توجه ویژه شبکه‌های رادیویی به نهج‌البلاغه در رمضان
توجه ویژه شبکه‌های رادیویی به نهج‌البلاغه در رمضان
شبکه‌های رادیویی در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه هایی را تدارک دیده‌اند که در قالب آن به اندیشه‌های حضرت علی (ع) با محوریت خطبه‌های نهج البلاغه می‌پردازند.
 
تاريخ : سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۶
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، این ویژه برنامه‌ها به شرح زیر است:


رادیو ایران

«راه رستگاران» با محوریت اندیشه امام علی(ع) و نهج البلاغه تهیه می شود. این برنامه که در طول سال هم از آنتن این شبکه رادیویی پخش می شود. در این ماه با توجه ویژه ضبط می شود. راه رستگاران برنامه ای کوتاه، موجز ولی موثر است .در این برنامه یکی از حکمت یا جملات امام علی(ع) مد نظر قرار می گیرد و ترجمه منظوم آن با صدای حسن همایی خوانده می شود و حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک آن حکمت را تفسیر و توضیح می‌دهد.

راه رستگاران هر روز ساعت ۱۳:۲۵ به تهیه‌کنندگی عبدالله علایی و کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک از گروه و اندیشه و فرهنگ رادیو ایران پخش می شود.

رادیو اقتصاد

«اقتصاد در نهج‌البلاغه» برنامه به بررسی موضوعات اقتصاد اسلامی در نهج‌البلاغه می‌پردازد. بررسی و شرح خطبه‌ها و نامه‌های کتاب گران سنگ نهج البلاغه از اهداف و موضوعات اصلی این برنامه رادیویی است. اقتصاد در نهج‌البلاغه با حضور کارشناسان مذهبی و اقتصاد اسلامی به بررسی تخصصی موضوعات اقتصاداسلامی درنهج البلاغه می‌پردازد. برخی از اهم موضوعاتی‌ که دراین برنامه مورد بررسی قرارمی‌گیرد، آشنایی بادیدگاههای اقتصادی امیرالمومنین (ع)، بررسی خطبه‌های موجود در نهج‌البلاغه‌و ... می‌باشد.

این برنامه‌ کاری از گروه تولید و تامین شبکه رادیویی اقتصاد است که جمعه هر هفته ساعت ۱۳:۲۵ به مدت ۳۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود.


رادیو پیام

این شبکه رادیویی نیز همگام با دیگر شبکه‌های رادیویی در ایام ماه مبارک رمضان به این موضوع می‌پردازد.


رادیو تهران

بهروزرضوی همزمان با ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه، «کتاب نهج‌البلاغه» را ازبرنامه «کتاب شب» ر رادیو تهران بازخوانی می کند. شبکه رادیویی تهران از ششم خرداد تا پایان ماه مهمانی خدا، برنامه«کتاب شب» کتاب نهج‌البلاغه ترجمه سیدعلی موسوی گرمارودی را باصدای بهروزرضوی بازخوانی می‌کند.

نهج‌البلاغه شامل خطبه‌ها، نامه‌ها وحکمت‌های حضرت علی(ع) است که تا به حال ده‌ها ترجمه و تصحیح از آن صورت گرفته و به اشکال مختلف چاپ و منتشرشده است، ترجمه این کتاب ارزشمند درحدود سال ۱۳۸۷ به سیدعلی موسوی گرمارودی سپرده شد.

برنامه کتاب شب هرشب ازساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از رادیوتهران پخش می‌شود، رضا قربانی و محمود احمدی کربلایی تهیه‌کنندگی، بهروز رضوی گویندگی، محمدباقر رضایی و حکیم معانی کارشناس محتوایی از عواملی هستند که با این برنامه همکاری دارند.


رادیو جوان

« وخدایی که دراین نزدیکی است» کاری ازگروه جوان واندیشه شبکه جوان به گویندگی حسن خلقت دوست وتهیه کنندگی مجتبی امیری و برنامه «ماه ومحراب» به تهیه کنندگی عطیه عسگری وگویندگی هستی دوخت توکل برنامه هایی از این شبکه رادیویی است که با محوریت اندیشه های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به روی آنتن می‌رود.


رادیو فرهنگ

«هزار و یک سخن» هرروز ساعت ۲ الی ۳۰/۲، «کلماتی که بوی تازگی می دهند» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ و ۳۰ الی ۲۲ و برنامه سحرگاهی «پله پله تا ملاقات خدا» درآیتمی به نام در کوی جوانمردی با محوریت موضوعات مرتبط با خطبه های نهج البلاغه به روی آنتن می‌رود.


رادیو معارف

«منشورامیر» شرح حکمت های نهج البلاغه به کارشناسی حجت الاسلام جواد محدثی کاری ازگروه معارف، ‌قرآن واهل بیت علیهم السلام که به تهیه کنندگی وسردبیری روح الله شجاعی و گویندگی محبوبه حسنی شنبه ویکشنبه ساعت ۱۳ و ۳۰ به مدت ۱۵ دقیقه به روی آنتن می‌رود.

«آینه حقیقت» دیگر برنامه این شبکه رادیویی است که به بررسی نظام اخلاقی اسلام ازمنظرامیرمؤمنان علی علیه السلام به کارشناسی حجت‌الاسلام رضامحمدی به تهیه کنندگی وسردبیری روحالله شجاعی و گویندگی محبوبه حسنی دوشنبه وسه شنبه ساعت ۱۳ و ۳۰ به مدت ۱۵دقیقه پخش می‌شود.

همچنین برنامه «درمحضرولایت» رادیو معارف جریان شناسی فرهنگی وسیاسی عصرامیرمومنان براساس نهج البلاغه به کارشناسی آیت الله دری نجف آبادی و تهیه کنندگی وسردبیری روحالله شجاعی و گویندگی محبوبه حسنی چهارشنبه ساعت ۱۳ و ۳۰ به مدت ۱۵ دقیقه پخش می‌شود.


رادیو نمایش

این شبکه رادیویی هم با پخش نمایش هایی در این خصوص به این موضوع می‌پردازد.


رادیو ورزش

به گفته ایسنا ، «فرهنگ و ورزش» ساعت ۱۲ و ۵ به تهیه‌کنندگی حسین سلطانی، «عصرانه» ساعت پخش ۱۷ و ۵ به تهیه‌کنندگی سید مرتضی سید محمدی، «علی مقتدای ورزشکاران» ساعت پخش ۱۰ و ۵ به تهیه‌کنندگی محسن جوادی و «گود فتوت» ساعت پخش ۱۱ و ۵ دقیقه به تهیه‌کنندگی محسن جوادی عنوان برنامه‌هایی از رادیو ورزش است که در ایام ماه مبارک رمضان به این موضوع می‌پردازد.
کد خبر: 94528
Share/Save/Bookmark