تقدیر از افسون آفرین افسانه/اگر چایی نمی بود، زندگی دشوار می شد
تقدیر از افسون آفرین افسانه/اگر چایی نمی بود، زندگی دشوار می شد
مراسم تقدیر از میرجلال الدین کزازی پیشکسوت ادبیات فارسی با حضور چهره های فرهنگی و هنری کشور برگزار شد...
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
مراسم نکوداشت میرجلال الدین کزازی پیشکسوت و چهره ماندگار حوزه ادبیات فارسی با عنوان «افسون آفرین افسانه ها»، عصر امروز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت با حضور چهره های فرهنگی و هنری کشور در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، یکی از شاگردان کزازی به بیان سخنانی درباره ادبیات فارسی و این استاد دانشگاه پرداخت و علیرضا شجاع پور، کیومرث قصری و ناهید محمدی به شعرخوانی پرداختند.

اجرای این برنامه به عهده علیرضا معینی گوینده رادیو و تلویزیون بود که در بخشی از نشست مذکور، به خوانش بخش هایی از کتاب «یورک نامه نو» اثر میرجلال الدین کزازی پرداخت.

فیلم مستندی که از کزازی تولید شده بود، در ۲ بخش از این برنامه پخش شد که در مقطعی از این فیلم، کزازی در حال نوشیدن چای گفت: «اگر چایی نمی بود، زندگی دشوار می شد.» این بخش از فیلم مذکور با استقبال و تشویق حاضران در برنامه روبرو شد.

بداهه نوازی با تنبور بخش دیگری از نکوداشت کزازی بود که توسط سهراب پورناظری انجام شد.

در این برنامه همچنین از ۳ کتاب جدید کزازی با نام های «یورک نامه نو»، «پرند و پلاس» و «چشم و چراغ بهار» توسط وی و شهرام ناظری رونمایی به عمل آمد. کزازی در بخش دیگری از این برنامه، تمبر یادبودش را نیز امضا کرد.

در بخش دیگر نیز، با اهدای لوح تقدیر و هدایا از کزازی قدردانی شد و معینی مجری برنامه هنگام دعوت از تقدیرکنندگان برای آمدن روی سن برنامه، گفت: آقای سید محمود دعایی هم بسیجی وار روی زمین نشسته اند که از ایشان هم درخواست می کنیم برای تقدیر از استاد کزازی به روی سن بیایند.
کد خبر: 80938
Share/Save/Bookmark