آسایشگاه خیریه كهريزك غرق در ماتم حسيني
آسایشگاه خیریه كهريزك غرق در ماتم حسيني
در دهه نخست ماه محرم سرای فرهنگی آسایشگاه خیریه کهریزک که مزین به پرچم های عزاداری شده، محل گردهمایی دوستداران سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) است تا هم صدا با همه عاشقان اهل بیت به عزاداری بپردازند.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۶
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک؛ محمدعلی احمدی تنکابنی درخصوص عزاداری مددجویان دردهه اول ماه محرم گفت: مطابق سنت ديرينه و حسنه جاري و همزمان با سراسر ایران، سرای فرهنگی آسایشگاه خیریه کهریزک، از اولین روز ماه محرم تا پایان عاشورای حسینی ، پذیرای عزیزان عزاداری است که عشق به امام حسین (ع) و خاندان پاک آن حضرت را در دل و جان دارند و همه ساله در چنین روزهایی با حضور گسترده در جمع عزیزان مددجو، گرد هم می آیند تا در عزای سالار شهیدان و یاران باوفایش به سوگ بنشینند و دعای خیر و شفاء برای همه بیماران و ملتمسین دعا را از خداوند متعال مسئلت نمایند.

وی در خصوص برنامه‌های عاشورا و تاسوعای حسینی در آسایشگاه خیریه کهریزک اظهار کرد: در طول سال و در تمامی مراسمات مذهبی به ویژه دهه نخست ماه محرم، همشهریان و هموطنان نذورات خود از قبیل مواد غذایی همچون برنج ،روغن و به ویژه قربانیان گوسفند را به آسایشگاه خیریه کهریزک اهداء می‌کنند.

احمدی تنکابنی خاطر نشان کرد: همچنین در این ایام گروه های مختلف نیکوکاری نیز به جهت همراهی و راهنمایی دستجات عزاداری، معلولان، سالمندان و در جهت حفظ محیط زیست و نگهداری محیط سالم تر برای زندگی سالمندان و معلولان در آسایشگاه حضور داشته و با ما همکاری می کنند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در دو آسایشگاه خیریه کهریزک در تهران و البرز، بیش از 3000 معلول و سالمند زیر نظر نیروهای مختلف تخصصی، پزشکی و پیراپزشکی زندگی می کنند و بعلت آنکه قادر به رفتن در شهر و دیار خود نیستند، در دهه اول ماه محرم در نوبت‌های صبح و شب اقدام به برگزاری مراسم عزاداری برای آنان می کنیم.

به گفته مدیر روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک، گروه های مردمی علاقمند به اجرای برنامه های ویژه برای مددجویان حاضر در آسایشگاه می‌توانند برنامه های خود را به روابط عمومی آسایشگاه ارائه و پس از انجام مشاوره نسبت به اجرای آنها، با توجه به ظرفیت سالمندان، اقدام کنند.
کد خبر: 97048
Share/Save/Bookmark