و ديپلم افتخار برای جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

بهترین فیلم
تنديس و ديپلم افتخار برای نوید محمودی تهیه کننده «چند متر مکعب عشق»
کد خبر: 82828
Share/Save/Bookmark